آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آموزش تعمیرات لوازم خانگی شامل تعمیر وسایلی مانند لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال معمولی ، ساید بای ساید ، ماکروویو، فر گازی، اجاق گاز، بخاری گازی و سایر لوازم خانگی می باشد. باتوجه به تنوع بالای این وسایل ورود به این شغل دارای چالش هایی برای تکنسین ها می باشد. آموزشگاه فن و کار برای حل این مشکل دوره جامع آموزش تعمیرات لوازم خانگی تدوین نموده است. در این دوره تعمیر تمام لوازم بزرگ منزل در کنار لوازم پرمصرف گاز سوز مورد آموزش قرار می گیرند. و همچنین یک دوره جامع و کاربردی برای تعمیرات لوازم خرد منزل تدوین شده است.

در دوره مکانیک لوازم خانگی ، تعمیرات ماشین های لباسشویی معمولی و اینورتر ، ماشین ظرفشویی ، یخچال فریز و یخچال های ساید بای ساید ، ماکروفر ، بخاری و اجاق گاز بصورت عملی به کارآموزان آموزش داده می شود. همچنین در کنار این اموزشها ، مهارتهای کار با ابزار تخصصی و مهارت های جوشکاری ، شارژ گاز یخچال ، باز و بست صفر تا صد قطعات دستگاهها ، عیب یابی و تعمیرات تخصصی را نیز یاد می گیرید.

در دوره تعمیرات لوزام خرد منزل یاد می گیرید عیب یابی و تعمیرات قسمتهای مکانیکی و الکتریکی لوازم کوچکی مانند جاروبرقی ، آبمیوه گیری ، چرخ گوشت ، قهوه ساز خانگی ، بخار شو ، غذا ساز ، پلوپز و چندین دستگاه خانگی پرکاربرد دیگر را انجام دهید.

در طول دوره با راهنمایی های استاد اصول و ترفندهای تعمیراتی را یاد می گیرید و پروسه تعمیر هر دستگاه بصورت تخصصی آموزش داده می شود؛ با تعداد زیاد دستگاههایی که تعمیرات آنها را در این دوره فرا می گیرید مطمئنا می توانید یک شغل مطمئن در حوزه لوازم خانگی داشته باشید.

برای تکمیل مهارتهای این شغل بهتر است تعمیرات برد لوازم خانگی را نیز آموزش ببینید تا هم مهارت بیشتر در تعمیرات داشته باشید و بالطبع درآمد بیشتری را هم کسب کنید. البته لازم به ذکر است که حرفه تعمیرات برد لوازم خانگی به تنهایی نیز به عنوان یک شغل مستقل کارآمد است.

دوره آموزش تعمیرات برد لوازم خانگی آموزشگاه فن و کار از مقدمات الکترونیک تا مباحث تخصصی را شامل می شود. در این دوره تمامی قطعات الکترونیک و تجهیزات الکتریکی مربوط به بردهای لوازم خانگی اموزش داده شده و کار با ابزار تخصصی تعمیرات و مهارت های مورد نیاز تعمیرات برد مانند لحیم کاری ، کار با دستگاه هیتر و هویه و دستگاههای اندازه گیری و کار با منابع تغذیه برای تست مدارات الکترونیک را نیز فرا میگیرید.

در این کلاس همچنین نقشه خوانی ، نحوه مسیریابی روی برد از طریق شماتیک ها ، نحوه استفاده از دیتا شیت قطعات ، اصول کارکرد منابع تغذیه خازنی ،خطی و سوئیچنیگ را در کارگاه بصورت عملی اموزش می بینید. در بخش آخر عیب یابی و تعمیر مدارات فرمان لوازم خانگی معمولی و نوع اینورتر را بصورت تخصصی روی بردهای ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی ، یخچال ساید ، ماکروفر ، کولرگازی و پکیج به کارآموزان اموزش داده می شود. این دوره یک پکیج کامل از آموزش تخصصی لوازم خانگی پرکاربرد و مهم است.

آموزشگاه فن و کار این اطمینان را می دهد در یکی از مجهزترین کارگاههای اموزشی کشور آموزش کامل و جامعی برای ورود به بازار کار را دریافت می کنید و با نتیجه کامل از این دوره فارغ التحصیل خواهید شد.

