آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

بررسی قطع شدن تماس ها در سیستم عامل iOS 13 و راه حل آن

دسته بندی‌ها
نویسنده: تحریریه فن و کار
سیستم عامل iOS 13

iOS 13 از جمله نسخه‌ی آپدیت شده‌ی این سیستم عامل می‌باشد که اخیرا معرفی شده است. کاربران ترجیح می‌دهند همواره از نسخه‌ی بروز برنامه و سیتم‌عامل استفاده کند. تا هم از ویژگی‌های جدید معرفی شده استفاده کرده و هم ایرادات و باگ‌های نسخه‌های قبل را برطرف کنند. iOS 13 نیز می‌تواند مانند نسخه‌های قبل دارای ایراد و باگ‌هایی باشد. با نصب آن بر روی گوشی و یا iPadOS می‌توان متوجه‌ی مشکلات آن شد.

طبق گزارش‌هایی که از کاربران رسیده‌است نشان می‌هد، سیستم عامل iOS 13 دارای ایرادات زیادی است. یکی از این مشکل‌ها قطع شدن تماس ها در iOS 13.1.2 و iOS 13.1.3 می‌باشد. در این محتوا به بررسی و راه حل‌هایی برای این ایراد خواهیم پرداخت.

البته باید یاداوری کنیم که این مشکل در بیشتر دستگاه‌های اپلی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند، از سوی کاربران گزارش شده است و ممکن است دستگاه شما آن را نداشته باشید.

 

قطع شدن تماس‌ها در سیستم عامل iOS 13

مشکل قطع شدن در سیستم عامل iOS 13 به این صورت می‌باشد که تماس‌های دریافتی پس از گذشت مدت کمی قطع می‌شود. خود کمپانی اپل برای حل این مشکل ‌راه ‌حل‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید به کمک آن‌ها این مشکل را حل کرده و از امکانات دیگر این سیستم عامل استفاده کنید.

تنظیمات دستگاه اپل خود را بررسی کنید.

حالت پرواز یک بار روشن و بعد خاموش شود. حالت هواپیما در بخش کنترل سنتر قرار دارد. پس از روشن کردن حالت پرواز چند ثانیه صبر کنید و سپس آن را غیر فعال کنید.

وارد تنظیمات گوشی و یا آی‌پد خود شوید و Do Not Disturb بررسی شود. این گزینه باید در حالت غیرفعال قرار گرفته باشد، اگر روشن است آن را خاموش کنید.

احتمال اینکه حین مکالمه تماس قطع می‌شود ممکن است به خاطر شماره‌ی تماس‌هایی باشد که آن را بلاک کرده اید. پیشنهاد اپل این است که آن‌ها را بررسی کنید زیرا این امکان وجود دارد که تماس دریافتی شما از یکی از این شماره‌ها باشد.

اگر انتقال تماس در گوشی و یا آی‌پد روشن باشد با قطعی تماس مواجه خواهید شد. در نتیجه به مسیر Settings > Phone > Call Forwarding بروید و آن را غیرفعال کنید.

تماس‌های ناشناس اگر برروی قطع شدن قرار داشته باشند با بروز این مشکل مواجه خواهید شد. در اینن صورت یا باید این ویژگی را غیرفعال کرده و یا نام و شماره‌ی فرد را در بین مخاطبان ذخیره کنید.

بروزرسانی نرم افزارهای سیستم

همواره برنامه‌های سیستم خود را در حال بروز نگه دارید. از جمله شبکه و داده‌ها. برای حل مشکل قطع شدن تماس‌ها در سیستم عامل iOS 13 می‌توان سیم کارت را یکبار از دستگاه خارج کرده و سپس در درگاه مربوطه قرار دهید. و پس از چند ثانیه گوشی یا آی‌پد را روشن کنید.

برای بررسی قطع شدن تماس‌ها در سیستم عامل iOS 13، ممکن است مشکل از اپراتور سیم کارت باشد. ب اتماس به اپراتور و بررسی توسط آن‌ها ممکن است این مشکل رفع شود.

بررسی تنظیمات اینترنت جهت حل مشکل

این احتمال وجود دارد که شما با به هم زدن تنطیمان شبکه باعث ایجاد قطع تماس‌ها در سیستم عامل iOS 13 شده‌اید. می‌توان تنظیمات را به حالت پیش فرض برگرداند و یا مسیر Setting > General > Reset > Reset Network Settings را بررسی کرد. تنظیمات vpn باید چک شود زیرا محدود کردن زمان تماس ممکن است از این بخش باشد. پسوورد wifi و سایر تنظیمات را بررسی کنید.

