آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

بررسی مشکلات متداول گوشی Samsung Galaxy Note 9 و راه حل آن ها

دسته بندی‌ها
نویسنده: تحریریه فن و کار
مشکلات متداول گوشی

گلکسی محصول منحصر به فرد کمپانی سامسونگ، از جمله گوشی موبایل‌های پرچمدار و رده بالا به حساب می‌آید. دارای قابلیت‌های ویژه و کاربردی با توجه به گوشی‌های عرضه شده در سال 2019 و 2020، می‌باشد. قیمت آن با توجه به ویژگی‌هایی که دارد بسیار مناسب می‌باشد. اما ممکن است مشکلاتی داشته باشد.قصد داریم در این محتوا به بررسی یک به یک مشکلات متداول Samsung Galaxy Note 9 بپردازیم و تمام بخش‌ها را بررسی کنیم و برای حل آن‌ها راح حل ارائه دهیم. البته توجه داشته باشید مواردی که نام برده می‌شود در تمام دستگاه‌ها قرار نیست مشاهده گردد بلکه این ایرادات طبق آمار گیری از کاربران Samsung Galaxy Note 9 به دست آمده است.

 

بلوتوث

ممکن است بلوتوث روشن نشود و برای اتصال دستگاهی را پیدا نکند، همینطور پس از ارسال فایل دریافتی خراب باشد و در دستگاه مقصد پشتیبانی نشود در نتیجه بهتر است برای حل این مشکل و همینطور برای آنکه دیگر با این مشکل در Samsung Galaxy Note 9 مواجه نشوید می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید.

دستگاه را ری‌استارت کرده و مجدد بلوتوث را روشن کنید. بررسی شود که برنامه و دستگاه دیگری به صورت همزمان از بلوتوث استفاده نمی‌کند در نتیجه باید دسترسی را ببندید.

در حالی که بلوتوث به دستگاه گیرنده متصل است اما فایل ارسال نمی‌شود، احتمالا فایلی که در حال ارسال است در دستگاه مقصد پشتیبانی نمی‌شود و شما پیام ارور دریافت می‌کنید. در صورتی که گوشی Samsung Galaxy Note 9 در حالت دخیره نیرو قرار دارد بلوتوث را روشن نکنید. همینطور ممکن است که وجود باگ و یا خطر باعث شده باشد پروتکل‌های امنیتی سامسونگ، بلوتوث را محدود کرده باشند.

یکی از دلایل اینکه ممکن است نتوان در Samsung Galaxy Note 9 به گیرنده وصل شد این است که باید حالت visitable در هر دو دستگاه روشن باشد.. اگر متوجه شدید که در ارسال فایل خطا رخ می‌دهد و یا آنکه فایل‌های دریافتی مشکل دارند باید دقت کنید که ارسال فایل‌های حجیم به صورت همزمان نباشند و تقسیم بندی شده باشند. زیرا به طور کل بلوتوث برای ارسال همزمان فایل‌هایی با تعداد و اندازه‌های بالا مناسب نیست و این فقط مربوط به این مدل گوشی سامسونگ نمی‌شود.

Samsung Galaxy Note 9اگر هنگام انتقال داده به کمک بلوتوث در دستگاه گیرنده فضای کافی وجود نداشته باشد آن را به شما گزارش خواهد داد. در نتیجه بهتر است که از ظرفیت گوشی خود باخبر باشید. هنگام وصل شدن گوشی توسط بلوتوث به یکدیگر نیاز به پسورد خواهد بود در صورت اینکه با ارور مواجه شدید ممکن است که پسوردها را در هر دو گوشی اشتباه وارد کرده باشید.

کش‌ بلوتوث و گوشی معمولاً در فضای زیادی را اشغال می‌کنند در نتیجه باید حواستان باشد که ظرفیت زیادی را به خود اختصاص ندهند و مرتب آنها را پاک کنید. برای این کار می‌توانید به قسمتی که در بخش تنظیمات قرار دارد رفته و گزینه‌ی نمایش نرم‌افزارهای سیستمی را فعال کنید.