معرفی دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی آموزشگاه فن و کار

نام دوره: آموزش تعمیرات لوازم خانگی
مدت دوره: 70 ساعت
سطح دوره: مبتدی تا پیشرفته
نحوه برگزاری: حضوری و آنلاین
پیش نیاز: ندارد
شرایط سنی: 14 سال به بالا
دسته بندی: تعمیرات
مدت زمان دوره تعمیرات برد لوازم خانگی: 30 ساعت
مدت زمان دوره تعمیرات مکانیک لوازم خانگی: 40 ساعت
مدت زمان دوره تعمیرات لوازم خانگی خرد: 30 ساعت
اعتبار مدرک ارائه شده: مدرک فنی حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی با اعتبار بین المللی

هزینه دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی

شهریه دوره تعمیرات مکانیک لوازم خانگی با 30% تخفیف
6,000,000 (تومان)
شهریه دوره خصوصی تعمیرات مکانیک لوازم خانگی
10,200,000 (تومان)
شهریه دوره آنلاین تعمیرات مکانیک لوازم خانگی
5,200,000 (تومان)
شهریه دوره تعمیرات برد لوازم خانگی با 30% تخفیف
4,000,000 (تومان)
شهریه دوره خصوصی تعمیرات برد لوازم خانگی
6,000,000 (تومان)
شهریه دوره آنلاین تعمیرات برد لوازم خانگی
2,400,000 (تومان)
شهریه دوره تعمیر لوازم خانگی خرد با 30% تخفیف
3,500,000 (تومان)
شهریه دوره خصوصی تعمیر لوازم خانگی خرد
6,000,000 (تومان)
شهریه دوره آنلاین تعمیر لوازم خانگی خرد
3,000,000 (تومان)
تقویم کلاسی
تاریخ شروع روزها ساعت برگزاری
مکانیکی - 17 اسفند ماه پنجشنبه و جمعه ها ساعت 14 الی 18
مکانیکی - 16 فروردین ماه پنجشنبه و جمعه ها ساعت 9 الی 13
مکانیکی - 18 فروردین ماه روزهای زوج ساعت 9 الی 14
مکانیکی - 18 فروردین ماه روزهای زوج ساعت 15 الی 20
برد - 17 اسفند ماه پنجشنبه و جمعه ها ساعت 9 الی 13
برد - 16 فروردین ماه پنجشنبه و جمعه ها ساعت 14 الی 18
برد - 19 فروردین ماه یکشنبه و سه شنبه ها ساعت 9 الی 14
برد - 19 فروردین ماه یکشنبه و سه شنبه ها ساعت 15 الی 20
لوازم خرد خانگی - 14 فروردین ماه یکشنبه و سه شنبه ها ساعت 15 الی 20
توانمندی‌هایی که در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی بدست می‌آورید

در این دوره نحوه باز و بست قطعات انواع دستگاههای لباسشویی را یاد می گیرید. همچنین مهارت و توانایی کاملی در تعمیرات تخصصی تمامی مشکلات این دستگاهها از جمله مشکلاتی مانند عدم تخلیه آب، لرزش دستگاه ، صدای زیاد دستگاه ، تعمر خرابی های موتور ، عدم اتمام شستشو ، خشک نکردن کامل البسه ، باز نشدن درب دستگاه ، عدم آبگیری لباسشویی و سایر مشکلات مربوط به این دستگاه بدست خواهید آورد.

در این دوره نحوه باز و بست قطعات انواع دستگاههای ظرفشویی را یاد می گیرید. همچنین مهارت و توانایی کاملی در تعمیرات تخصصی تمامی مشکلات این دستگاهها مانند تمیزنشستن ظروف ، آبگیری نکردن ظرفشویی ، عدم تخلیه کامل آب ، مشکل لک بستن ظروف ، خشک نشدن کامل ظرف در انتهای برنامه شستشو ، مشکل شکسته شدن ظروف در هنگام شستشو و سایر مشکلات مربوط به این دستگاه بدست خواهید آورد.

در این دوره ضمن شناخت قطعات یخچال های معمولی و ساید ، نحوه باز و بست هر قطعه را یاد می گیرید و همچنین توانایی کاملی در عیب یابی و تعمیرات تخصصی مشکلاتی مانند کار نکردن یخچال ، عدم کارکرد یخساز و آبریز ، سرد نکردن یخچال ، یخ بستن زیادی ، اتصالی برق در بدنه یخچال و سایر مشکلات مربوط به این دستگاهها بدست خواهید آورد.

