آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

آموزش نصب آیفون صوتی و تصویری

آموزش نصب آیفون صوتی و تصویری از دوره های مهم و پر تقاضا در حوزه رشته های مهارتی برق ساختمان و خدمات مربوط به سیستم های امنیتی و حفاظتی و نظارتیِ اماکن تجاری و مسکونی می باشد که در حین برگزاری آن، روش سیم کشی و نصب و تعمیرات انواع برندهای آیفون های مدل صوتی و یا تصویری آموزش داده می شود.

آموزشگاه فن و کار برای راحتی کارآموزان و سرعت بخشیدن به فرآیند یادگیری آن ها، دوره نصب آیفون را در کارگاه های فوق العاده مدرن و مجهز برگزار می کند تا شرکت کنندگان از نزدیک با انواع مدل آیفون صوتی و تصویری از جمله اف اف های تک یا چند واحدی و کدینگ آشنا شده و ضمنِ کار با تجهیزات و لوازم تخصصی، روش کابل کشی (داکت کشی و سربندی) و نصب پنل و گوشی آیفون ها را یاد گرفته و بعد از اتمام دوره بتوانند با ارائه این خدمات (در قالب پروژه های مستقل (فریلنسر) و یا استخدام شدن در شرکت های عرضه کننده خدمات نصب آیفون و سیستم های برقی و الکتریکی و حفاظتی ساختمان) به درآمدهای بسیار خوبی دست یابند.

با توجه به این که آموزش های تدریس شده در دوره نصب آیفون صوتی و تصویری آموزشگاه فن و کار کاملا عملی و پروژه محور هستند و در حین دوره، تک تک شرکت کنندگان امکانات و فرصت کافی برای تمرین و تکرار و تسلط به مهارت های مورد نیاز این حوزه را دارند؛ همه کارآموزان می توانند در صورت تمایل، با هماهنگی آموزشگاه در آزمون های رسمی شرکت کرده و مدرک بین المللی نصب آیفون صوتی و تصویری از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور دریافت نمایند.

داشتن این مدرک چه در داخل ایران و چه در بازار کار بین المللی، تایید کننده مهارت و شایستگی شما بوده و می تواند به جهت استخدام، مهاجرت، دریافت پروژه، کارآفرینی (راه اندازی کسب و کار ارائه دهنده خدمات نصب آیفون و یا فروشگاه عرضه کننده محصولات مربوط به اف اف های صوتی و تصویری) و دریافت وام خود اشتغالی برای دانش آموختگان و فارغ التحصیلان مفید واقع شود.

اساتید کلاس آموزش نصب آیفون صوتی و تصویری همگی سابقه اجرای پروژه های عملی و نصب انواع اف اف برای ساختمان های تک واحدی یا چند واحدی و چند طبقه را داشته و با برگزاری دوره های آموزشی متعدد، تجربه پرورش نیروی کار متخصص در این زمینه را در رزومه کاری خود به ثبت رسانده اند. به دلیلِ همین تجربه بالا و سابقه کاری درخشانِ اساتید است که این دوره با سرفصل های کاملا بهینه و به روز (که توسط مدرسان تدوین و تالیف شده اند) و هم راستا با اهداف آموزشی و استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور تدریس می شود و شامل آموزش صفر تا صد این رشته از مباحث مقدماتی تا پیشرفته می باشد. گزیده ای از آن چه شما کارآموزان گرامی در حین دوره خواهید آموخت، به شرح زیر است:

  • آشنایی با مباحث برق ساختمان مقدماتی که برای نصب آیفون صوتی و تصویری مهم هستند و چگونگی نقشه خوانی و درک شماتیک و نقشه فنی آیفون ها (در برندهای مختلف تابا، الکتروپیک، کوماکس، سیماران و …) و تفاوتِ مشخصاتِ تخصصی و امکانات اف اف های متنوع
  • شناخت کامل اجزا و قطعات تشکیل دهنده آیفون ها از جمله گوشی آیفون (شامل بلندگو و میکروفون) ، مانیتور و صفحه نمایش، لامپ ال ای دی، دکمه های نمایش و درب باز کن و تنظیم کننده (تغییر و تنظیم ملودی زنگ، نور و روشنایی، رنگ و وضوح تصویر و …) ، پنل تصویری (شامل دوربین، شیشه محافظ، منبع تغذیه و …) ، قفل برقی زنجیری و یا بدون زنجیر و سایر قطعات و اجزا و نحوه عملکرد و نصب و تعمیر این لوازم
  • آموزش کامل نحوه سیم کشی و کابل (داکت) کشی و سربندی آیفون های صوتی و تصویری برای ساختمان های تک واحدی و یا چند واحدی و چند طبقه و چگونگی برقراری ارتباط بین پنل داخلی و خارجی و قفل درب باز کن و ترانس به وسیله سیم ها
  • تدریس تخصصی نحوه نصب و راه اندازی آیفون های صوتی و تصویری بر طبق استانداردهای معین گشته از طرف نظام مهندسی ساختمان شامل چگونگی نصب درب باز کن، قفل برقی، پنل های تک یا چند واحدی، گوشی های ارتباطی، سوئیچر، پنل های کارتخوان جلوی درب ساختمان، آیفون های کدینگ و هوشمند و روش استفاده از اف اف با سیستم عامل اندروید
  • آموزش کامل نحوه عیب یابی و تعمیرات آیفون ها از جمله چگونگی برطرف کردن مشکلاتی مانند عدم دریافت یا ارسال صدا و تصویر، وجود نویز در صدا یا ضعیف بودن آن، زنگ نخوردن آیفون، خرابی درب باز کن و باز نشدن درب، تغییر رنگ و وضوح تصویر، یکسره روشن ماندن دستگاه، زنگ خوردن همه واحدهای ساختمان با هم و …
  • تدریس سایر مهارت ها و تخصص های لازم و ضروری برای تبدیل شدن به یک تکنسین و نصاب آیفون حرفه ای و کاربلد

در پایان از شما کاربران گرامی دعوت می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن چه در دوره خواهید آموخت؛ لیست کامل سرفصل ها که در همین صفحه برای شما آورده ایم؛ مطالعه کرده و ضمن آگاهی از مطالب آموزشی و کیفیت دوره، نسبت به ثبت نام در کلاس نصب آیفون صوتی و تصویری اقدام فرمایید.

معرفی دوره آموزش نصب آیفون آموزشگاه فن و کار

نام دوره: آموزش نصب آیفون صوتی و تصویری
مدت دوره: 5 ساعت
سطح دوره: مبتدی تا پیشرفته
نحوه برگزاری: حضوری و آنلاین
پیش نیاز: ندارد
اعتبار مدرک دوره: مدرک فنی حرفه ای نصب آیفون های صوتی و تصویری با اعتبار بین المللی

هزینه دوره آموزش نصب آیفون صوتی و تصویری

شهریه دوره نصب آیفون صوتی و تصویری با 30% تخفیف
2,100,000 (تومان)
شهریه دوره خصوصی نصب آیفون صوتی و تصویری
3,600,000 (تومان)
شهریه دوره آنلاین نصب آیفون صوتی و تصویری
1,800,000 (تومان)
توانمندی‌هایی که در دوره آموزش نصب آیفون صوتی و تصویری بدست می‌آورید

توانایی و مهارت کاملی در طراحی ، نصب و همچنین عیب یابی انواع سیستم های ایوفن صوتی و تصویری بدست خواهید آورد.

توانایی کاملی در سیم کشی آیفون های صوتی و تصویری برای ساختمان مختلف با تعداد واحدهای مختلف بدست خواهید آورد.

مهارت کاملی در نحوه خواندن نقشه ها و راهنماهای انواع سیستم های ایفون را بدست خواهید آورد. و نحوه استفاده زا آنها در نصب و سیم کشی ایفون ها را یاد خواهید گرفت.

در این دوره یاد می گیرید چگونه سیستم های آیفون از قبل نصب شده را عیب یابی و سرویس کنید.

اصول و استاندارد های نصب قفل های برقی و معمولی ، ترانس های کمکی ، نحوه جایگذاری قوطی و نصب پنل و دیگر تجهیزات را آمورش می بینید.

سرفصل‌های دوره آموزش نصب آیفون صوتی و تصویری

  • برق ساختمان مقدماتی
  • نقشه خوانی سیستم های آیفون صوتی
  • نقشه خوانی برندهای مختلف آیفون تصویری
  • سیم کشی عملی آیفون های صوتی
  • سیم کشی عملی انواع آیفون های تصویری
  • نصب مکانیکی درب بازکن
  • نصب قفل های برقی
  • نصب انواع پنل تک واحدی و چند واحدی
  • نصب گوشی های ارتباطی
  • نحوه ارتباط تصویری با سرایداری
  • نصب سوئیچر
  • نصب پنل های کارتخوان جلوی درب
  • نصب آیفون های هوشمند و اصول عکسبرداری در آنها
  • استاندارد ها و اصول نظام مهندسی ساختمان
  • عیب یابی و سرویس آیفون های از قبل نصب شده
  • اصول ترانس گذاری و بارگیری در آیفون ها
  • نصب آیفون های تک واحدی و چند واحدی
  • پیاده سازی و اجرای آیفون تصویری کاری
  • پیاده سازی و اجرای آیفون تصویری کدینگ
  • اتصال آیفون به سیستم عامل اندروید
  • و…
مزایای دوره برای کارآموزان
پشتیبانی نامحدود
ارائه گواهینامه معتبر
ارائه آموزش برای بازار کار
دسترسی سریع
آموزش کاربردی و علمی
اساتید با تجربه

