آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

بررسی مشکلات اتصال گوشی سامسونگ Galaxy A50

دسته بندی‌ها
نویسنده: تحریریه فن و کار
galaxy a50

گوشی سامسونگ Galaxy A50 به طور متداوم تغییر می‌کند و دائما ویژگی‌های متفاوتی به آن افزوده می شود. از سوی دارندگان این گوشی مشکلاتی از قبیل اتصال‌گوشی گزارش شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این مشکل و راه حل آن بپردازیم. گوشی Galaxy A50 مورد استقبال بسیاری از کاربران اندروید قرار گرفته است. تمام مشکلاتی که گفته می‌شود، ممکن است برای دستگاه شما وجود نداشته باشد، اما با پیشنهاد راه حل‌هایی که در ادامه داده می‌شود، می‌توانید آنها را حل کنید.

اتصال در گوشی سامسونگ Galaxy A50 بسیار ویژگی مهمی است در غیر این صورت به یک ابزار بدون استفاده تبدیل خواهد شد.

 مشکل اتصال گوشی سامسونگ از طریق بلوتوث

اگر گوشی سامسونگ Galaxy A50 دارای مشکل در بخش بلوتوث است، می‌تواند دلیل آن یک باگ امنیتی باشد. در نتیجه در دستگاه وجود یک بدافزار اتصال به بلوتوث آن را به مشکل مواجه کرده است و دستگاه نمی‌تواند با گیرنده ارتباط برقرار کند. در این صورت می‌توان یک بار دستگاه را ری‌ستارت کرد.

همینطور از آنتی ویروس‌های قدرتمند برای حذف ویروس‌ها و باگ‌ها استفاده شود. پیشنهاد می‌شود از آنتی ویروس‌هایی که بر روی کامپیوتر نصب است استفاده کنید.

در صورت اینکه گوشی سامسونگ Galaxy A50 با دستگاه دیگری نتواند به کمک بلوتوث ارتباط برقرار کند، امکان دارد حافظه‌ی آن پر شده باشد. دلیل پر شدن حافظه می‌تواند به خاطر اسناد و مدارک، تصاویر، ویدیو و یا کش‌هایی باشد که نرم افزارها دارند. در نتیجه باید آنها را در پاک کرده و بر روی آنها نظارت داشته باشید.

برای اتصال دو دستگاه به یکدیگر باید قابلیت visiable  در هر دو گوشی روشن باشد. همینطور امکان دارد پسوردی دستگاه اشتباه وارد شده است.

دستگاه را ری‌ستارت کنید. چک شود که برنامه و دستگاه‌های دیگری به صورت همزمان به این بخش وشل نیستند. در این صورت این دسترسی‌ها را ببندید و قطع کنید.

امکان دارد که فایلی که در حال ارسال به دستگاه گیرنده است از سوی دستگاه پشتیبانی نمی‌شود. همینطور اگر دستگاه بر روی ذخیره نیرو قرار گرفته باشد، اتصال بلوتوث انجام نخواهد شد.

بلوتوث را نمی‌توان به صورت همزمان برای ارسال چند فایل استفاده کرد. زیرا این قابلیت را ندارد. اگر به آنتن گوشی ضربه وارد شود، آنگاه مشکل سخت افزاری به وجود می‌آید و نیاز به تعمیر خواهد داشت.

مشکل در اتصال به وای فای

گوشی سامسونگ Galaxy A50 ممکن است در اتصال به وای فای و یا مودم به مشکل بر بخورد و همینطور دچار قطعی اینترنت حین استفاده از آن شوید. با راهکار‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود این مشکلات حل خواهند شد.

مودم و روتر را خاموش و سپس روشن کنید. بهتر است گوشی نیز یک بار ری‌ستارت شود. سپس به وای فای وصل شوید. ممکن است مشکل از خدمات‌رسانی اینترنت باشد و از مرکز شکل گرفته باشد. شبکه‌ی محلی LAN  ممکن است دچار مشکل در اتصال شده باشد. تنظیمات اتصال به وای فای باید چک شود.

ترافیک تبادلی بالا در مودم سرعت انتقال داده را کاهش خواهد داد. در نتیجه همه دستگاه‌هایی که به آنها وصل هستند نیز کمترین داده را دریافت خواهند کرد.

آدرس مک گوشی سامسونگ Galaxy A50 اگر به صورت اشتباه در مودم وارد شود با قطعی اتصال اینترنت روبه رو خواهید شد.