در این دوره نحوه باز و بست قطعات انواع دستگاههای ماکروویو و و سولاردوم را یاد می گیرید. همچنین مهارت و توانایی کاملی در تعمیرات تخصصی تمامی مشکلات این دستگاهها مانند خرابی فر ، کار نکردن دستگاه ، خرابی سینی کف و چرخش نداشتن ، خرابی لامپ داخلی ، مشکلات تهویه داخل دستگاه ، اتصالی برق در بدنه دستگاهها و سایر مشکلات مربوط به این دستگاه بدست خواهید آورد.

توانایی کامل در قطعه شناسی برد لباسشویی و عملکرد هر قطعه و همچنین تست ، نقشه خوانی و عملکرد هر قطعات برد الکترونیکی بدست خواهید آورد. همچنین یاد می گیرید مشکلاتی مانند کار نکردن موتور ، روشن نشدن لباسشویی ، خرابی پمچ تخلیه آب و شیربرقی ، گرم نشدن آب ، قطعی برق و خرابی سیم کشی ، مشکلات انواع سنسورها مانند سنسور دما و سطح آب و سایر مشکلات مربوط به برد ماشین لباسشویی را بصورت تخصصی عیب یابی و تعمیر کنید. و بصورت ویژه شبیه سازی مدار سیم کشی و برد الکترونیک دستگاههای لباسشویی را بصورت عملی انجام می دهید.

توانایی کامل در شناخت قطعات برد الکترونیکی پکیج ها و نحوه عملکرد هر قطعه و همچنین عیب یابی و تعمیرات تخصصی مشکلات مربوط به برد پکیج مانند خرابی جرقه زن ، خطاها و مشکلات سنسورهای دما ،کار نکردن دستگاه ، مشکلات فن دودکش ، خرابی سیم کشی پکیج ، خرابی پمپ اصلی و شیربرقی ها و سایر مشکلات مربوط به الکترونیک پکیج ها بدست خواهید آورد.

توانایی کامل در شناخت قطعات برد الکترونیکی کولرهای گازی و نحوه عملکرد آنها و همچنین عیب یابی و تعمیرات تخصصی مشکلات مربوط به برد کولرهای گازی مانند مشکلات فن یونیت داخلی، مشکلات فن کندانسور بیرونی ، خطاهای انواع سنسورهای کولر ، خرابی کمپرسور ، خطاهای مربوط به دما ، خرابی شیر چهار طرفه و سایر مشکلات مربوط به الکترونیک کولر ها بدست خواهید آورد.

ضمن شناخت قطعات برد الکترونیک ماکروویوها و نحوه عملکرد هر قطعه ، توانایی و مهارت کاملی در عیب یابی و تعمیرات تخصصی مشکلات مربوط به برد ماکروویو مانند گرم نکردن دستگاه ، کار نکردن دستگاه ، استارت نشدن دستگاه ، خرابی هیتر گریل ، خرابی فن ، خرابی سینی کف و عدم چرخش و سایر مشکلات مربوط به الکترونیک دستگاههای ماکروویو بدست خواهید آورد.

ضمن شناخت تمامی قطعات برد یخچال ها و نحوه عملکرد آنها ، توانایی کاملی در عیب یابی و تعمیرات تخصصی مشکلات مربوط به برد یخچال ها از جمله مشکلاتی مانند خرابی کمپرسور ، عدم سرمایش ، خرابی فن ها ، خرابی برفک زدایی در یخچال ، خرابی یخساز و آبریز و سایر مشکلات مربوط به الکترونیک دستگاههای دستگاههای یخچال بدست خواهید آورد.

ضمن شناخت قطعات برد الکترونیکی ظرفشویی و عملکرد هر قطعه، توانایی کاملی در نحوه تست و عیب یابی این قطعات و همچنین تعمیرات تخصصی مشکلات مربوط به برد دستگاههای ظرفشویی مانند کار نکردن پمپ تخلیه آب، کار نکردن موتور ظرفشویی ، استارت نخودرن دستگاه ، خطاها و اروهای مختلف و سایر مشکلات مربوط به الکترونیک دستگاههای ظرفشویی بدست خواهید آورد.

در این دوره نحوه باز و بست قطعات انواع جاروبرقی ها را یاد می گیرید. همچنین مهارت و توانایی کاملی در عیب یابی و تعمیرات تخصصی تمامی مشکلات این دستگاهها مانند مکش نداشتن ، صدای بلند موتور ، کارنکردن سیم جمع کن ، اتصالی پلاتین سیم جمع کن ، عدم دریافت برق ، خرابی شستی ها و سایر مشکلات مربوط به این دستگاه بدست خواهید آورد.