در صورتی که تمام این مسائل را بررسی کردید و مشکل حل شدن ممکن است که به آنتن گوشی ضربه وارد شده باشد در نتیجه مشکل سخت افزاری باشد و نیاز به تعمیر کار داشته باشد.

 مشکلات وای فای

ممکن است زمانی که تلاش می‌کنید تا به وای فای و یا مودم و روتر وصل شوید این اتفاق نیفتد و یا حتی ممکن است در میانه‌ی اتصال دچار قطعی اینترنت شوید. بهتر است واردی که در ادامه گفته می‌شود را بررسی کنید تا بتوان مشکل را برطرف کرد.

ابتدا بهتر است که مودم و روتر خود را ری‌استارت کنید. همینطور این عمل را برای گوشی نیز انجام دهید و تلاش کنید به وای‌فای وصل شوند.

اگر برای اتصال به adsl و vdsl مشکلی پیش آمده باشد و سیستم دچار کاهش سرعت شده باشد، در این صورت بر روی صفحه گوشی ارور را مشاهده خواهید کرد. همین طور ممکن است پهنای باند به اتمام رسیده باشد و یا از مرکز، اینترنت در دسترس نباشد.

تنظیمات مربوط به شبکه محلی lan چک شود. همینطور می‌توان از گزینه تنظیمات پیش فرض استفاده کرد. از نو گزینه‌های دیگر را نیز بررسی کنید. ممکن است با خاموش کردن فایروال ویندوز زمانی که گوشی به کامپیوتر وصل است با قطعی اینترنت در گوشی موبایل خود مواجه شوید.

اگر آدرس مک گوشی Samsung Galaxy Note 9 به صورت اشتباه در روتر یا مودم وارد کرده باشید دچار مشکل اتصال به وای فای خواهید شد. دستگاه‌هایی که به مودم یا روتر وصل می‌شوند اگر ترافیک تبادلی بالایی را داشته باشد در نتیجه سرعت بر روی همه دستگاه‌هایی که به آن وصل شده‌اند، کاهش خواهد یافت.

روترها معمولاً سرویس دهی منظمی را به صورت همزمان و به تعداد مشخصی دستگاه، دارند در نتیجه احتمال دارد که ظرفیت آن پر شده باشد و نتواند دیگر به آن وصل شد. اگر آنتن وای فای و یا گوشی مشکل داشته باشد و یا برنامه‌های غیر ضروری از اینترنت استفاده می‌کنند و یا در پس زمینه اجرا می‌شوند اتصال گوشی را با مشکل واجه خواهند کرد.

علت دیگر عدم اتصال Samsung Galaxy Note 9 به خاطر تغییر پسورد مودم ممکن است باشد. پیکربندی نکردن وای فای و مودم عامل دیگر ارور خواهد بود. می‌توان تنظیمات را به حالت پیش فرض برگرداند و تمام گزینه‌ها از دوباره تنظیم شود. همینطور می‌توان اتصال انجام شده را به طور کامل پاک کنید و مجدداً فرایند اتصال را انجام دهیم برای حذف آن می‌توانید از گزینه forget استفاده کنید.

مشکل شبکه موبایل و سیم کارت

اگر در گوشی Samsung Galaxy Note 9 شما نمی‌توانید به شبکه متصل شوید، احتمال دارد که دلیل آن قطعی سیم‌کارت شما باشد و زمان زیادی باشد که از آن استفاده نکرده‌اید در نتیجه مشکل از سمت اپراتور خواهد بود.

امکان دارد که روی تراشه سیم کارت مشکلی رخ داده باشد و خط افتاده باشد در نتیجه دستگاه نمی‌تواند آن را شناسایی کند و به شبکه وصل نخواهد شد. بهتر است که هنگام خریداری گلکسی نوت ۹ مطمئن شوید که ویژگی‌هایی که اپراتور موبایل شما دارا می باشد با این گوشی منطبق است.

