آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

آموزش فیبر نوری

فیبر نوری در بیشتر صنایع از جمله مخابرات و آی تی کاربرد بالایی دارد و بازار کار بسیار خوبی برای تکنسین های علاقمند به این رشته وجود خواهد داشت. دوره آموزش فیبر نوری در آموزشگاه فن و کار از شناخت انواع فیبرها و کاربرد آنها شروع شده و در مرحله بعد نحوه کابل کشی و استانداردهای آن به کارآموزان آموزش داده می شود. در این دوره انواع تجهیزات مختلف مانند مفصل ها ، رگ ها ، مودم ، سوئیچ ها و سایر تجهیزات مورد نیاز جهت شبکه فیبر نوری معرفی شده و پروژه های مختلف و نحوه اجرای آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

در این کلاس کارآموزان با تجهیزات کابل کشی مانند دستگاه فیوژن و ابزار تخصصی این رشته بصورت انفرادی کار می کنند تا مراحل انجام کار توسط تک به تک آنها انجام شده و مهارت کامل برای ورود به بازار کار این شغل را به دست آورند.

برای درک بهتر مطالب چندین پروژه در کارگاه مجهز آموزشگاه فن و کار به صورت عملی توسط کاراموزان تحت نظارت استاد انجام می شود و به کارآموزان اصول اجرای پروژه های کوچک و بزرگ را آموزش داده می شود تا بتوانند پروژه های متنوع مشتریان را اجرا کنند. این دوره دارای سرفصل ها و جزئیات بیشتری می باشد که در ادامه صفحه قابل مشاهده است.

معرفی دوره آموزش فیبر نوری آموزشگاه فن و کار

نام دوره: آموزش فیبر نوری
مدت دوره: 18 ساعت
سطح دوره: مبتدی تا پیشرفته
نحوه برگزاری: حضوری و آنلاین
پیش نیاز: ندارد
جنسیت: مهم نیست
شرایط سنی: 14 سال به بالا
مدرک تحصیلی: مهم نیست

هزینه دوره آموزش فیبر نوری

شهریه دوره فیبر نوری با 30% تخفیف
5,500,000 (تومان)
شهریه دوره خصوصی فیبر نوری
9,400,000 (تومان)
شهریه دوره آنلاین فیبر نوری
4,800,000 (تومان)
تقویم کلاسی
تاریخ شروع روزها ساعت برگزاری
17 و 18 اسفند ماه پنجشنبه و جمعه ها ساعت 9 الی 17
30 و 31 فروردین ماه پنجشنبه و جمعه ها ساعت 9 الی 17
توانمندی‌هایی که در دوره آموزش فیبر نوری بدست می‌آورید

در این دوره کاربردهای مختلف انواع فیبرهای نوری را یاد می گیرید. همچنین عملکرد و کاربرد انواع تجهیزات فیبر نوری مانند تستر ها ، آداپتور ها ، مفصل ها و دیگر تجهیزات مختلف در سیستم های کابل کشی و اجرای پروژه های مختلف فیر نوری را یاد خواهید گرفت.

در این دوره توانایی کاملی در مفصل زدن و نحوه کار با ابزارهای مختلف کابل کشی فیبرنوری بدست خواهید آورد.

در این دوره نحوه کار با دستگاه فیوژن را بصورت کامل یاد می گیرید و توانایی کاملی در استفاده از این دستگاه برای اتصال و جوش فیبرهای نوری بدست خواهید آورد.

اجرای کابل کشی فیبرهای نوری مهارت بسیار بالایی می طلبد و رعایت استاندارهای مسافت انواع کابل ، میزان خمش ، نوع مفصل مورد استفاده و دیگر استانداردهای کابل کشی اهیمت بالایی دارد. در این دوره توانایی کاملی در اجرای  انواع کابل کشی فیبر نوری بدست خواهید آورد.

در این دوره توانایی کاملی در طراحی پروژه های مختلف فیبر نوری و نیز اجرای اصولی و استاندارد آنها متناسب با هر پروژه بدست خواهید آورد.

توانایی کاملی در عیب یابی و تشخیص خرابی و تعمیر پروژه هایی که از قبل اجرا شده اند بدست خواهید آورد.

سرفصل‌های دوره آموزش فیبر نوری

  • شناخت و بررسی انواع مختلف فیبر نوری
  • مزایای فیبر نوری
  • مدیاکانورتر در فیبر نوری
  • آموزش تخصصی دستگاه فیوژن
  • شناخت و بررسی پچ پنل فیبرنوری
  • اموزش انواع مفصل ها
  • آموزش نصب مفصل ها
  • آموزش انواع کابل کشی فیبر نوری
  • شناخت و بررسی آداپتور فیبر نوری
  • اموزش کار با دستگاه های کابل کشی
  • اموزش کار با دستگاههای مفصل زن
  • شناخت و بررسی انواع تستر ها
  • آموزش جامع و عملی فیبر نوری
  • کاربرد های فیبر نوری در صنایع مختلف
  • استانداردهای کابل کشی
  • استانداردهای جهانی فیبرهای نوری
  • تجهیزات مرتبط با فیبر نوری
  • نحوه راه اندازی اصولی پروژه
  • محاسبه مسافت ها و محدودیت مسافت در کابل کشی فیبر نوری
  • راهکارهای افزایش مسافت کابل
  • عیب یابی و تعمیر پروژه های از قبل انجام شده
  • معرفی منابع مفید و مرتبط برای مطالعه بیشتر
  • و…
مزایای دوره برای کارآموزان
پشتیبانی نامحدود
ارائه گواهینامه معتبر
ارائه آموزش برای بازار کار
دسترسی سریع
آموزش کاربردی و علمی
اساتید با تجربه

