آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

آموزش سیم پیچی موتور

شغل سیم پیچی یک انتخاب درست برای ورود به بازار شغل های فنی می باشد که نیاز به مهارت های تخصصی دارد. دوره آموزش سیم پیچی موتورهای الکتریکی در آموزشگاه فن و کار در بر گیرنده سیم پیچی موتورهای تک فاز و سه فاز می باشد.

این دوره از مباحث مقدماتی مانند معرفی ساختار موتور ها ، انواع سیم و نحوه انتخاب قطر سیم ها ، تجهیزات مورد نیاز سیم پیچی و غیره شروع شده و سپس مباحث تخصصی از جمله طراحی دیاگرام های مختلف برای سیم پیچی موتور های تک فاز و موتور های سه فاز را شامل می شود. مهارت های کامل طراحی اصولی و دقیق موتورها را در کارگاههای عملی کسب می کنید. و با دستگاههای سیم پیچی و ابزار تخصصی کار کرده و موتورهای واقعی را در کارگاه عایق بندی و سیم پیچی آنها را انجام می دهید.

در این دوره تک تک کارآموزان می بایست بصورت انفرادی موتورهای تکفاز و سه فاز را سیم پیچی و راه اندازی کنند. انجام فعالیت های عملی در کارگاههای مجهز آموزشگاه فن و کار باعث می شود تا با مهارت کامل بتوانید این شغل را شروع کنید و از آن کسب درآمد داشته باشید.

معرفی دوره آموزش سیم پیچی موتور آموزشگاه فن و کار

نام دوره: آموزش سیم پیچی موتور های الکتریکی
مدت دوره: 30 ساعت
سطح دوره: مبتدی تا پیشرفته
نحوه برگزاری: حضوری و آنلاین
اعتبار مدرک دوره: مدرک فنی حرفه ای سیم پیچی موتور با اعتبار بین المللی

هزینه دوره آموزش سیم پیچی موتور

شهریه دوره آموزش سیم پیچی موتور
5,000,000 (تومان)
شهریه دوره خصوصی آموزش سیم پیچی موتور
8,000,000 (تومان)
شهریه دوره آموزش آنلاین سیم پیچی موتور
3,000,000 (تومان)
تقویم کلاسی
تاریخ شروع روزها ساعت برگزاری
18 فروردین ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت 14 الی 17
توانمندی‌هایی که در دوره آموزش سیم پیچی موتور بدست می‌آورید

در این دوره نحوه طراحی و انجام محاسبات سیم پیچی موتور را یاد خواهید گرفت و توانایی کاملی در رسم و پیاده سازی عملی آنها در سیم پیچی موتور های الکتریکی بدست خواهید آورد.

ضمن شناخت و بررسی انواع موتور های تک فاز در قدرت های مختلف مانند موتور کولر ، توانایی کاملی در طراحی ، انجام محاسبات و اجرای سیم پیچی موتور تکفاز که بسیار پرکاربرد هستند بدست خواهید آورد.

ضمن شناخت و بررسی انواع موتورهای سه فاز توانایی کاملی در طراحی ، انجام محاسبات و اجرای سیم پیچی موتور سه فاز بدست خواهید آورد.

توانایی کاملی در راه اندازی و تست موتور های سیم پیچی شده بدست خواهید آورد. همچنین نحوه عیب یابی این مورتو ها را به خوبی یاد خواهید گرفت.

در پایان این دوره با نقشه های مختلف سیم پیچی و کاربردهای مختلف آنها مانند دو سرعته کردن موتور ، چپگرد و راستگرد بودن موتور ، افزایش قدرت راه اندازی اولیه موتورها و … آشنا خواهید شد و توانایی کاملی در سیم پیچی این مدل ها به دست خواهید آورد.

توانایی کاملی در طراحی و انجام محاسبات و اجرای سیم پیچی موتورهای خام بدون سیم پیچی بدست خواهید آورد.

نحوه خارج نمودن سیم پیچ های سوخته را بصورت صحیح و اصولی یاد خواهید گرفت. همچنین توانایی کاملی در سیم پیچی مجدد و انجام محاسبات قطر و تعداد دور سیم پیچی این موتور ها بدست خواهید آورد.

در این دوره عایق کاری استاتور موتور را بصورت کامل و تخصصی یاد می گیرید و توانایی کاملی در عایق بندی موتور های سه فاز و تک فاز که از قبل سیم پیچی شده اند بدست خواهید آورد.

در این دوره مهارت کاملی در نحوه استفاده از ابزارهای تخصصی سیم پچی از جمله کولیس ، دستگاه کلاف پیچ ، مولتی متر و غیره بدست خواهید آورد و با تمامی تجهیزات و ابزارها به صورت عملی کار می کنید.

نحوه محکم نمودن کلاف ها در انتهای سیم پیچی با استفاده از نخ های مخصوص را یاد خواهید گرفت. و ضمن یادگیری اصول و استاندارهای سربندی ، توانایی کاملی در راه اندازی موتورهای تکفاز و سه فاز در پایان سیم پیچی بدست خواهید آورد.

در پایان این دوره مهارت کاملی در عیب یابی و سرویس انواع موتور ها مانند تعویض بلبرینگ ، کاسه، نمد ، شفت ، رفع لرزش و صدا و سایر موراد بدست خواهید آورد.