اتصال در شبکه‌ی موبایل و سیم کارت

اگر نمی توانید از سیم کارت خود استفاده کنید ممکن است سیم کارت شما خراب شده باشد و بر روی تراشه‌ی آن خط افتاده باشد. ممکن است این مشکل از سمت اپراتور باشد، در نتیجه امکان دارد با گذشت زمان اندکی این مشکل حل شود و یا با اپراتور مربوطه تماس حاصل فرمایید. اگر خود سیم کارت مشکل داشته باشد دستگاه قابل شناسایی نخواهد بود و به شبکه وصل نمی شود.

گوشی سامسونگ Galaxy A50 باید در سامانه‌ی همتا رجیستری شده باشد تا بتواند از شبکه استفاده کند. تنظیمات مربوط به سیم کارت نیز بررسی شود.

اگر حالت پرواز گوشی روشن باشد نمی‌توانید به شبکه موبایل وصل شوید. اگر تمامی موارد بررسی شد و موردی پیدا نشد، می توانید یک بار دستگاه را بر روی حالت پرواز قرار دهید و سپس آن را خاموش کنید و یا کلا دستگاه را یک بار روشن و خاموش کنید.

همینطور اگر اطلاعات کافی در مورد تنظیمات شبکه ندارید بهتر است آن را دستکاری نکنید. اگر نتوانستید مشل اتصال به شبکه را برطرف کنید از یک تعمیر کار کمک بگیرید.

گوشی سامسونگ Galaxy A50 دارای دو درگاه سیم کارت می‌باشد. اگر فقط یک سیم کارت در آن قرار دهید، بهتر است از درگاه اول استفاده شود.

 مشکل در اتصال به رابط کاربری

به طور کل ابتدا برای مشکلاتی گوشی سامسونگ Galaxy A50 به وجود می‌آید از ری‌ستارت کردن استفاده کنید. از جمله دلایلی که ممکن است رابط کاربری را کاهش یابد می‌توان به پر شدن حافظه‌ی گوشی اشاره کرد. همواره باید ظرفیت رم و گوشی خود را بررسی کنید و از پر کردن کامل آن خودداری کنید. می توان ۵ گیگ از حافظه را خالی نگه داشت تا هم از کند شدن سرعت دستگاه جلوگیری کرد و هم اتصال به رابط کاربری مشکلی پیش نیاید.

سیستم عامل گوشی سامسونگ Galaxy A50 را همواره آپدیت نگه دارید. نرم ‌افزارهایی که بر روی سیستم خود نصب کرده اید نیز باید آخرین نسخه‌ی نرم افزار باشند. در این صورت مشکلی که در گوشی وجود دارد برطرف خواهد شد. همینطور بر روی شارژ گوشی و سرعت پردازش آن نیز تاثیر خواهد گذاشت.

از جمله کاهش سرعت اتصال به رابط کاربری می‌تواند به خاطر وجود بدافزارها باشد. به کمک آنتی ویروس‌های قدرتمند از عمکرد مخرب بدافزارها می‌توان جلوگیری کرد.

استفاده از برنامه‌های سنگین که با پردازنده گوشی متناسب نباشد اتصال رابط کاربری را کاهش خواهد داد.

 اتصال وسایل جانبی

اگر با اتصال هدست و هندزفری و غیره به گوشی سامسونگ Galaxy A50 به مشکل خورده‌اید دلیل آن احتمالا استفاده از وسایلی باشد که اورجینال نیستند و یا توسط گوشی پشتیبانی نمی‌شود. برای حل این مشکل می‌توان همواره این وسایل را از مکان‌های معتبر خریداری کرد و همینطور باید درگاه‌های ورود این ابزار جانبی به گوشی بررسی شود زیرا ممکن است مشکل سخت افزاری باشد.

 

اتصال به کارت حافظه

این مشکل می‌تواند مربوط به سیستم عامل و برنامه‌های مربوط به کارت حافظه باشد. حتماً باید درگاه کارت حافظه بررسی شود تا مشکل سخت افزاری در آن روی نداده باشد. اگر کارت حافظه مربوطه یک بار به صورت کامل فرمت شود ممکن است مشکل حل شود. امکان دارد کارت حافظه‌ای که استفاده می‌کنید توسط گوشی سامسونگ Galaxy A50 پشتیبانی نمی‌شود.

مجتمع فن و کار برگزار کننده دوره های فنی مانند: آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات ظرفشویی و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
X بستن
پربازدیدترین مقالات
خرابی خشک کن ماشین لباسشویی
خرابی خشک کن ماشین لباسشویی
تعویض سوکت شارژر شیائومی note 8
نحوه تعویض سوکت شارژر شیائومی note 8
تعمیر اسپیکر گوشی
آموزش رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندروید
علت نشان ندادن تصویر تلویزیون
تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش بیشتر