آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

نحوه تعویض باتری گوشی note 8

دسته بندی‌ها
نویسنده: تحریریه فن و کار

باتری‌ گوشی‌های هوشمند اغلب ظرفیت اولیه انرژی خود را با برنامه‌ها و بازی‌های سنگینی که در گوشی خود استفاده می‌کنیم، از دست می‌دهند. به همین دلیل‌، به جای تعویض کامل گوشی قدیمی خود، تعویض باتری گوشی نوت 8 می‌تواند بهترین راه حل باشد! اگر شما صاحب یک گوشی گلکسی نوت 8 هستید، چندین باتری با کیفیت بالا وجود دارد که می‌توانند جایگزین باتری اولیه گوشی شما باشد. وقتی باتری خود را تعویض کردید، اگر چه ممکن است بهتر از باتری اصلی نباشد اما با این حال انتظار می‌رود که به همان خوبی کار کند. ظرفیت باتری و زمان استفاده به سخت‌افزار گوشی، نرم افزارهای مورد استفاده و همچنین تنظیمات شبکه بستگی دارد.

چه موقع باتری گوشی گلکسی نوت 8 را تعویض کنیم

ممکن است زمانی که با گوشی خود بازی یا وب گردی می‌کنید متوجه شوید که شارژ باتری گوشی نوت 8 شما زودتر از همیشه تمام می‌شود. احتمالا مدت زمان زیادی است که با این گوشی کار می‌کنید، باید بدانید باتری گوشی‌های نوت 8، از نوع باتری لیتیومی است که به مرور زمان توان و کیفیت شارژ خود را از دست می‌دهند و یا به علل مختلف ممکن است باتری گوشی نوت 8 شما باد کند و دیگر قابل استفاده نباشد. در این زمان است که شما به تعویض باتری گوشی نیاز دارید.

دلایل دیگری به غیر از توان پایین شارژ دهی مانند، وارد آمدن ضربه به گوشی نوت 8، نفوذ آب و رطوبت، شکستن کانکتور باتری، اتصال فلت پاور و عوامل دیگر موجب می‌شود که گوشی شما به یک باتری جدید احتیاج پیدا کند.

آیا باتری نیازمند تعویض است؟

درصورتی که یکسری علائم در گوشی نوت 8 شما پدیدار شده است، نشان دهنده خرابی و عدم کارایی باتری گوشی هوشمند شما است. در این صورت باید نسبت به تعویض باتری گوشی خود اقدام نمایید.

1: باتری گوشی ‌باد کرده است

باتری گوشی معمولا به دلیل استفاده نادرست از گوشی باد می‌کند و متورم می‌شود. شارژ بیش از حد گوشی نوت 8، نفوذ آب و استفاده از شارژهای با آمپر بالا همه عواملی هستند که باعث تورم باتری گوشی نوت 8 می‌شود. این تورم منجر به انفجار نیز می‌شود که بسیار خطرناک است و به تاچ و قاب پشت گوشی آسیب جدی وارد می‌کند.

  1. داغ شدن بیش از حد گوشی نوت 8

بازی‌های سنگین، کار کردن بیش از حد با گوشی و نصب برنامه‌های سنگین باعث داغ شدن گوشی نوت 8 می‌شود. اگر این روند در استفاده شما از گوشی ادامه پیدا کند، عمر باتری گوشی نوت 8 شما کاهش می‌یابد. پس بهتر است گوشی خود را خنک نگه دارید و زمانی که گوشی داغ شده آن را کنار بگذارید و یا زمانی که گوشی شما به شارژر وصل است از آن استفاده نکنید تا عمر باتری گوشی نوت 8 شما کاهش نیابد.

  1. خاموش شدن ناگهانی گوشی

زمانی که مدت زیادی از استفاده از گوشی شما می‌گذرد، به دلیل از بین رفتن سلول‌های باتری گوشی نوت8 باتری دیگر کارایی اولیه را ندارد و حتی ممکن است زمانی که به طور کامل شارژ شده است ناگهان تخلیه می‌شود و یا با کمی استفاده از گوشی به طور ناگهانی شارژ باتری کم شده و به زیر 30 درصد برسد. در این زمان است که باید نسبت به تعویض باتری گوشی نوت 8 خود اقدام نمایید.

چه عواملی عمر باتری گوشی نوت 8 را کم می‌کند.

عوامل زیادی باعث می شوند باتری گوشی نوت 8 دیگر کارایی اولیه را نداشته باشند. اما با رعایت نکات مهمی می‌تواند روند کاهش عمر باتری گوشی را به تعویق انداخت تا باتری گوشی مدت زمان بیشتری کار کند. هرچند رعایت این موارد سخت نیست اما مسلما در کارایی باتری گوشی تاثیر بسزایی خواهند گذاشت.