اگر دستگاه در سامانه همتا رجیستری نشده باشد به شبکه وصل نخواهد شد. این احتمال وجود دارد که تنظیمات گوشی شما مربوط به سیمکارت مشکلی رخ داده باشد. مثلاً بهتر است در بخش network mobile، گزینه های انتخاب اپراتور و شبکه موبایل را، به صورت خودکار قرار دهید.

چک شود که حالت پرواز روشن نباشد. در این صورت آن را غیر فعال کنید. در صورتی که هیچ کدام از این مشکلات وجود نداشته باشد می توانید یکبار حالت پرواز را فعال کنید و سپس پس از گذشت چند ثانیه از دوباره آن را غیرفعال کنید. همین طور با ری‌استارت کردن Samsung Galaxy Note 9 ممکن است این مشکل رفع شود.

تنظیمات شبکه باید چک شود، زیرا ممکن است اشتباه گزینه‌ای را فعال و یا غیر فعال کرده باشید. در غیر این صورت می‌توانید همه تنظیمات را به حالت پیش فرض بفرستید. اگر نمی‌خواهید از دو سیم کارت بر روی موبایل خود استفاده کنید پیشنهاد می‌شود که سیم کارت را در درگاه اول قرار دهید.

 ضعف و کاهش سرعت رابط کاربری

ممکن است در  Samsung Galaxy Note 9با مشکل رابطه کاربری مواجه شوید. پیشنهاد اول آن است که گوشی را ری‌استارت کنید. همین طور ممکن است ظرفیت گوشی توسط نرم‌افزارهایی که از آنها استفاده می‌کنید پر شده باشد. برای آنکه مطمئن شوید این مشکل از ظرفیت گوشی است، می‌توانید بخش نرم افزارهای مانیتور رم را بررسی کنید.

پیشنهاد می‌شود همواره حداقل ۵ گیگ از حافظه خالی باشد. در غیر این صورت وجود مشکل کاهش سرعت رابط کاربری عادی خواهد بود.  بهتر نسخه‌ی اندروید را همواره به روز نگه دارید و آخرین نسخه نرم افزارهای که از آنها استفاده می‌کنید بر روی گوشی نصب باشند.

ممکن است دلیل پایین آمدن سرعت رابط کاربری ویروس‌ها باشند، می توانید به کمک آنتی ویروس‌های قدرتمند و یا آنتی ویروس‌هایی که بر روی کامپیوتر وصل هستند اسکن انجام دهید.

همینطور استفاده از بازی هایی که نیاز به پردازنده قدرتمند دارند و یا سایر برنامه‌هایی که ممکن است برای گوشی مناسب نباشند، عامل ایجاد این مشکل شوند، پس نسخه‌ی پردازنده بازی‌ها را در نظر بگیرید.

همین طور ممکن است لوازم جانبی که به گوشی سامسونگ متصل می‌شود، دستگاه از آنها پشتیبانی نمی‌کند. اگر می‌خواهید تنظیمات اندروید را تغییر دهید بهتر است از قبل اطلاعات کامل را داشته باشید. با پایین آمدن رابط کاربری شد برنامه‌هایی که در بک گراند اجرا می‌شوند را ببندید. اگر با وجود چک کردن تمام این مواردی که گفته شد مشکل حل نشد، ممکن است ایراد سخت افزاری رخ داده باشد که نیاز به تعمیر خواهد داشت.

افزایش دمای باتری

ممکن است هنگام استفاده از اپ‌های گوشی متوجه شوید که Samsung Galaxy Note 9 بسیار داغ شده است در نتیجه همواره برنامه ها را از منابعی مانند گوگل پلی و یا گلکسی استور و  سايت‌هاي قابل اعتماد دانلود کنید.