در این دوره نحوه باز و بست قطعات انواع چرخ گوشت ها را یاد می گیرید. همچنین مهارت و توانایی کاملی در عیب یابی و تعمیرات تخصصی تمامی مشکلات این دستگاهها مانند له شدن گوشت ، کارنکردن موتور ، خرابی های گیربکس ، صدای زیاد چرخ گوشت ، کار نکردن مدار سیم کشی و قطعی برق و سایر مشکلات مربوط به این دستگاه بدست خواهید آورد.

در این دوره نحوه باز و بست قطعات انواع دستگاههای آبمیوه گیری ، آسیاب و مخلوط کن را یاد می گیرید. همچنین مهارت و توانایی کاملی در عیب یابی و تعمیرات تخصصی تمامی مشکلات این دستگاهها مانند نشتی مواد ، گیرپاچ دستگاه ، خرابی شستی ها ، خرابی موتور ، خرابی محور چرخش و سایر مشکلات مربوط به این دستگاه ها بدست خواهید آورد.

در این دوره نحوه باز و بست قطعات انواع دستگاههای سشوار و چای ساز را یاد می گیرید. همچنین مهارت و توانایی کاملی در عیب یابی و تعمیرات تخصصی تمامی مشکلات این دستگاهها مانند گرم نکردن ، خرابی سیم کشی و قطعی برق، خرابی شستی ها ، قطعی المنت و سایر مشکلات مربوط به این دستگاه ها بدست خواهید آورد.

سرفصل‌های دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی

سر فصل های دوره تعمیرات مکانیکی لوازم خانگی

  • نصب اصولی و استاندارد دستگاهها و توضیح کامل برنامه ها
  • اموزش تخصصی قطعه شناسی دستگاهها
  • عیب یابی و تست صحیح و اصولی قطعات
  • شناخت و بررسی عملکرد قطعات در دستگاه
  • شناخت و بررسی صفر تا صد خرابی ها و ایرادات مکانیکی دستگاه ها
  • عیب یابی سیم کشی قطعات
  • نحوه پیداکردن سیم بندی قطعات دستگاه
  • تشریح و آموزش تخصصی سیکل کاری دستگاه ها
  • آموزش عملی نحوه کار با ابزارهای تخصصی تعمیر هر دستگاه
  • باز و بست تمامی دستگاه ها توسط کارآموزان
  • تعمیرات قطعات مکانیکی ماشین های لباسشویی معمولی و اینورتر
  • نحوه تعمیر و تعویض تمامی قطعات لباسشویی
  • اموزش موتورهای دایرکت درایو ، خازنی و یونیورسال
  • کدخطاها و ارورها و برنامه های لباسشویی
  • عیب یابی تخصصی قطعات ظرفشویی
  • تعمیرات تخصصی قطعات مکانیکی ماشین ظرفشویی
  • شناخت ارورها و کدخطاهای دستگاه ظرفشویی
  • نحوه برطرف کردن ارورهای ماشین ظرفشویی
  • اموزش مونتاژ و دمونتاژ دستگاه های ظرفشویی
  • اموزش تمامی نکات و موارد مورد نیاز مربوط به دستگاه ظرفشویی
  • تعمیرات تخصصی یخچال و فریزر معمولی
  • تعمیرات تخصصی یخچال ساید بای ساید
  • عیب یابی قطعات مکانیکی یخچال ها
  • روشهای مختلف شارژ گاز یخچال
  • اموزش تخصصی جوشکاری مورد نیاز یخچال
  • تعمیر و تعویض تک تک قطعات یخچال
  • تعمیرات تخصصی لوازم الکتریکی یخچال
  • عیب یابی و تست انواع کندانسور یخچال
  • نشت یابی و رفع نشتی یخچال ها
  • تعمیرات تخصصی ماکروفر
  • قطعه شناسی ماکروویو
  • سیکل کاری ماکروویو
  • بررسی خرابی ها و ایرادات شایع دستگاه
  • روش انجام تست های بی خطر و اصولی قطعات
  • نحوه تست ترانس های ولتاژ HV
  • نحوه تست فیوزهای ولتاژ HV
  • تعمیرات تخصصی اجاق گاز فر دار
  • قطعه شناسی و عیب یابی تخصصی اجاق گاز
  • باز و بست کامل اجاق گاز
  • عیب یابی تخصصی اجاق گاز
  • باز و بست قطعات تستر یا فر حرارتی
  • عیب یابی تخصصی تستر یا فر حرارتی
  • تعمیرات تخصصی تستر یا فر حرارتی
  • تعمیرات تخصصی بخاری گازی
  • باز و بست کامل بخاری گازی
  • عیب یابی های بخاری گازی
  • اموزش تمامی قلق های تعمیراتی به صورت تخصصی
  • اصول نصب دستگاههای لوازم خانگی (رایگان) و…