  1. فعال بودن همیشگی وای فای و بلوتوث

تقریبا همه کاربران عادت دارند وای فا و بلوتوث خود را حتی زمانی که به آن‌ها نیازی ندارند نیز روشن بگذارند. وای فا و بلوتوث، باتری شما بیهوده مصرف می‌کنند بدون اینکه از گوشی استفاده‌ایی کرده باشید. درنتیجه بهتر است خاموش شوند تا باتری گوشی نوت 8 شما با سرعت کمتری خالی شده و هم عمر باتری نیز کاهش نیابد.

  1. روشن بودن همیشگی گوشی

زمانی که خواب هستید، با گوشی خود کار نمی‌کنید و یا در مکانی هستید که به آنتن و اینترنت دسترسی ندارید بهترین کار این است که آن را در حالت پرواز قرار دهید. در این حالت تمام قابلیت‌های گوشی شما غیر فعال می‌شود که مسلما تاثیر خوبی بر عمر باتری گوشی نوت 8 شما دارد.

  1. فعال بودن برنامه‌های غیرضروری گوشی نوت 8

در گوشی‌های هوشمند علاوه بر بلوتوث و وای فای قابلیت‌های ارتباطی دیگری همچون چرخش صفحه، هات اسپات و غیره وجود دارند که معمولا استفاده زیادی هم ندارند اما فعال بودنشان تاثیر منفی زیادی بر عمر باتری گوشی نوت 8 شما می‌گذارد و به مرور عمر باتری گوشی شما را کاهش می دهد.

  1. استفاده از ویبره گوشی گلگسی نوت 8

در بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام رسان گوشی برای اعلام نوتیفیکیشن‌ها حالت ویبره گوشی را فعال می‌کنند. شاید باور نکنید اما ویبره انرژی باتری گوشی را مصرف کرده و باتری را ضعیف می‌کنند. بهتر است ویبره را غیر فعال کنیم.

  1. روشنایی بیش از حد صفحه گوشی

نور صفحه نمایش بیشتر از هر چیزی از شارژ باتری گوشی شما استفاده می‌کند. و هرچه اندازه این صفحه گوشی نیز بزرگتر باشد انرژی بیشتری از باتری گوشی نوت 8 شما می‌گیرد. سعی کنید روشنایی صفحه نمایش را بیشتر از حد زیاد نکنید زیرا علاوه بر عمر باتری گوشی برای چشمان شما نیز ضرر دارد. شما می‌توانید با فعال کردن قابلیت auto-brightness میزان روشنایی گوشی خود را به صورت خودکار تنظیم کنید. با فعال شدن این قابلیت گوشی به صورت خودکار به نور محیط اطراف حساس می‌شود، و در طول روز که گوشی به نور بیشتری نیاز دارد نور بیشتر شده و در شب‌ها نور به صورت خودکار کمتر خواهد شد.

  1. برنامه‌های پس زمینه

برنامه‌های فعال در پس زمینه نیز انرژی زیادی از باتری را  مصرف می کند. نصب برنامه‌های پیام رسانی مانند اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و نوتیفیکیشن های همیشگی این برنامه ها در کاهش عمر باتری گوشی نوت 8 شما موثر است. علاوه بر این اپدیت برنامه های در گوشی و از طریق اینترنت نیز در کارایی باتری گوشی شما تاثیر زیادی می گذارد.

تعمیر باتری گوشی سامسونگ نوت 8

تعویض باتری گوشی گلکسی نوت 8

تعویض باتری گوشی‌ گلکسی نوت 8 کمی دشوار است زیرا باید درب شیشه‌ای پشت باز شود. متأسفانه، زمان زیادی می‌برد، بنابراین باید زمان کافی برای آن در اختیار داشته باشید. با استفاده از راهنمای گام به گام دقیق زیر، به راحتی می‌توانید باتری گلکسی نوت 8 خود را در خانه تعویض کنید.

قبل از اقدام به تعویض باتری گوشی گلکسی نوت 8 باید به اقدامات امنیتی توجه کنید:

شارژ باتری گوشی نوت 8  باید زیر 25٪ باشد و سپس اقدام به باز کردن درب پشت گوشی کنید. باتری شارژ شده می‌تواند آتش بگیرد و یا حتی در صورت سوراخ شدن منفجر شود.