نیازی نیست که دائما برنامه‌ها را در گوشي دانلود کنید. می‌توانید برای دانلود برنامه‌های مورد نیاز خود از دستگاه‌های دیگر استفاده کنید. هات اسپات کردن، گوشی را بسیار داغ می‌کند و همین طور ممکن است به آن آسیب برساند. پس بهتر است این کار را انجام ندهید ممکن است یک یا چند برنامه به داغ کردن گوشی مرتبط باشند یا آنها را ببندید در بك گراند نيز اجرا نمي‌شوند و یا آنکه آنها را پاک کنید و برای آنها جایگزین پیدا کنید.

استفاده از قاب‌های سنگین ممکن است که به داغ شدن گوشی شما بیانجامد در نتیجه آنها را براي مدتي خارج کنید. وارد شدن ضربه به گوشی و افتادن مداوم آن از دستان شما ممکن است که سیستم تهویه گوشی را خراب کرده باشد و اجازه ندهد هوا از آن خارج شود در نتیجه با گرم شدن دستگاه مواجه خواهد شد.

لوازم جانبی که استفاده می‌کنید متناسب با Samsung Galaxy Note 9۹ باشد و از انواع اصل استفاده کنید. در صورت پر بودن حافظه گوشی نیز با این مشکل روبرو خواهید شد و باید حافظه کش گوشی مرتب پاک شود.

 

 

مشکل در اجرای صحیح برنامه ها

يكي از ايراداتي كه در Samsung Galaxy Note 9 گزارش شده است اين است كه گوشي در حين اجرا دچار مشکل و هنگ می شود. بهتر است که سيستم عامل و برنامه‌هاي آن را به آخرین نسخه بروز رسانی كنيد و در صورت ادامه مشکل برنامه را پاک کرده و از نرم‌افزار جایگزین استفاده کنید.

دانلود برنامه‌ها از منابع نامعتبر مانند وب‌سایت‌هایی که نسخه بارگیری‌ برنامه خراب باشد، عامل ایجاد این مشکل خواهد بود. در نتیجه برنامه‌های مورد نیاز خود را از گلکسی استور و يا پلی استور دانلود کنید.

هنگام نصب این برنامه‌ها از منابعی که معرفی شد، بهتر است نظرات کاربران را نیز مطالعه کرده و در صورتی که از برنامه ناراضی باشند آن‌ها را دانلود نکنید. در صورتی که از تنظیمات گوشی اطلاعات کافی ندارید به تنظيمات ديت نزنيد. نرم افزارها را بر روی کارت حافظه جانبی نصب کنید و فقط نسخه‌ای از آن را در حافظه داخلی نگهداری کنید.

کیفیت پایین دوربین

هنگام تهیه دستگاه باید رزولوشن فیلم برداری و عکاسی را تنظیم کنید، زیرا در تنظیمات کارخانه تنظیم نیست. در نتیجه می‌توانید بیشترین رزولوشن را انتخاب کنید. از خود برنامه camera برای  Samsung Galaxy Note 9استفاده شود. نصب برنامه‌هاي جانبی دوربین تاثیری بر روی کیفیت بهتر عکس نخواهد گذاشت. برای افزایش کیفیت عكس می‌توانید حالت عکاسی مورد نظر را انتخاب كرده و یکی از گزینه‌های طبیعی يا پرتره و غیره را انتخاب کنید. هنگام خریداری Samsung Galaxy Note 9 پلاستیک محافظه بر روي لنز دوربين قرار داده شده است و بايد جدا شود.

ممکن است دلیل پایین بودن کیفیت تصویر Samsung Galaxy Note 9 به خاطر تمیز نبودن شیشه لنز آن باشد. شیشه محافظ لنز اگر آسیب دیده باشد باید به سرعت تعویض گردد. همین طور امکان دارد دلیل این مشکل به خاطر استفاده از کلید شاتر باشد و یا لرزش دستان شما كيفيت تصوير را كاش داده باشد.