سرفصل های دوره تعمیرات برد لوازم خانگی

  • آموزش برق و الکترونیک مقدماتی
  • شناخت و بررسی مفهوم قانون اهم
  • شناخت و بررسی ولتاژ AC و DC
  • شناخت و بررسی کارکرد مولتی متر
  • شناخت و بررسی قطعات الکترونیک ،کاربرد در مدار و نحوه تست
  • آموزش قطعات الکترونیک شامل :
  • نماد های قطعات
  • نحوه خواندن و پیدا کردن برگه ی اطلاعاتی قطعات
  • کاربرد قطعات
  • نحوه تست قطعات
  • مشابه یابی قطعات در صورت نیاز
  • شناخت خرابی های ظاهری قطعات
  • شناخت و بررسی موتور جست و جو قطعات الکترونیک
  • فلوچارت تعمیر منابع تغذیه (خازنی – ترانس – سوئیچینگ)
  • شناخت و بررسی سایت های مفید تعمیراتی
  • شناخت و بررسی قطعات پر کاربرد برای تعمیرات
  • انواع مقاومت ها
  • انواع فیوز
  • انواع خازن
  • ترانزیستور های BJT و Mosfet
  • آی سی PWM
  • اپتو کوپلر
  • انواع رگولاتور
  • انواع رله ها
  • ترانسفورماتور ها
  • ترایاک و تریستور
  • آی سی درایو-بافر
  • اسیلاتور
  • آی سی EEPRom
  • آی سی میکرو کنترلر
  • نحوه خواندن نقشه Schematic diagram برد های الکترونیکی
  • عیب یابی منابع تغذیه خطی و خازنی دستگاههای لوازم خانگی
  • عیب یابی منبع تغذیه سوییچینگ در دستگاههای لوازم خانگی
  • آموزش و نحوه عیب یابی:
  • مدار تغذیه سوییچینگ دستگاههای تلویزیون LED و LCD
  • نحوه باز و بست قطعات الکترونیکی DIP و SMD
  • سیم کشی یخچال های فریزر و ساید بای ساید
  • سیم کشی دستگاههای لباسشویی ، ظرفشویی و مایکروویو
  • سیم کشی کولر های گازی و پکیج
  • رفع خطاها و عیب یابی های مدار فرمان برد یخچال های فریزر و ساید بای ساید
  • رفع خطاها و عیب یابی های مدار فرمان برد کولر های گازی
  • رفع خطاها و عیب یابی های مدار فرمان برد لباسشویی و ظرفشویی
  • رفع خطاها و عیب یابی های مدار فرمان برد پکیج
  • نحوه خواندن و نوشتن برنامه های میکروکنترلر
  • نحوه خواندن و نوشتن آی سی های EEPROM و FLASH از طریق پروگرامر
  • اصول تعمیر برد های اینورتری جدید در دستگاههای لوازم خانگی
  • و …

سرفصل های دوره تعمیرات لوازم خرد خانگی

  • برق و الکترونیک مقدماتی
  • شناخت و بررسی قطعات مکانیکی لوازم خرد خانگی
  • قطعه شناسی الکتریکال لوازم خرد خانگی
  • تعمیرات تخصصی سشوار
  • تعمیرات تخصصی اتو
  • تعمیرات تخصصی بخاری برقی
  • تعمیرات تخصصی ریش تراش
  • تعمیرات تخصصی پنکه
  • تعمیرات تخصصی جاروبرقی
  • تعمیرات تخصصی کتری برقی و چای ساز
  • تعمیرات تخصصی پلو پز
  • تعمیرات تخصصی سرخ کن
  • تعمیرات تخصصی آبمیوه گیری
  • تعمیرات تخصصی تستر و اون تستر
  • تعمیرات تخصصی غذا ساز
  • تعمیرات تخصصی قهوه ساز خانگی
  • تعمیرات تخصصی بخار شوی
  • تعمیرات تخصصی جارو شارژی
  • تعمیرات تخصصی چرخ گوشت
  • باز و بست لوازم خرد خانگی
  • عیب یابی تخصصی لوازم خرد خانگی
  • روشهای رفع عیب لوازم خرد خانگی
  • نقشه خوانی مدارات قطعات مکانیکال و الکتریکی
  • قلق ها و اصول صحیح تعمیرات و …
مزایای دوره برای کارآموزان
پشتیبانی نامحدود
ارائه گواهینامه معتبر
ارائه آموزش برای بازار کار
دسترسی سریع
آموزش کاربردی و علمی
اساتید با تجربه

