آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

آموزش تعمیر دکمه Home سامسونگ Galaxy J5

دسته بندی‌ها
نویسنده: تحریریه فن و کار
آموزش تعمیر دکمه صفحه اصلی سامسونگ

آموزش تعمیر دکمه Home سامسونگ Galaxy J5 : سامسونگ یکی از بهترین شرکت های ساخت گوشی در دنیا می باشد که سالانه میلیون‌ها گوشی می‌سازد و به تمام دنیا می‌فروشد. این شرکت تعداد بیشماری مدل گوشی دارد که و هر سال مدل های پیشرفته تر ارائه می‌دهد. هر مدل گوشی یک شکل خاص و یک سری قابلیت های مشخص دارد ولی در تمام مدل های گوشی سامسونگ دکمه ایی وجود دارد که به آن دکمه home  می‌گویند.

این دکمه در ابتدا فیزیکی بوده و بعد تاچ شد و سپس توی مانیتور گوشی قرار داده شدند. این دکمه همیشه پایین گوشی و وسط قاب می‌باشد و همیشه در دید استفاده کننده است. از آنجایی که این دکمه معمولا بزرگ است و وسط گوشی و در دسترس است و بسیار کاربردی می‌باشد از آن خیلی استفاده میشود پس در معرض خراب شدن و از بین رفتن می‌باشد.

از آنجایی که این دکمه فوق العاده پر کاربرد می باشد خراب شدن این دکمه عملاً گوشی را بی خاصیت و غیر قابل استفاده می‌شود. پس بسیار اهمیت دارد که افراد تعمیر این دکمه را بلد باشند که در صورت نیاز تعمیر دکمه اصلی (home)  گوشی سامسونگ را انجام دهند.

دکمه اصلی (home) یک دکمه فیزیکی می‌باشد که بسیاری از کاربران آن را زشت می دانند و می‌گویند باید حذف شود در حالی که بسیار کاربردی می‌باشد.

کاربردهای دکمه home گوشی سامسونگ

این دکمه کاربردهای زیادی دارد افراد زیادی علاقه چندانی به این دکمه ندارند و می‌گویند طراحی این دکمه ها زیبا نیست و این دکمه ها  باید از طراحی های سامسونگ حذف شود در حالی که گروهی دیگر این دکمه را دوست دارند و می‌گویند این دکمه بسیار کاربردی و زیباست. در این بخش 4 تا از کاربردهای دکمه  اصلی گوشی سامسونگ را می‌گوییم.

  • دسترسی سریع به گوگل: گوگل یکی از بخش های جدا نشدنی اینترنت می‌باشد که هر روز میلیاردها بار از آن استفاده می‌شود. بعضی افراد روزانه دفعات زیادی از گوگل استفاده می‌کنند و نیاز دارند تا به سرعت به گوگل دسترسی داشته باشند. این افراد با فشار دادن طولانی دکمه اصلی (home) می‌توانند گوگل را باز کنند و حتی به آن دستور صوتی بدهند. البته در همه گوشی ها این قابلیت وجود ندارند و عملکرد دکمه اصلی (home) در هر مدل متفاوت می‌باشد مثلا چند سال قبل درگوشی گلکسی نوت 3 با یک فشار طولانی دکمه Task Manager باز می‌شد و سامسونگ همواره در حال تغییر کاربری این دکمه متناسب با اندروید گوشی بوده است.
  • دسترسی سریع به دوربین: همگی ما وقت هایی رو دیدیم که سریع اتفاق می‌افتند و میخواهیم آنها را به سرعت عکس برداری یا ضبط کنیم. اما تا به دوربین دسترسی پیدا کنیم آن لحظه رد شده. دکمه اصلی (home) این مشکل را تقریبا حل کرده و با دو بار کلیک سریع یا فشار دادن سریع آن به دوربین دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید به سرعت شروع به ضبط کردن لحظات کنید.
  • اهراز هویت با اثر انگشت: این قابلیت یک قابلیت نوین و فوق العاده کاربردی می‌باشد که گوشی های اندروید را بسیار امن تر کرده. و علاوه بر امن تر شدن قفل گوشی ها اثر انگشت باز کردن گوشی و دسترسی به منوی آن را برای صاحب اثر انگشت بسیار سریع تر کرده. سنسور تشخیص اثر انگشت روی این دکمه اصلی (home) قرار دارد که با قرار دادن انگشتتان روی این دکمه سنسور اثر انگشت شما را شناسایی کرده و در صورت تطابق قفل گوشی را برای شما باز می‌کند.
  • فعال کردن حالت یک دست: موبایل ها هر روز در حال بزرگتر شدن هستند و صفحه نمایش آنها عریض تر می‌شود. و کار کردن با آنها با یک دست دشوار است. بعضاً انگشتمان به گوشه های صفحه نمایش نمی‌رسد. از طرفی اکثریت ما با یک دست با گوشی ها کار می‌کنیم. برای حل این مشکل حالتی را ایجاد کرده اند که صفحه کوچک تر شده و این قابلیت را به شما می‌دهد تا به راحتی با یک دست با موبایل خود کار کنید به این حالتOne-handed operation می‌گویند. با تریپل کلیک یا سه بار کلیک سریع پشت هم روی دکمه اصلی (home) این قابلیت فعال می‌شود. و شما به راحتی می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید.