همینطور بهتر است ویدیو و عکس ها را به صورت مناسب بارگیری کرده و مشاهده کنید. استفاده از لوازم جانبی که برای گرفتن عکس استفاده می‌شود، مانند مونوپاد یا پایه لنزهای کلیپسی، مناسب Samsung Galaxy Note 9 باشد.

 کیفیت باتری

بسیاری از گوشی‌های ساخت کمپانی سامسونگ در نگهداری شارژ باتری ممكن است خوب عمل نکند و بلافاصله باتري تمام شود. ممكن است متوجه شويد كه باتری گوشي شارژ نمی‌شود و یا شارژ نگه نمی‌دارد و ممکن است حتی زمان زیادی طول بکشد تا شارژ شود. همینطور ممکن است با مشکلی از جمله داغ شدن‌ باتری مواجه شوید.

با استفاده از راهکارهای زیر می‌توانید این مشکل را حل کنید.

Samsung Galaxy Note 9 پرچمدار بازار به حساب می‌آید و عیب و ایراد در باتری آن ممکن است مشكل بزرگی برای این گوشی به حساب بیاید. در نتیجه کمپانی سامسونگ از باتری هایی با ولتاژ مناسب برای این گوشی‌ها استفاده مي‌كند.

اگر زمان زیادی طول می‌کشد تا گوشی شما شارژ شود و یا پس از شارژ شدن سریع شارژ گوشی تمام می‌شود ممکن است مشکل از آداپتور و یا کارت شارژ باشد. همین طور ممکن است شارژر خراب باشد. مكن است در مدار برق نوسانات وجود داشته باشد.

زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید، برنامه‌هاي در حال اجرا را ببندید و نیز سنسورها را نیز خاموش كنيد.

براي آنکه سرعت شارژ Samsung Galaxy Note 9 بالا برود می‌توانید زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است آن را خاموش کنید. همینطور استفاده از وای فای، باتری کمتری را در مقایسه با داده تلفن همراه مصرف می‌کند.

هات اسپات كردن گوشی به یک دستگاه دیگر بلافاصله باتری تخليه شارژ خواهد شد و همین طور ممکن است عمر باتری کاهش یابد. تا جایی که امکان دارد از هات اسپات گوشی استفاده نکنید. برای آنکه هنگام استفاده از گوشی باتری داغ نشود و همین طور مشکلاتی که قبلاً گفته شد پیش نیاید می‌توانید آخرین نسخه اندروید و برنامه‌های نصب شده بر روی گوشي استفاده کنید. وسايل جانبی که استفاده می‌کنيد مانند پاور بانک حتماً از برندهای معروف تهیه شود. در غیر این صورت به باتری گوشی آسیب وارد می‌شود و عمر مفید خود را از دست خواهد داد.

 مشکل کیفیت پایین صدا

در Samsung Galaxy Note 9 کیفیت پایین صدا گزارش شده است. برای حل این مشکل در این گوشی پرچمدار می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید. هنگام استفاده از اين مدل گوشي ممکن است با قژقژ صدا مواجه شوید و همینطور صدا لرزش داشته باشد. اسپیکر گوشی را تمیز نگه دارید.

ضربات متمادی به دستگاه و افتادن آن از دست هایتان كيفيت صدا در اسپیکر را پایین می‌آورد. مراقب باشید که به آن ضربه وارد نشود. لوازم جانبی که بر روی گوشی خود استفاده می‌کنید مانند هندزفری، هدفون، ایربادف هدست، بهتر است از برندهای قابل اعتماد باشند تا بتوانید صدا را با کیفیت بالايي بشنوید.

ممکن است مشکل از کانکتور دستگاه باشد. همينطور این مشکل می‌تواند ناشی از ضعف در سیگنال دهی شبکه باشد و به گوشی ربطی نداشته باشد. اگر لوازم جانبی که استفاده می‌کنید بلوتوثی است باید دستگاه در فاصله مناسب با گیرنده داشته باشد.