گالری کارگاه آموزش تعمیرات لوازم خانگی

ویدیو نظر کار آموزان آموزش تعمیرات لوازم خانگی

سوالات متداول آموزش تعمیرات لوازم خانگی

ثبت نام فوری
روش‌های ثبت نام در دوره
1- تماس تلفنی
2- ثبت نام در واتساپ و سایر شبکه های اجتماعی
3- مراجعه حضوری
4- از طریق فرم پیش ثبت نام موجود در سایت
5- درج شماره تماس و دوره مورد نظر برای تماس

درباره دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی

دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی یکی از دوره های فنی می باشد و اگر به دنبال شغلی هستید که به شما امکان می دهد با دستان خود کار کنید و از مهارت های فنی برای حل مشکلات به وجود آمده استفاده کنید، این دوره برای شما است تا بتوانید به شغلی با درآمد خوب و مورد علاقه خود برسید.

سرفصل های کلی که در این دوره مطرح می شوند عبارتند از:

  • عیب یابی و تعمیر قطعات مکانیکی ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال، ساید بای ساید، مایکروفر و...
  • تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، پکیج های دیواری، تهویه مطبوع، مایکروویو، یخچال، ساید بای ساید، ماشین ظرفشویی و...
  • تعمیر قطعات مکانیکی و الکترونیکی لوازم خرد منزل

چرا دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی را در فن و کار بگذرانید؟

  • دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی فن و کار در مجهزترین کارگاه های ما برگزار می شوند.
  • اساتید مدرس برای دوره آموزش تعمیر لوازم خانگی دارای بهترین تجربه ها در بازار کار و مطابق تکنولوژی های ماشین های جدید هستند.
  • همه ابزارهای مورد نیاز را معرفی و با همه آن ها به صورت کامل کار خواهیم کرد.
  • همه آموزش های تعمیرات لوازم خانگی متناسب با تنوع ماشین ها و دستگاه های لوازم خانگی موجود در بازار انجام می شود.
  • همه آموزش ها برای همه دستگاه ها به صورت مجزا و تخصصی خواهد بود.
  • دانش قبلی خاصی برای دوره لازم نیست و صرفا اشتیاق و پیشرفت کافی است.
  • این دوره بر روی قسمت های مکانیکی و برد الکترونیکی تمامی لوازم خانگی اشاره شده می باشد.
  • در پایان دوره، گواهینامه فنی و حرفه ای برای همه کارآموزان ارائه می شود.
  • کلاس ها به صورت 20% تئوری و 80% عملی برگزار می شوند.
  • و...

سایر ویژگی های این دوره آموزش کاربردی ویژه بازار کار ، ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه ، پشتیبانی نامحدود، تجدید رایگان دوره ، ارائه مشاوره لازم به منظور راه اندازی کسب و کار برای کاراموزان ، معرفی خوابگاه برای کارآموزان شرکت کننده از سایر شهرهای کشور و ... می باشد.

چه مواردی در دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی فن و کار یاد خواهید گرفت؟

کلاس آموزش تعمیرات لوازم خانگی در مجتمع فن و کار که شامل تعمیرات برد و مکانیکی لوازم خانگی به صورت حرفه ای می باشد، توسط اساتید مجرب شرکت سامسونگ و LG به صورت کاملا عملی در کارگاه های مجهز در تهران صورت میگیرد و در پایان دوره مدرک معتبر فنی حرفه ای تعلق گرفته و تمامی هنرجویان از پشتیبانی نامحدود بعد از دوره برخوردار خواهند بود.