سرفصل‌های دوره آموزش سیم پیچی موتور

  • آشنایی با کلیات برق
  • آشنایی با انواع اتصال های دور و نزدیک
  • آشنایی با تولید ولتاژ
  • آشنایی با ساختمان داخلی ژنراتورها
  •  آشنایی به تولید برق مستقیم
  • آشنایی با راه ندازی الکتروموتوربه کمک ستاره و مثلث
  • فرق بین اتصال ستاره با مثلث
  • آموزش راه اندازی موتور سه فاز با کمترین جریان راه اندازی
  • بررسی قسمتهای گردندده و ثابت و متعلقات موتور
  • بررسی تئوری انواع موتورهای آسنکرون-سنکرون-یونیورسال-dc-موتورهای مخصوص مانند سرو موتورها
  • تجزیه و تحلیل تلفات فوکو-تلفات هیسترزیس-تلفات مسی
  • محاسبه و طراحی دیاگرام و جدول موتورهای گام کامل و گام کسری
  •  میدان مغناطیسی
  •  آشنایی به تولید برق متناوب
  • تفاوت برق مستقیم و برق متناوب
  • نحوه تولید برق های صنعتی
  • مشخصه مربوط به برق های 380ولت
  • طراحی تعداد دور بوبین و قطر سیم
  • آموزش راه اندازی الکتروموتور آسنکرون سه فاز در برق خانگی
  • تبدیل قطر سیم مسی به آلومینیومی و بلعکس
  • آموزش سیم پیچی از نوع بازاری
  • بررسی عنوان حک شده بر روی پلاک
  • محاسبه و دریاگرام موتورهای تکفاز گام کامل و گام کوتاه استارت دائم
  • محاسبه و دیاگرام موتورهای تکفازگام کامل و گام کوتاه استارت موقت (موتور کولری)
  • طراحی یک الکتروموتور بصورت گام کامل توسط هنرجو
  • و …
مزایای دوره برای کارآموزان
پشتیبانی نامحدود
ارائه گواهینامه معتبر
ارائه آموزش برای بازار کار
دسترسی سریع
آموزش کاربردی و علمی
اساتید با تجربه

گالری کارگاه آموزش سیم پیچی موتور

ویدیو نظر کار آموزان آموزش سیم پیچی موتور

سوالات متداول آموزش سیم پیچی موتور

خیر، بازار کار به افراد تئوریسین دیگر احتیاجی ندارد. چراکه سالیانه عده زیادی فارغ‌التحصیل به جمع بیکاران بازار اضافه می گردند. در این دوره ها استاد کار در کارگاههای عملی به شما نحوه سیم پیچی صحیح انواع موتورها را آموزش خواهد داد.

شما فقط فرض کنید که سالانه چند موتور کولر آبی خراب می شود؟! به این میزان، خرابی سایر موتورهای الکترونیکی را نیز اضافه کنید. راه‌اندازی انواع سیستمهای مکانیکی را نیز در نظر داشته باشید. این‌گونه خودتان با بازار کار بزرگ سیم پیچی موتور آشنا خواهید شد. بنابراین از فرصت آموزشی سیم پیچی موتور غافل نمانید. فرصتی که آینده کاری شمارا تضمین خواهد نمود.

درآمد شغل سیم پیچی موتور اگر به صورت خویش فرما باشد، درآمد بسیار خوبی است. البته درآمد بیشتر در شغل سیم پیچی با تجربه و زمان به دست می‌آید. بنابراین نمی توان توقع طی کردن ره چند ده ساله را از یک کارآموز تازه کار توقع داشت. با این حال می توانید به راحتی روی درآمد دو تا سه برابر وزارت کار حساب باز کنید. درآمدی که در کمتر تخصصی سراغ خواهید داشت.

دوره آموزشی سیم پیچی موتور مناسب کلیه هنرجویانی است که می خواهند سریعاً جذب بازار کار شوند. شما با کمترین تحصیلات و گذراندن دوره های تئوری و عملی سیم پیچی موتور، خیلی سریع جذب بازار کار خواهید شد. خوشبختانه بازار کار گسترده سیم پیچی موتور نیازمند افرادی است که با آموزش های لازم به عنوان دستیار استادکار وارد فعالیت های عملی سیم پیچی موتور شوند.

اگر دوره را به صورت فشرده سپری کنید، در نهایت در مدت 2 ماه به یک کارورز نسبتاً خوب تبدیل خواهید شد. کارورزی که بازار کار شدیداً به او احتیاج خواهد داشت.

ثبت نام فوری
روش‌های ثبت نام در دوره
1- تماس تلفنی
2- ثبت نام در واتساپ و سایر شبکه های اجتماعی
3- مراجعه حضوری
4- از طریق فرم پیش ثبت نام موجود در سایت
5- درج شماره تماس و دوره مورد نظر برای تماس

دوره آموزش سیم پیچی موتور الکتریکی

آموزش سیم پیچی موتورهای الکتریکی آموزشگاه فن و کار از نوع موتورهای تک فاز و سه فاز به صورت عملی در کارگاه های مجهز برگزار می شود. در مراکز صنعتی کمتر پیش می آید که موتورهای تک فاز استفاده کنند، بلکه عموما موتورهای مورد استفاده در این مراکز به صورت موتورهای سه فاز هستند. در کلاس های سیم پیچی موتورهای الکتریکی کارآموزان به صورت کاملا عملی نحوه محاسبه و ترسیم سیم بندی موتورهای تک فاز و سه فاز را آموزش می بینند.

تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهریه دوره آموزش سیم پیچی موتور 5،000،000 تومان
شهریه دوره آموزش آنلاین سیم پیچی موتور 3،000،000 تومان
دسترسی سریع! شهریه‌ها سرفصل‌ها ثبت نام