گالری کارگاه آموزش نصب آیفون صوتی و تصویری

ویدیو نظر کار آموزان آموزش نصب آیفون صوتی و تصویری

ثبت نام فوری
روش‌های ثبت نام در دوره
1- تماس تلفنی
2- ثبت نام در واتساپ و سایر شبکه های اجتماعی
3- مراجعه حضوری
4- از طریق فرم پیش ثبت نام موجود در سایت
5- درج شماره تماس و دوره مورد نظر برای تماس

درباره دوره آموزش نصب آیفون صوتی و تصویری

آیفون تصویری از قطعات مختلفی تشکیل شده است که برای نصب آیفون تصویری وجود همه این اجزا در این وسیله ضروری می باشد. دوربین آیفون، صفحه کلید ورودی، صفحه نمایش و گوشی، دستگاه تغذیه و کنترل مرکزی و قفل باز کن، کابل مخصوص ارتباطات آیفون تصویری و غیره از جمله اجزای تشکیل دهنده آیفون تصویری می باشند.

مراحل نصب آیفون تصویری

برای نصب آیفون تصویری نیاز است حتما از فردی که در این کار مهارت و تجربه کافی را دارد استفاده نموده تا کار را به بهترین وجه ممکن انجام دهد. در ادامه مراحل اصولی نصب آیفون تصویری را به طور کامل بیان می کنیم.

  1. ابزارهای مورد نیاز را جمع آوری کنید

به منظور نصب آیفون تصویری نیاز به ابزارهای کار مخصص می باشد که این وسایل شامل مواردی مانند پیچ گوشتی، پیچ، کابل شارژ (در صورت لزوم) و دستورالعمل نصب برند آیفون مورد نظر می باشد. پیش از این که اقدام به هرگونه عملی برای نصب نمایید نیاز است تا این ابزارها و وسایل را به طور کامل تهیه و جمع آوری نمایید تا در حین کار دچار مشکل نشوید.

  1. باتری را شارژ کنید

هنگامی که آیفون خود را از جعبه خارج کردید، باتری را پیدا کرده و با استفاده از کابل شارژ موجود آن را به برق وصل کنید. با شارژ باتری، باید یک چراغ قرمز و یک چراغ سبز ببینید که نشان می دهد باتری در حال شارژ شدن است. شارژ ممکن است چهار تا شش ساعت طول بکشد، بنابراین صبور باشید. هنگامی که باتری کاملاً شارژ شد، چراغ قرمز خاموش می شود و به معنای واقعی کلمه برای شروع کار با چراغ سبز مواجه خواهید شد.

  1. به اینترنت متصل شوید

امروزه آیفون های تصویری که وجود دارند به صورت هوشمند بوده و امکان اتصال آنها به تلفن همراه وجود دارد. با وجود این قابلیتت می توانید در زمان هایی که خارج از منزل هستید، در رابطه با افرادی که به درب منزل شما مراجعه می کنند به صورت آنلاین آگاهی پیدا کرده و در صورت لزوم درب را از راه دور برای آنها باز کنید. در صورتی که آیفون تصویری شما به این قابلیت مجهز است نیاز است تا در ابتدا نرم افزار مربوطه را بارگیری کرده و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا آیفون تصویری خود را به شبکه Wi-Fi خانه خود متصل کنید.

نکته حرفه ای: حتی اگر زنگ در خود را قبل از نصب، به Wi-Fi متصل می کنید، بهتر است تنظیمات Wi-Fi را با زنگ در نزدیک به محل نصب نهایی آن انجام دهید. با انجام این کار به شما اطلاع داده می شود که آیا در آن منطقه سیگنال Wi-Fi کافی وجود دارد یا خیر. اگر این سیگنال ضعیف است، می توانید یک افزونه Wi-Fi پلاگین خریداری کنید و آن را بین روتر و درب ورودی قرار دهید تا سیگنال افزایش یابد.

  1. خاموش کردن برق

به جعبه فیوز ساختمان خود مراجعه بروید و زنگ خانه خود را خاموش کنید. این امر به دلایل ایمنی انجام می گیرد  چرا که شما با انجام سیم کشی با وجود وصل بودن برق، در معرض خطر قرار خواهید گرفت.