بخشی از آنچه در دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی فن و کار یاد خواهید گرفت عبارتند از:

  • اصطلاحات این حوزه برای تعمیرات انواع لوازم خانگی
  • شناختی کامل از ابزارها، نکات مهم برای ایمنی و...
  • مهارت های لازم برای خدمات به مشتری و تعمیرات لوازم خانگی
  • آموزش مفاهیم اولیه برق، مدارهای الکتریکی، الکترونیکی و قطعات مکانیکی لوازم خانگی
  • آشنایی با قطعات مختلف گاز در لوازم خانگی و نحوه کار با آنها به صورت ایمن و شارژ وسایلی مثل یخچال جهت شارژ گاز آن ها
  • تشریح اصول اولیه عملکرد ماشین لباسشویی، پکیج های دیواری، تهویه مطبوع، مایکروویو، یخچال، ساید بای ساید، ماشین ظرفشویی و... جهت ایمنی، استفاده و مراقبت، نحوه نصب و عیب یابی و مشکلات رایج هر یک از آن ها
  • و...

آموزش تعمیر لوازم خانگی از مقدماتی تا پیشرفته

آموزشگاه فن و کار یکی از برترین آموزشگاه های آموزش تعمیرات لوازم خانگی کشور است و آموزش تکنسین تعمیرات لوازم خانگی را با سابقه طولانی مدت و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای ارائه می دهد. صنعت به تکنسین های خبره و ماهر تعمیر لوازم خانگی نیاز دارد.

تقاضای فوری برای تعمیر کار لوازم برقی منزل در سراسر کشور وجود دارد. دوره تکنسین لوازم خانگی ارزان قیمت ما فقط 5 هفته طول می کشد. با حداقل سرمایه گذاری در زمان و پول، می توانید یک شغل جدید و مفید را شروع کنید یا یک استخدام جدید برای کار مستقل و شروع به تولید درآمد آماده کنید.

این دوره سرفصل های اصلی مطابق با بازار کار را از مقدماتی تا پیشرفته آموزش می دهد و تمام افراد علاقه مند می توانند در دوره حضوری و مجازی عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی شرکت کنند و در کارگاه های مجهز به ابزار و تجهیزات مدرن به کسب مهارت عملی بپردازند.

از مزایای شرکت در آموزش تعمیر لوازم خانگی آموزشگاه فن و کار می توان به تجدید دوره رایگان، ارائه مدرک فنی و حرفه ای، برگزاری دوره مخصوص راه اندازی کسب و کار به صورت رایگان، پشتیبانی نامحدود، اختصاص دادن خوابگاه به کارآموزان شهرستانی و دسترسی آسان به محل آموزشگاه اشاره کرد.

آموزش تعمیر برد الکترونیکی لوازم خانگی

اگر دوست دارید جزئیات گرا باشید، حلال مشکل باشید، مهارت های خوبی در خدمات مشتری داشته باشید و کار دقیقی داشته باشید، از شغلی به عنوان تکنسین خدمات لوازم خانگی لذت خواهید برد. شما بخشی از یک صنعت پویا خواهید بود که منعکس کننده انقلاب سریع فناوری است.

آموزش تعمیر برد الکترونیکی لوازم خانگی یکی از زیر بخش های مرتبط با تعمیر کلی لوازم خانگی محسوب می شود که بیشتر با الکترونیک و برق سر و کار دارد. برد الکتریکی در واقع قطعه کنترل کننده و ارسال فرمان به اجزای دیگر دستگاه می باشد که خود متشکل از اجزای ریز و درشتی می باشد که تعمیرکار برد لوازم خانگی باید با شناخت تک تک این قطعات و نحوه کارکرد آن ها بتواند خرابی های رایج برد را تشخیص داده و با بالاترین سرعت ممکن به عیب یابی و تعمیر آن ها بپردازد.

آموزش تعمیر برد الکترونیکی انواع لوازم خانگی و هم چنین برد کولر گازی در دوره اختصاصی تعمیر برد آموزش داده می شود.

در طول این دوره تعمیرات چه وسایلی را یاد خواهید گرفت؟

در دوره تعمیر لوازم خانگی، شامل لباسشویی، اجاق گاز، مایکروویو، ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر می باشد که از اجزای مکانیکی و بردهای آن ها را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

همانطوری که می دانید، بردهای الکترونیکی در لوازم خانگی آمدند و به کار گرفته شدند تا سیم کشی های زیاد را حذف کنند و به عنوان یک قطعه ای ایمن، اتصال اجزاء را فراهم کند.

شناخت انواع بردهای استفاده شده در لوازم خانگی را خواهیم داشت تا شما با بردهای معمولی و اینورتر آشنا شده و عملکرد آن ها را درک کنید.

