آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

راهنمای تعمیر دوربین جلویی سامسونگ

دسته بندی‌ها
نویسنده: تحریریه فن و کار
گلکسی جی5 J5 2016

آیا تاکنون در مورد راهنمای تعمیر دوربین جلویی گوشی سامسونگ شنیده‌اید؟امروزه اکثر مردم در سراسر جهان از گوشی‌های دوربین‌دار استفاده می‌کنند و برای خرید گوشی به سراغ برند‌های معتبر و شناخته شده‌تر می‌روند. مدل سامسونگ یکی از معروف‌ترین گوشی‌هایی است که امروزه در سراسر جهان به فروش می‌رسد و بسیاری از مردم برای خریدن این گوشی اقدام می کنند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کرد، دوربین گوشی است. اما باید بدانید که هر چقدر هم دوربین گوشی شما باکیفیت باشد، باز هم ممکن است در طول استفاده از گوشی، مشکلاتی برایتان پیش آید. در این مقاله قصد داریم ابتدا نکات مهمی که باید در هنگام خرید گوشی برای دوربین آن مد نظر قرار دهید را جهت آشنایی بیش تر شما عزیزان، خدمتتان توضیح داده و پس از آن به مشکلاتی که ممکن است در دوربین سلفی گوشی رخ دهد، اشاره کرده و در آخر مطالبی را تحت عنوان راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ، بیان خواهیم کرد.

برای انتخاب گوشی سامسونگ با دوربین سلفی قوی چه نکاتی را باید مد نظر بگیریم

قبل از آن که به سراغ بحث، راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ برویم، لازم است بدانید زمانی که قصد دارید برای خرید یک گوشی مجهز به بازار بروید، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید مد نظر داشته باشید، دوربین گوشی است. در این بخش قصد داریم نکاتی که باید در هنگام خرید و در مورد دوربین گوشی به آن دقت کنید را خدمتتان توضیح دهیم.

همان طور که می‌دانید امروزه استفاده از دوربین سلفی در گوشی‌های هوشمند بسیار طرفدار پیدا کرده است و از این رو لازم است در هنگام خرید به کیفیت و مشخصات دوربین سلفی گوشی اهمیت دهید و در مورد راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ نیز اطاعاتی را بدست آورید که در بخش های بعد این بحث را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

در ادامه نکاتی را در رابطه با دوربین سلفی که باید در هنگام خرید مد نظر داشته باشید، نام برده و هر کدام را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

تعداد مگاپیکسل‌های دوربین سلفی و شاخص دیافراگم آن: معمولا تعداد مگاپیکسل‌ها در مقایسه با وضعیت دیافراگم از اهمیت زیادی برخوردار نیستند اما نمی‌توان آن‌ها را به طور کلی نادیده گرفت. دوربین گوشی‌هایی که نور بیش تری دریافت می‌کنند، در واقع دیافراگم عریض‌تری دارند. به بیان دیگر در کنار دوربین‌ها حرف f  نوشته شده است و اگر عدد کنار این حرف کوچک‌تر باشد، یعنی دیافراگم گوشی عریض‌تر بوده و نور بیش‌تری دریافت می‌کند. اگر این مشخصه در دوربین گوشی وجود داشته باشد باید بدانید که در محیط‌های کم نور نیز دوربین گوشی قادر خواهد بود، همچنان عکس‌های جذاب و باکیفیتی ثبت کند.

در نتیجه لازم است بدانید که در هنگام خرید باید به شاخص دیافراگم دوربین سلفی گوشی، توجه کنید تا بدانید که در محیط‌های کم نور، دوربین سلفی گوشی با چه کیفیتی عکس‌ها را ثبت می‌کند.

مشکلاتی که در دوربین سلفی گوشی های سامسونگ به وجود می آید

  • وارد شدن مایعات به داخل دوربین: اگر مایعی به داخل دوربین گوشی شما وارد شود و یا به اصلاح آبخوردگی اتفاق بیفتد، اگر در اسرع وقت دوربین گوشی را باز نکنید، ممکن است به طور کلی دوربین را از کار بیندازد. در بخش‌های بعدی در مطلب راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ، نحوه ی باز کردن دوربین سلفی را به طور کامل و جامع شرح خواهیم داد.
  • فلش کردن گوشی های سامسونگ: همچنین در برخی از مواقع ممکن است فلش شدن گوشی، تأثیر بسزایی در بی‌کیفیت بودن دوربین گوشی بگذارد. از این رو لازم است بدانید که آیا پیش از این گوشی فلاش شده است یا خیر.
  • به هم خوردن تنظیمات دوربین سلفی گوشی: یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که باعث کارکرد نادرست دوربین‌های سلفی سامسونگ می شود، به هم خورن تنظیمات آن است. به همین منظور لازم است در ابتدا به سراغ تنظیمات دوربین بروید و از درست بودن تامی آیتم‌ها در تنظیمات گوشی مطمئن شوید.
  • وارد شدن ضربه به دوربین سلفی: همچنین در طول استفاده از گوشی باید مراقب امنیت آن باشید. در صورتی که به دوربین گوشی خش و یا ضربه‌ای وارد شود، امکان دارد که مجبور شوید پس از درآوردن دوربین سلفی گوشی، آن را به طور کامل تعویض کنید و مسلم است که این کار هزینه‌ی زیادی را بر دوش شما خواهد گذاشت.
  • کثیفی دوربین جلوی گوشی: ممکن است با ایجاد آلودگی بر روی دوربین سلفی و یا کثیف شدن آن، در هنگام عکس گرفتن دوربین گوشی عملکرد درستی از خود نشان ندهد و در نتیجه عکس‌های باکیفیتی را ثبت نکند. اگر به این مسئله توجه نکنید، ممکن است در دراز مدت آن قدر مقدار کثیفی بر روی دوربین سلفی زیاد شود، که مجبور به خارج کردن آن شوید. در بخش راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ، این مورد را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