مشكل در صفحه نمايشگر

اگر در Samsung Galaxy Note 9 با مشکل کارکرد صفحه نمایشگر مواجه شدید ممکن است که ایراد از مواردی باشد که در ادامه ذكر مي‌شود. ممکن است دلیل آن که صفحه نمایشگر کار نمی‌کند و یا لمس آن به شدت کاهش پیدا کرده است به دلیل آن باشد که گوشی داغ کرده است. در نتیجه اگر در شارژ است به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید و همینطور باید تمام برنامه‌هایی که در صفحه نمایش اجرا می‌شوند را ببندید.

مشكل در كارت حافظه

مشکل رایج دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید پر شدن حافظه گوشی می‌باشد. همواره نزدیک ۵ گیگ از ظرفیت گوشی را خالی بگذارید و آن را کاملا پر نکنید تا مشکل کار نکردن صحیح نمایشگر Samsung Galaxy Note 9 رفع شود.

آپدیت سیستم عامل آن به آخرین نسخه معرفی شده، به احتمال بسیار بالا این مشکل را حل خواهد كرد. زیرا در موارد بسیاری عامل درست کار نکردن صفحه نمایشگر مربوط به سیستم عامل آن بوده است.

حتماً از لوازم جانبی اورجینال استفاده کنید. اگر مشكل مربوط به یک یا چند نرم‌افزار مي‌باشد آن‌ها را به روز رسانی کنید و در صورتي كه مشکل حل نشد، آن‌ها را به طور کامل حذف نصب کنید. با توجه به آنکه قبلاً نیز تذکر داده شد برنامه‌های مورد نیاز را از منابع معتبر نصب کنید. با استفاده از حالت ایمن می‌توانید تشخیص دهید که آیا مشکل از نرم‌افزار دستگاه است یا یک مشکل سخت افزاری است. اگر در این حالت ايراد را مواجه نشدید مطمئن باشید که مشکل از نرم‌افزارهای جانبی دستگاه است. استفاده از محافظ‌هاي بر روي صفحه نمايش كه مناسب نیستند نیز تماس شما با صفحه نمایشگر را کاهش می‌دهد و باعث بروز كندي مي‌شود.

همین طور ممکن است با تنظیم حساسیت لمسی این مشکل را حل کنید. با وارد شدن ضربه به گوشی سنسورهای نمایشگر آسیب خواهند دید و به مرور زمان بر روی عملکرد آن تاثیر مي‌گذارد. اگر با راه‌هایی که معرفی شد مشكل گوشی حل نشد باید صفحه نمایشگر آن تعمير و يا در صورت تشخيص تعویض شود.

مشكل تشخیص گوشی در کامپیوتر

با اتصال گوشی به لپ تاپ و يا کامپیوتر ممکن است که دستگاه شما بر روي كامپيوتر شناسایی نشود. باید کابل ها و گجت‌هایی که از گوشی به کامپیوتر وصل می‌شود را بررسی کنید. حالت اتصال نیز باید درست انتخاب شود. همینطور امکان دارد مشکل از درایورهای مربوط به گوشی باشد.

می‌توانید در صورتی که این درایورها را در کامپیوتر نمی‌بینید آنها را از سایت‌های سامسونگ دریافت و نصب کنید. همینطور ممکن فایلی که استفاده می‌کنید بر روی گوشی شما پشتیبانی نشود.

بهتر است از حالت ذخیره نیرو و حالت ایمن استفاده کنید.

مجتمع فن و کار برگزار کننده دوره های آموزشی از جمله آموزش تعمیرات موبایل می باشد . برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
X بستن
پربازدیدترین مقالات
قطعات الکترونیکی روی برد PCB
معرفی قطعات الکترونیکی روی برد PCB
دلیل پرینت نگرفتن عکس
دلیل پرینت نگرفتن عکس
آموزش روش های شارژ گاز یخچال
آموزش روش های شارژ گاز یخچال
یخچال
بررسی مشکلات متداول یخچال
تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش بیشتر