اگر باتری شما متورم و یا به اصطلاح باد کرده است، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. در این صورت نباید گوشی نوت 8 خود را گرم کنید. در صورت نیاز، می‌توانید از قطره چکان یا سرنگ برای تزریق الکل ایزوپروپیل (90٪) در اطراف لبه‌های قاب پشتی استفاده کنید تا چسب باز شود. باتری‌های متورم گوشی نوت 8 می‌توانند بسیار خطرناک باشند، بنابراین برای احتیاط بیشتر لازم است برای محافظت از چشم از عینک استفاده کنید. بازکردن پشت گوشی نوت 8 به خاصیت ضد آب بودن دستگاه آسیب می‌رساند. اگر چسب را تعویض نکنید‌، تلفن شما به طور عادی کار می کند اما دیگر ضد آب نیست.

مرحله 1: خاموش کردن گوشی

با پایین نگه داشتن دکمه پاور گوشی نوت 8 خود را خاموش کنید.

مرحله 2: باز کردن قاب پشت گوشی

قاب پشت گوشی را با هوای گرم سشوار یا هر دستگاه مخصوص دیگر به طور یکنواخت گرم کنید تا چسب نرم شود. بهترین دمای 60 – 80 درجه سانتیگراد است، به طوری که اگر با دست گوشی خود را لمس کنید گوشی گرم است اما دستتان نمی‌سوزد. سپس با استفاده از یک دسته مکش و  یک پیک درزی بین درب پشتی و بدنه گوشی ایجاد کنید. درز را از سمت دکمه پاور ایجاد کنید، دسته مکش از پلاستیک ساخته شده است، بنابراین باعث خراش دستگاه نمی شود. از قسمت‌های وسط گوشی نوت 8 شروع کنید و در حالی که با دسته مکش بالا قاب را به سمت بالا می‌کشید، چسب را نیز قطع کنید.

مراقب باشید برای جلوگیری از شکستن قاب پشت، قاب را بیش از حد وارد درز نکنید. بلکه با دسته مکش کم کم به سمت بالا بکشید.

پیک را به سمت گوشه حرکت دهید و پیک را در همان قسمت بگذارید تا دوباره قاب با چشب به بدنه نچسبد. با استفاده از یک پیک دیگر ادامه درز را باز کنید. در صورتی که احساس کردید جابجایی پیک درون درز سخت شده است، گوشی را دوباره با سشوار یا iOpener گرم کنید. این کار ممکن است تا نیم ساعت طول بکشد، پس باید صبور باشید و با دقت کار کنید تا قاب گوشی نشکند.

مرحله 3: قطع اتصال سنسور اثر انگشت

هنگامی که چسب از هر سه طرف به درستی جدا شد، قادر خواهید بود قاب پشت را به آرامی بلند کنید. قاب را ببه زور باز نکنید اگر قاب به راحتی جدا نشد یا شروع به خم شدن کرد، از iOpener یا سشوار برای نرم‌تر شدن چسب استفاده کنید. هنگام باز کردن قاب پشت، به کانکتور حسگر اثر انگشت توجه کنید. هنگام باز کردن درب پشت، ممکن است اتصال از قبل قطع شده باشد، در صورت متصل بودن سنسور اثر انگشت را با استفاده از اسپودگر یا یک موچین را قطع کنید. سپس می توانید قاب پشت را کاملاً برداشته و کنار بگذارید.

مرحله 4: قطع آنتن NFC

روکش بالایی با ده پیچ به بدنه متصل است، این پیچ‌ها را باز کنید. روکش روی کیف قفل شده است ، قسمت پایین آنتن در جای خود چسبانده شده است. یک پیک را در قسمت لبه بالایی گوشی نوت 8، بین آنتن NFC و مجموعه سیم پیچ شارژ و بدنه قرار دهید، سیم پیچ شارژ و مجموعه آنتن NFC را با دقت به سمت بالا بکشید. پیک را زیر درپوش بکشید تا جدا شود، حالا آنتن را بردارید.

مرحله 5: قطع اتصال باتری گوشی نوت 8

ا استفاده از اسپودگر، باتری را از مادربرد جدا کنید. چسب باتری بسیار محکم است، بنابراین با استفاده از  iOpener یا سشوار گوشی ‌را گرم کنید بدین صورت که، حداقل دو دقیقه آن را روی صفحه نمایش بگذارید تا چسب زیر باتری شل شود. در حالتی که باتری گوشی نوت 8 باد کرده باشد می‌توانید زیر هر گوشه باتری مقداری الکل ایزوپروپیل بمالید و اجازه دهید برای چند دقیقه نفوذ کند تا چسب شل شود.