انواع مشکلاتی که ممکن است در خود دوربین رخ دهد

مواردی که در بالا ذکر شد، بیش‌تر مشکلات سخت افزاری می باشد که معمولا باید در این موارد با راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ آشنایی داشته باشد. در این بخش مشکلاتی که ممکن است در خود دوربین رخ دهد را نام برده و به طور مختصر توضیح خواهیم داد. برخی از این مشکلات عبارت‌اند از:

کار نکردن دوربین جلو

اگر متوجه شدید که دوربین جلوی گوشی کار نمی‌کند لازم است که در ابتدا چک کنید که آیا دوربین به برد متصل است یا خیر، پس از آن در صورت نیاز باید دوربین تعویض شود که در این صورت باید به سراغ راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ بروید. همچنین لازم است بدانید که امکان دارد آی سی درایور دوربین دچار مشکل شده باشد.

دوربین کیفیت لازم را ندارد

در این صورت لازم است که در ابتدا به سراغ چک کردن شیشه دوربین بروید و در صورت کثیف بودن آن را با دقت تمیز کنید، اما ممکن است حتی با انجام این کار نیز مشکل شما برطرف نشود، در این صورت لازم است که ابتدا شیشه دوربین را برداشته و باز دوربین را چک کنید، اگر با این کار دوربین به خوبی کار کرد که تنها لازم است شیشه دوربین گوشی را عوض کنید اما در غیر این صورت باید برای تعویض خود دوربین اقدام نمایید. دقت داشته باشید که برای انجام دو مرحله‌ی آخر، شما نیاز به راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ دارید. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید تا به طور کامل خدمت شما توضیح دهیم.

از دیگر مشکلات رایجی که ممکن است در دوربین جلوی گوشی رخ دهد، می‌توان به مواردی همچون شنیدن صدای وز وز از دوربین، فیلم نگرفتن دوربین، دادن پیغام پر بودن حافظه در صورتی که حافظه‌ی گوشی فضای خالی دارد، ضبط نکردن صدا توسط دوربین در هنگام ضبط فیلم و غیره.

راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ

در بخش‌های بالا به مشکلاتی اشاره کردیم که ممکن است در دوربین‌های جلوی گوشی سامسونگ رخ دهد. برخی از مشکلات بالا را می‌توان به راحتی برطرف نمود و وقت و دقت خاصی را نیاز ندارد. اما در برخی از موارد همان‌طور که دیدید، نیاز به تعویض دوربین داریم و اگر خودتان بخواهید این کار را انجام دهید، ایجاب می‌کند که با راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ آشنا باشید. البته دقت داشته باشید در صورتی که توانایی این کار را ندارید، این کار را انجام ندهید و به سراغ یک متخصص کاربلد در این زمینه بروید.

اما اگر قصد انجام این کار را درید پینهاد میکنم بخش بعدی را به طور کامل مطالعه کنید. در بخش بعدی گام به گام، مراحل خارج نمودن دوربین سلفی گوشی سامسونگ را خدمتتان شرح می‌دهیم.

در این جا لازم است یادآور شویم که مراحل را با صبر و حوصله و با دقت انجام دهید، زیرا در غیر این صورت ممکن است مشکلات بیش تری در دیگر قسمت‌های گوشی رخ دهد.

پس با ما همراه باشید تا در نحوه‌ی خارج کردن دوربین جلوی گوشی سامسونگ به شما کمک کنیم.

تعمیر دوربین سلفی سامسونگ

چگونه دوربین سلفی گوشی سامسونگ را خارج کنیم

در این قسمت از مقاله‌ی راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ، خواهیم گفت که چگونه دوربین جلو را از گوشی خارج کنید.