گالری کارگاه آموزش فیبر نوری

ویدیو نظر کار آموزان آموزش فیبر نوری

ثبت نام فوری
روش‌های ثبت نام در دوره
1- تماس تلفنی
2- ثبت نام در واتساپ و سایر شبکه های اجتماعی
3- مراجعه حضوری
4- از طریق فرم پیش ثبت نام موجود در سایت
5- درج شماره تماس و دوره مورد نظر برای تماس

فیبر نوری به عنوان ابزاری برای انتقال داده و اطلاعات مخابراتی با سرعت بالا در حوزه های مختلفی از جمله پزشکی، صنایع نظامی، مخابرات و غیره کاربرد دارد.

آموزش کابل کشی فیبر نوری از جمله دوره های مورد نیاز صنعت می باشد. آموزشگاه فن و کار با تکیه بر کادر مجرب خود آموزش فیبر نوری را با بالاترین استانداردها و بهره گیری از اساتید مجرب برگزار می کند در این دوره کارآموزان با انواع کابل های فیبر نوری و ابزارهای مرتبط با کابل کشی فیبر نوری به صورت عملی آشنا می شوند بطوری که دوره کاملا صنعتی و برای ورود به بازار کار برگزار می گردد.

فیبر نوری چیست؟

فیبر نوری از یک ماده شفاف مانند شیشه یا پلاستیک به صورت رشته های باریک و بلند ساخته شده است. فیبر نوری با پهنای باند وسیع تر نسبت به کابل های معمولی قابلیت عبور نور وارد شده از یک سمت و در نتیجه خارج نمودن آن را دارند. میزان پهنای باند فیبر های نوری بالغ بر 10 گیگا بایت بوده و توانایی انتقال داده های متنی، تصویری، صوتی و داده های دیگر را با سرعت بالا و بدون خطا دارند.

اندازه  قطر هر فیبر نوری به اندازه تار موی انسان بوده و با قرار گرفتن آن ها در کنار هم و تشکیل کابل فیبر نوری، می توان انتقال داده های متنی و تصویری را با سرعت بیشتر در فاصله های زیاد منتقل کرد.

بخش های مختلف فیبر نوری

برای آشنایی بیشتر با فیبر نوری لازم است با بخش های مختلف آن آشنا شویم. فیبر نوری از سه بخش زیر تشکیل شده است:

  • هسته
  • روکش
  • بافت رویه

هسته

یکی از اجزای اصلی فیبر نوری، هسته آن بوده که با قرار گرفتن در بخش میانی فیبر نوری، وظیفه حرکت دادن و جریان یافتن پرتو و سیگنال های نوری را بر عهده دارد. جنس هسته یا همان core می تواند مواد مختلفی باشد اما به دلیل نقش مهم آن در انتقال اطلاعات باید از یک ماده شفاف و نازک شیشه ای یا پلاستیک با کیفیت ساخته شود.

روکش

روکش از بخش های دیگر فیبر نوری بوده که به عنوان بخش خارجی فیبر نوری، اطراف هسته قرار گرفته شده است. به دلیل قرار گرفتن روکش در معرض برخورد باید از موادی با استحکام بالا ساخته شود. به همین دلیل از پلاستیک، شیشه یا آلیاژ هر دو برای ساخت روکش  استفاده می شود. جنس روکش رابطه مستقیمی با ضریب شکنندگی فیبر نوری دارد. ضریب شکنندگی با توجه به جنس هسته تعیین می شود. روکش که با نام cladding  نیز شناخته می شود نقش مهمی در عدم برگشت نور های بازتاب شده دارد.

بافر رویه

بخش بافت رویه از فیبر نوری همچون محافظی در برابر آسیب های محیطی مانند خرابی فیزیکی، خطرات شیمیایی و آلودگی هوایی محسوب می شود. جنس بافت رویه از پلاستیک بوده و به صورت رنگی وجود دارد.

انواع فیبر نوری

با توجه به کاربرد گسترده فیبر نوری در صنایع مختلف، فیبر های نوری در انواع زیر طراحی و تولید شده اند.

  1. فیبر تک حالته

فیبر تک حالته از انواع ابتدایی و قدیمی ساخته شده می باشد که توانایی انتقال تنها یک سیگنال در هر فیبر را دارد. به دلیل وجود هسته های کوچک در فییر های تک حالته از کارایی محدودی برخوردار بوده و نمی توان از آن برای انتقال اطلاعات گسترده و با حجم بالا استفاده کرد. فیبر های تک حالته در تلفن و تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. فیبر چند حالته

یکی از انواع فیبر های نوری، فیبر های چند حالته می باشد که هر فیبر قابلیت انتقال تعداد زیاد سیگنال را داشته و به دلیل داشتن هسته های بزرگ تر نسبت به فیبر تک حالته در کامپیوتر و شبکه های محلی مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. فیبر ویژه

فیبر ویژه از یک مقطع بیضی یا مستطیل شکل با هسته ای غیر استوانه ای شکل و روکش تشکیل شده است. این فیبر ها به منظور محدود کردن نور به هسته فیبر علاوه بر بازتاب داخلی از اثرات دیفرکشن استفاده می کند.

تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهریه دوره حضوری آموزش فیبر نوری 5،500،000 تومان
شهریه دوره آنلاین آموزش فیبر نوری 4،800،000 تومان
دسترسی سریع! شهریه‌ها سرفصل‌ها ثبت نام