توصیه می‌شود یک ابزار تخت، مانند iFlex را در اطراف باتری قرار دهید و با استفاده از حرکت دادن آن چسب اطراف باتری را به آرامی باز کنید، با استفاده از انتهای صاف اسپودگر باتری را از گوشه بالا سمت راست خارج کنید.

نکته مهم:

هرگز باتری را مستقیم گرم نکنید و آن را خم نکنید، بلکه هوای گرم را از سمت نمایشگر اعمال کنید. باتری از قسمت لبه‌های بیرونی چسبیده شده است اما در قسمت مرکزی چسب ندارد.

مراقب باشید باتری آسیب نبیند، به اندازه کافی وقت بگذارید و با دقت چسب را چندین بار گرم کنید و به آرامی باتری را بیرون بیاورید. باتری های لیتیوم یونی با پوسته نرم می‌توانند مواد شیمیایی خطرناکی را نشت دهند، آتش بگیرند و یا در صورت خراب شدن منفجر شوند. با استفاده از ابزارهای فلزی از نیروی بیش از حد استفاده نکنید و باتری را خراب نکنید.

مرحله 6: تمیز کردن محفظه باتری

پس از جدا شدن باتری، از آن مجددا استفاده نکنید، زیرا انجام این کار خطرناک است. آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید. قسمتهای چسب زده گوشی را با الکل ایزوپروپیل و پارچه‌ای بدون پرز تمیز کنید.

مرحله 7: چسب دو طرفه باتری گوشی نوت 8

قبل از شروع، باید بفهمید که نوار چسب باید به کدام سطح بچسبانید، گوشی یا باتری. اگر چسب دارای زبانه به سمت مرکز داشته باشد، چسب ابتدا به گوشی متصل می‌شود. و در صورتی که نوار چسب دارای زبانه‌های به سمت بیرون باشد، ابتدا چسب به باتری گوشی نوت 8 متصل می شود.

آستر پلاستیکی شفاف را از نوار چسب جدا کنید.

با دقت چسب را روی سطح قرار دهید.

چسب بسیار چسبناک است، بنابراین شما فقط یک بار فرصت دارید که آن را تراز کنید.

هنگامی که چسب تراز شد، با استفاده از انگشتان خود چسب را در محل خود فشار دهید.

مرحله 6: نصب باتری جدید

اتصال کانکتور باتری را به طور موقت وصل کنید تا اطمینان حاصل کنید که کابل به سوکت می‌رسد. قبل از شروع مجدد مونتاژ، باتری را جدا کنید.

باتری را کاملا در  وسط محفظه قرار دهید.

با کمک انگشتان خود دور باتری را محکم فشار دهید تا چسب بهتر بچسبد.

مرحله 8: اتصال باتری

باتری را به مادربرد وصل کنید. باتری را روی مادربرد فشار دهید تا زمانی که صدای آن را بشنوید.

مرحله 9: اتصال آنتن NFC

پوشش را همراه با آنتن پس از اتصال به قسمت بالای محفظه، دوباره در محفظه قرار دهید. سپس روی جلد را با انگشتان فشار دهید تا به آرامی بر روی مکان مورد نظر قرار گیرد. پیچ‌های فیلیپس را نیز ببندید.

مرحله 10: گذاشتن قاب پشت

قبل از قرار دادن قاب پشتی روی بدنه، چسب را بررسی کنید. باید به طور مساوی روی لبه‌ها قرار بگیرد تا قاب پشت را بتوان به صورت تراز شده قرار داد. در صورت لزوم چسب‌های اضافی را پاک کنید.

قبل از گذاشتن قاب پشتی، رابط حسگر اثر انگشت را وصل کنید.

درپوش پشتی را در موقعیت اصلی خود قرار دهید.

درب پشت را روی همه قسمت‌ها فشار دهید تا چسب به خوبی بچسبد.

همچنین می‌توانید گوشی نوت 8 خود را با سشوار گرم کنید و سپس گوشی را با گیره یا با چند کتاب فشار دهید تا چسب به خوبی بچسبد.

مجتمع فن و کار برگزار کننده دوره های فنی مانند: آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات ظرفشویی و … می باشد. برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید .

5/5 - (1 امتیاز)
X بستن
پربازدیدترین مقالات
تعمیر دکمه صفحه نمایش مایکروویو
نحوه تعمیر صفحه نمایش مایکروویو
آموزش تعویض بلندگوی سامسونگ
آموزش تعمیر و تعویض اسپیکر سامسونگ گلکسی J5
خرابی های رایج اسکنر و نحوه رفع آن ها
خرابی های رایج اسکنر و نحوه رفع آن ها
ویژگی و قابلیت های آیفون 14
ویژگی و قابلیت های آیفون 14
تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش بیشتر