نه گام خارج نمودن دوربین جلو در راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ عبارت است از:

گام اول: در ابتدا لازم است که یک ابزار باز کننده پلاستیکی در اختیار داشته باشید. این ابزار پلاستیکی را در کنار دوربین عقب که دکمه‌ی پاور نیز وجود دارد و در شکاف سمت چپ آن قرار دهید، به گونه‌ای که بتواند مانند یک اهرم در این شکاف قرار گیرد. از نزدیک‌ترین گوشه شکاف که ابزار را در آن قرار داده‌اید، سعی کنید که کیس عقب گوشی ر بلند کرده و به طور کامل آن را خارج کنید.

گام دوم: با استفاده از همان ابزار پلاستیکی می‌توانید باتری گوشی را نیز خارج کنید، به این صورت که ابزار پلاستیکی را در شکاف موجود در محفظه‌ی باتری قرار داده و آن را بیرون بیاورید.

گام سوم: در این مرحله از راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ لازم است که کارت حافظه را خارج کنید. برای انجام این کار نیاز به انتهای تخت یک ابزار دارید. با استفاده از این ابزار باید کارت حافظه را با کمی فشار در داخل شیار خود فشار داده تا هنگامی که صدای یک کلیک به گوشتان بخورد.  پس از شنیدن این صدا، فشار را از روی کارت حافظه بردارید، خواهید دید که کارت به طور خود به خوی خارج می‌شود.

گام چهارم: این مرحله نیز مشابه مرحله‌ی قبل می‌باشد، تنها در این مرحله نیاز به خارج نمودن سیم کار گوشی داریم.

گام پنجم: پد‌های فلزی که در اطراف گوشی قرار دارد را با استفاده از یک ابزار نوک تیز جدا کنید، پس از انجام این کار لازم است که با یک پیچ گوشتی مناسب پیچ‌های دیگری که باعث اتصال قاب میانی به دستگاه شده است را باز کنید.

مراحل نهایی در راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ

چهار گام نهایی دیگر در خارج کردن دوربین جلوی گوشی سامسونگ به شرح زیر است:

گام ششم: در این مرحله از راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ باید کل لبه ی قاب میانی را جدا کنیم، می‌توانید این کار را با استفاده از یک ابزار پلاستیکی انجام دهید. پس از آن که ابزار را در جای مناسب قرار دادید، قاب میانی را از کیس جلویی جدا کنید.

گام هفتم: یک پیچ نگهدارنده پوشش سیاه بر روی سنسور دوربین قرار گرفته است. در این مرحله لازم است که این پیچ را باز کنید، تنها با استفاده از یک پیچ گوشتی می توان پیچ نگهدارنده پوشش سیاه که بر روی سنسور دوربین گوشی قرار دارد را باز کنید.

گام هشتم: در این مرحله نیاز به یک موچین دارید. دقت داشته باشید که در این گام باید نسبت به مراحل دیگر دقت بیش تری به خرج دهید. پشت سیاه رنگ دوربین را با استفاده از موچین و با دقت زیاد، بردارید.

گام نهم: در آخرین مرحله از راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ لازم است اتصال آبی رنگی را که در قسمت دوربین جلویی می‌بینید با استفاده از ابزار مناسب با کشیدن این اتصال آبی رنگ، با دقت تمام و به آرامی، آن را قطع کنید. اکنون می‌توانید دوربین سلفی گوشی را به راحتی از روی دستگاه بلند کنید.

در بخش راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ سعی کردیم، تمامی مراحل خارج کردن دوربین جلوی گوشی سامسونگ را خدمتتان توضیح دهیم، اگر کمی در کار‌های فنی با دقت باشید و بتوانید با صبر و حوصله عمل کنید، در صورت نیاز خودتان قادر خواهید بود که دوربین سلفی را از گوشی خارج کرده و در صورت نیاز آتن را تعمیر و یا تعویض نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم ضمن توضیح مشکلاتی که ممکن است در دوربین‌های سلفی گوشی‌های سامسونگ رخ دهد، مطلبی را تحت عنوان راهنمای تعمیر دوربین سلفی گوشی سامسونگ، خدمت شما عزیزان شرح دهیم. درست است که گوشی‌های سامسونگ از بهترین سری‌های گوشی در دنیا هستند اما هر گوشی که شما در دست داشته باشید نیاز به مراقبت دارد و لازم است که در هنگام خرید در مورد پارامتر‌های مهم آن تحقیق کرده و همچنین دفترچه ای را به عنوان راهنما در اختیار داشته باشید تا در مواقع لزوم بتوانید در اسرع وقت مشکلتان را حل کنید. امیدواریم که از خواندن این مقاله، مطالب مفیدی را آموخته باشید.

مجتمع فن و کار برگزار کننده دوره های فنی مانند: آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات ظرفشویی و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
X بستن
پربازدیدترین مقالات
علائم خرابی باتری گوشی اندروید و آیفون
علائم خرابی باتری گوشی اندروید و آیفون
گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ
گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟
رفع مشکل چکه کردن ظرف شویی
رفع مشکل چکه کردن ماشین ظرف شویی
اصول ریبال کردن صحیح
ریبال کردن IC موبایل چیست؟ اصول ریبال کردن صحیح
تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش بیشتر