آموزش تعمیر دکمه صفحه اصلی سامسونگ

آموزش تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ

تا اینجا مقدمه مقاله درباره اهمیت دکمه اصلی بود. اینکه چه کاربردی دارد و چرا مهم است. حال به اصل ماجرا یعنی آموزش تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ می‌پردازیم. قبل از شروع آموزش تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ  حتما برای تعمیر گوشی خود نزد نمایندگی‌ها و تعمیرکاران حرفه‌ایی بروید و اگر مطمئن هستید که می‌توانید خودتان گوشی را تعمیر کنید آن را باز کرده و شروع به تعمیر کنید.

اولین مرحله در آموزش تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ شناختن علت خرابی آن می‌باشد. ابتدا باید بدانیم که دکمه اصلی (home) به چه علت خراب شده و سپس تلاش کنیم تا آن را تعمیر کنیم. همانطور که گفته شد دکمه اصلی(HOME) بسیار اهمیت دارد و تنها دکمه روی قاب گوشی می‌باشد و کار نکردن آن عملا گوشی را بی خاصیت و بلا استفاده می‌کند. از علل خرابی دکمه اصلی (home) می توان به علت‌های زیر اشاره کرد:

  • کار نکردن دکمه اصلی ( HOME): بعضا این دکمه اصلا کار نمی‌کند و تحت هیچ  شرایطی وظیفه اش را نجام نمی‌دهد.
  • با فشار کار کردن: بعضی وقت ها کلید هوم با فشار دادن عادی کار نکرده و حتما باید نیروی اضافه روی آن وارد شود تا کار کند و فشار اضافه روی دکمه گذاشته شود.
  • خودکار بودن دکمه هوم: بعضی وقت ها دکمه هوم بیش از حد حساس بوده و اتومات کار می‌کند و با فشار کمی سریع شروع به کار می کند. این ایراد باعث بیرون پریدن از برنامه ها به شکل مداوم و خسته کننده می‌شود و بعضاً باعث هنگ کردن و آسیب زدن به گوشی می‌شود که سریعا باید تعمیر شود.

هر کدام از ایراداتی که بالا گفته شد می تواند به علل زیر باشد:

  • اتصال نداشتن کلید هوم به برد اصلی: اگر کلید هوم به برد اصلی متصل نباشد یعنی هیچ اطلاعاتی بین این کلید و برد اصلی جابجا نمی‌شود و در واقع این دکمه یک پلاستیک بی استفاده می شود. باید علت قطعی پیدا شود و اگر وسیله الکترونیکی سوخته تعویض شود و مطمئن شد که این کلید وصل شده. همچنین باید بررسی شود که چرا این اتصال قطع شده تا اگر سهوا صاحب موبایل عامل قطعی آن بوده و درست از گوشی استفاده نکرده به فرد آموزش داده شود تا دوباره دکمه اصلی (HOME) خراب نشود.
  • خراب بودن خود دکمه هوم: ممکن است هیچ مشکلی در بورد یا نرم افزار موبایل نباشد و صرفا خود دکمه خراب باشد که مشکلات بالا را ایجاد می‌کند. اگر مطمئن شدید که ایراد از این مورد است باید دکمه هوم را تعویض کنید.

مراحل آموزش تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ

همانطور که گفته شد ابتدا آموزش تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ باید ایراد دکمه اصلی پیدا شود تا بعد به تعمیر آن بپردازیم. حتما نکات بالا را مدنظر داشته باشید.

  • ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. دقت کنید گوشی را با نگه داشتن دکمه پاور خاموش کنید. و زمانی که روشن هست باتری گوشی را در نیاورید. این کار باعث آسیب به گوشی می شود و حتی ممکن است گوشی همراه شما بسوزد.

حتما گوشی را ابتدا خاموش کنید و بعد باتری آن را در بیاورید و هیچ وقت زمانی که روشن است باتری آن را در نیاورید زیرا احتمال سوختن گوشی هست.

  • قاب گوشی را باز کنید. دقت کنید برای باز کردن قاب گوشی روی قاب جای مشخصی تعبیه شده که قاب به راحتی بلند می شود. به هیچ وجه قاب را با فشار و زور بیش از حد باز نکنید زیرا ممکن است خارهای زیر قاب بشکند و دیگر قاب گوشی بی استفاده می شود.