تغییر لوکیشن تماس‌ها

به تنظیمات گوشی و یا آی‌پد خود بروید و وارد Cellular شوید سپس گزینه‌ی Cellular Data Options انتخاب کرده و بعد بر روی Enable LTE کلیک کنید و یکی از گزینه‌های Enable LTE، 3G یا 4G را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حالت شبکه‌ای که انتخاب می‌کنید با توجه به دستگاه شما باشد.

ری‌استارت دستگاه

در بسیاری از موارد کاربران با ری‌استارت دستگاه خود توانسته‌اند مشکل قطع شدن تماس‌ها در سیستم عامل iOS 13 را حل کنند.

روشن بودن هاتسپات

در صورت برقراری تماس اگر در هاتسپات قرار داشته باشید ممکن است با قطع شدن تماس‌ها در سیستم عامل iOS 13 مواجه شوید. غیر فعال کردن ان می‌تواند راه حلی برای این مشکل باشد.

آنتن‌دهی

اگر در برقراری تماس مکانی که قرار گرفته‌اید تحت پوشش شبکه‌ی اوپراتور مربوطه نباید و یا خدمات دهی در این منطقه ضعیف عمل کند با مشکل قطع شدن مکالمه روبه رو می‌شوید. با بررسی پوشش شبکه‌ی اپراتور از وضعیت آن مطلع می‌شوید و از راه‌ دیگری برای مکالمه استفاده خواهید کرد.

سیستم عامل iOS 13

 

وسایل جانبی در قطع شدن تماس‌ها در سیستم عامل iOS 13

حین مکالمه اگر از وسایل جانبی مانند هدست، هندزفری و … استفاده می‌کنید باید از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. ممکن است ابزار مورد نظر به درستی در درگاه قرار نگرفته باشد. همواره از وسایلل جانبی اورجینال برای دستگاه خود استفاده کنید تا باعث وجود مشکلاتی از این قبیل نشوند.

درگاه سیم کارت

این احتمال وجود دارد که عامل قطع شدن مکالمه از درگاه دستگاه باشد و این یعنی یک مشکل سخت افزاری رخ داده است و نیاز به تعمیر خواهد داشت. همینطور ممکن است سیم کارت به درستی در جایگاه خود قرار نگرفته باشد. تمام این موارد باید بررسی شود.

اجرای برنامه‌ در بک گراند

تعداد برنامه‌هایی که به صورت اتوماتیک بر روی گوشی و یا آی‌پد اجرا می‌شوند باید چک شود. زیرا بسیاری از برنامه‌ها پس از بستن همچنان راه‌اندازی می‌شوند و باید کاملا از آن‌ها خارج شوید. در غیر این صورت با کاهش سرعت دستگاه و قطع مکالمه حین تماس خواهید شد. حافظه‌ی دستگاه نیز بر روی برقراری تماس تاثیر می‌گذارد وجود حافظه‌ای کاملا پر باعث هنگ کردن گوش و قطع تماس خواهد شد. همواره باید این بخش چک شود و برای حل مشکل فایل‌های اضافی مانند اسناد، ویدیوهای حجیم، نرم‌افزارهای غیر استفاده پاک گردد. با استفاده از برنامه‌های مدیریت حافظه می‌توان از پر شدن دستگاه آگاه شد و راهی برای انتقال اطلاعات و یا خلاصی از آن‌ها پیدا کرد.

مجتمع فن و کار برگزار کننده دوره های آموزشی از جمله آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی و … می باشد. برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 

3/5 - (2 امتیاز)
X بستن
پربازدیدترین مقالات
آموزش تعمیر شارژر گوشی
آموزش تعمیر شارژر گوشی – عیب یابی و رفع مشکل شارژ نکردن
تعمیر دکمه صفحه نمایش مایکروویو
نحوه تعمیر صفحه نمایش مایکروویو
ال سی دی گوشی سامسونگ
نحوه تعمیر صفحه نمایش LCD گوشی سامسونگ
علائم خرابی باتری گوشی اندروید و آیفون
علائم خرابی باتری گوشی اندروید و آیفون
تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش بیشتر