  1. تمام سیستم های قدیمی را جدا کنید

با استفاده از یک پیچ گوشتی، پیچ های آیفون را باز نموده و محل را برای نصب آیفون جدید مهیا کنید. زنگ در قدیمی را از دیوار باز کنید و به آرامی آن را بیرون بیاورید و دو سیم برق را در معرض دید قرار دهید.

سیم های زنگ در هنوز باید به دور پیچ های داخلی زنگ درب پیچیده شوند، بنابراین مراقب این قسمت باشید زیرا نمی خواهید با کشیدن بیش از حد سخت به این سیم ها آسیب برسانید. پیچ ها را شل کنید تا سیم ها جدا شوند و زنگ در قدیمی را کاملاً بردارید.

  1. براکت نصب را وصل کنید

در این مرحله  از نصب آیفون تصویری نیاز است تا حفره ای به اندازه آیفون تصویری در دیوار ایجاد گردد. آیفون تصویری خود را در بالای سطح سوراخ موجود در همان نقطه ای که قرار است آن را سوار کنید نگه دارید و تصویر را در تلفن خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که زاویه مورد نظر خود را دریافت می کنید.

هنگامی که تصمیم به نصب در محل مورد نظر گرفتید، برای اطمینان از صاف بودن براکت نصب، از ابزار سطح موجود استفاده کنید و با استفاده از مداد محل سوراخ های پیچ جدید را مشخص کنید. پس از مشخص شدن، سطح را حذف نمایید.

اگر از یک پایه زاویه دار استفاده می کنید، جلو بروید و ابتدا آن را با پیچاندن آن به دیوار وصل کنید، سپس براکت نصب را به آن وصل کنید. در غیر این صورت، براکت نصب را مستقیماً به دیوار از سوراخ باقی مانده از زنگ درب قدیمی خود پیچ ​​کنید تا سیم کشی از سوراخ براکت عبور کند.

توجه: اگر آیفون را روی آجر یا گچ نصب می کنید، برای سوراخ کردن لنگرهای پلاستیکی کوچک و سفید رنگی که برای نگه داشتن پیچ ها استفاده می شوند، باید از بیت سنگ تراشی موجود استفاده کنید. پس از سوراخ کردن محل هایی که مشخص کرده اید، لنگرها را به داخل فشار دهید، براکت نصب را در بالای آنها قرار دهید و سپس پیچ های براکت نصب را در لنگرها پیچ کنید. اگر سایدینگ چوبی یا وینیل دارید، نگران استفاده از لنگرها نباشید.

  1. سیم های آیفون را وصل کنید

اگر می خواهید مدار خود را به صدای زنگ درب خانه خود متصل کنید تا عمر باتری آن طولانی شود یا با فشار دادن مراجعه کننده ای که دکمه زنگ در را فشار می دهد، می توانید این دو سیم زنگ در را به مدار خود وصل کنید. اگر زنگ در کاملا بی سیم می خواهید می توانید از این قسمت صرف نظر کنید.

ابتدا دو پیچ روی براکت نصب را که مستقیماً بالای سوراخ محل اتصال سیم از دیوار شما قرار دارد، باز کنید. سپس سیم ها را بردارید و یکی را به دور هر پیچ بپیچید. اطمینان حاصل کنید که هر کدام ارتباط خوبی با پیچ دارند. در صورت نیاز پیچ ها را به آرامی محکم کنید. تبریک می گویم! اکنون مدار آیفون تصویری خود را بسته اید.

  1. از آموزش نصب آیفون تصویری : بازیابی برق

وقت آن است که سوئیچ قطع کننده را دوباره فعال کنید تا دستگاه شما زنده شود اگر حلقه آیفون تصویری خود را به سیم زنگ داخلی وصل کرده اید، صفحه جلوی آن را بردارید و مطمئن شوید که اتصالات شما ایمن است.

اگر به نظر می رسد همه چیز مرتب است، می توانید با استفاده از انتهای کوچک پیچ گوشتی موجود، دو پیچ امنیتی موجود را به قسمت زیرین بچرخانید.

  1. تنظیمات برگزیده برنامه را تنظیم کنید

نصب آیفون تصویری شما به پایان رسیده است. اکنون می توانید از نرم افزار آیفون خود در گوشی برای تنظیم ویژگی ها، تنظیمات تشخیص حرکت و دید در شب، انتخاب انواع اعلان های مورد نظر و انتخاب مناطق مورد نظر برای استفاده از دوربین خود استفاده کنید.

تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهریه دوره نصب آیفون صوتی و تصویری با 30% تخفیف 2،100،000 تومان
شهریه دوره آنلاین نصب آیفون صوتی و تصویری 1،800،000 تومان
دسترسی سریع! شهریه‌ها سرفصل‌ها ثبت نام