قاب گوشی را به آرامی باز کنید تا به خار های زیر آن آسیبی وارد نشود

  • با پیچ گوشتی پیچ های پشت گوشی را باز کنید. به علت تکنولوژی و کوچک بودن اجزای گوشی پیچ های آن نیز کوچک می باشد و باید با پیچ گوشتی مخصوص باز شود.
  • به وسیله اسپودگر بالا تا پایین مرکز قاب را بکشید تا قاب را از بخش اصلی و برد اصلی گوشی جدا شود این کار را با دقت و آرامی انجام دهید تا آسیبی به برد اصلی وارد نشود.
  • به وسیله اسپودگر دوربین جلو را به آرامی جدا کنید. دوربین جلو بسیار ظریف و حساس می باشد و باید به آرامی با این بخش کار کنید تا آسیب جدی به لنز دوربین وارد نشود.
  • کابل صفحه نمایش و پلاگین جک ها و دکمه جلو را با اسپودگر باز کنید. دقت کنید که تمام گوشی ها پلاگین جک ندارند و فقط بعضی از آنها دارای این جک ها می باشدند.
  • با پیچ گوشتی بورد منطقی یا لاجیک بورد را به آرامی باز کنید و خیلی آرام از دستگاه جدا کنید تا آسیبی به کارت نرسد. دقت کنید که کارت بسیار شکننده بوده و با کوچک ترین ضربه خراب می شود. و حتما پیچ ها را با پیچ گوشتی مخصوص باز کنید زیرا همانطورکه گفته شد به علت کوچک بودن گوشی موبایل پیچ های آن از حد نورمال کوچک تر بوده و باید با پیچ گوشتی مخصوص باز شود.
  • حالا باید صفحه نمایش را جدا کنید. برای جدا کردن صفحه نمایش باید سشوار را 3 تا 5 دقیقه روی صفحه نمایش بگیرید تا صفحه نمایش به خوبی و یک دست گرم شود.
  • ساکشن یا مکنده را روی صفحه نمایش بکشید و یک اسپودگر در بالا سمت راست صفحه نمایش قرار دهید.
  • حال اسپودگر را از سمت چپ به پایین حرکت دهید. . سپس قسمت راست و پایین صفحه نمایش را جدا کنید.
  • سپس با ساکشن یا مکنده آن را بکشید و صفحه نمایش را جدا کنید. دقت کنید که جدا کردن صفحه نمایش حساس ترین بخش تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ می باشد که اگر در حین انجام آن دقت به عمل نیاید می تواند گوشی موباید را کاملا خراب و بلا استفاده کنید. همچنین به یا داشته باشید که صفحه نمایش بسیار نازک حساس و شکننده است و آن را با احتیاط زیاد جابجا کنید تا از آسیب دیدن در امان باشد. در کل در کار با صفحه نمایش خیلی زیاد احتیاط کنید.
  • حال بعد از اینکه برد ها را برداشتید و بعد کابل ها را جدا کردید و سپس صفحه نمایش را جدا کردید به دکمه هوم دسترسی دارید و میتوانید آن را با یک پنس یا مو چین بردارید.
  • بعد از برداشتن دکمه هوم یا می‌توانیم آن را تعمیر کنیم که شروع به تعمیر کردن آن می کنیم یا اینکه کاملا خراب شده و باید تعویض شود که یک دکمه اصلی دیگر جایگزین آن می کنیم.

نکاتی درباره آموزش تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ

همانطور ک توضیح داده شد این تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ بسیار حساس می‌باشد. اگر توانایی دارید گوشی موبایل را باز کنید در غیر این صورت به نمایندگی های مجاز یا تعمیرکاران حرفه ایی کار را بسپارید. زیرا ممکن است در حین باز کردن گوشی و کار کردن با آن به دوربین برد ها یا صفحه نمایش آسیب بزنید که این آسیب دیدن علاوه بر آن آسیب دکمه اصلی(home) می‌باشد و هزینه بیشتری روی دوش شما می‌گذارد.

از طرفی اگر باز کنید و بعد از وقت گذاشتن به این نتیجه برسید که نمی‌توانید آن را تعمیر کنید جمع کردن آن و همچنین بردن این گوشی به یک تعمیرکار خود یک پروسه آسیب زا برای گوشی می‌باشد. پس بهتر است به موبایل خود دست نزنید و آن را به تعمیرکار بدهید. از طرف دیگر برای تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ شما به وسایل تخصصی تعمیرکاران گوشی نیاز دارید که ممکن است هزینه خرید آنها بالا باشد حتی اگر آنها را بخرید به درستی نتوانید با آنها کار کنید که باز هم دوباره یک هزینه اضافی روی دست شما است.

در نهایت تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ حتما با شخص متخصص مشورت کنید و گوشی خود را به افراد مطمئن بسپارید تا موجب ضرر شما نشوند و باز هم تکرار می‌کنیم که اگر توانایی تعمیر دکمه اصلی (home) گوشی سامسونگ را ندارید به هیچ وجه آن را باز نکنید.

مجتمع فن و کار برگزار کننده دوره های فنی مانند: آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات ظرفشویی و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
X بستن
پربازدیدترین مقالات
یخساز یخچال
علت عملکرد نادرست یخ ساز یخچال – چگونه یخ ساز یخچال را تعمیر کنیم؟
نحوه شابلون زدن آی سی های موبایل
نحوه شابلون زدن آی­ سی­ موبایل
نحوه تشخیص و تعمیر دستگاه کپی
نحوه تشخیص و تعمیر دستگاه کپی
علائم خرابی باتری گوشی اندروید و آیفون
علائم خرابی باتری گوشی اندروید و آیفون
تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش بیشتر