مثلا در بردهای اینورتر از آی سی و هیت سینگ ها به عنوان گرماگیر استفاده می شود که در برد معمولی این وجود ندارد و به همین دلیل بردهای اینور گرانتر هستند. اما از طرف مقابل مصرف برق اینورتری خیلی کمتر می باشد.

طول دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی به مدت 70 ساعت برگزار می شود که 40 ساعت از آن به آموزش تعمیر مکانیک لوازم خانگی و 30 ساعت از آن به تعمیر برد الکترونیکی لوازم خانگی اختصاص یافته شده است. و تعمیرات لوازم خرد منزل 30 ساعت می باشد و بصورت مجزا برگزار می گردد. کلاس آموزشی حضوری عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی به صورت عملی و کار با تجهیزات و ابزار تخصصی برگزار می شود.

نحوه برگزاری کلاس آموزش لوازم خانگی

آموزش تعمیرات لوازم خانگی در آموزشگاه فن و کار به صورت حضوری و آنلاین در حال برگزاری است. با ثبت نام در دوره حضوری شما با استاد دوره در ارتباط خواهید بود و می توانید در مورد راه اندازی کسب و کار شخصی خود از آن ها مشاوره بگیرید.

ساعت کلاس های حضوری طوری تنظیم شده است که طیف گسترده علاقه مندان از دانش آموزان هنرستانی، دانشجویان و افراد جویای کار گرفته تا اشخاصی که در این شغل کار می کنند و به دنبال ارتقای دانش علمی و مهارت های فنی می باشند بتوانند در روز و ساعت دلخواه خود نام نویسی کنند.

به علاوه علاقه مندان به آموزش های مجازی می توانند در دوره آنلابن تعمیر لوازم خانگی نام نویسی کرده و بلافاصله بعد از ثبت نام به ویدئو های آموزشی صفر تا صد با بهترین کیفیت دسترسی داشته باشند. عدم صرف هزینه رفت و آمد و تلف نشدن وقت در ترافیک های سنگین شهر تهران را می توان از فواید شرکت در دوره آنلاین تعمیر لوازم خانگی آموزشگله فن و کار به شمار برد.

هم چنین پشتیبانی نا محدود و دسترسی مادام العمر به فیلم های با کیفیت تهیه شده توسط تیم فیلم برداری و تدوین حرفه ای و امکان ارتباط با استاد دوره و رفع اشکالات درسی اشاره نمود.

ارائه مدرک فنی یا حرفه ای برای کارآموزان دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

درست است که بسیاری از گزارش ‌ها نشان می ‌دهند که بیشتر افراد مهارت ‌های مورد نیاز در زمینه های فنی را در محل کار کسب می ‌کنند، ولی دیدن دوره در مراکز مورد تایید فنی و حرفه ای کشور که مدرک معتبر آن سازمان را صادر می کند، می ‌تواند برای کارفرمایان بسیار جذاب باشد زیرا مهارت ‌محور بودن این دوره ها ثابت شده هستند.

در حالی که گواهینامه دریافت می کنید، موارد مهمی از نظر ایمنی، نکات محیط زیستی، آموزش های غیر فنی را نیز در کنار اساتیدی که در بازار کار مشغول هستند کسب می کنید و دیدی جامع به شما در این موارد نیز می دهند.

بهترین کار بعد از دیدن دوره آموزش تعمیر لوازم خانگی این است که باید به دنبال یک فرصتی مناسب برای کارآموزی باشید، تا بتوانید مهارت‌ هایی را که آموخته ‌اید را به کار بگیرید و همچنین از دیگر متخصصان و با کار کردن در کنار آن ها مشکلات را در حین کار عمیق تر یاد بگیرید.

مزایای گواهینامه پایان دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی

با توجه به بالا رفتن تعداد آموزشگاه و به طور مشابه تنوع مدارک صادر شده برای تعمیر لوازم خانگی، بهتر است برای گرفتن معتبر ترین مدرک تعمیرات لوازم خانگی که بتواند استخدام شما را در هر فرصت شغلی تضمین کند را دریافت نمایید.

مدرک فنی و حرفه ای همان گواهینامه پایان دوره ای است که شما به دنبال آن بوده اید. علاوه بر اعتبار این مدرک در داخل کشور، این مدرک مورد تایید سازمان جهانی کار بوده و می توان با ترجمه آن در کشور های خارجی مشغول به کار شد. اخذ این مدرک دو زبانه را به افرادی که به دنبال مهاجرت کاری هستند پیشنهاد می کنیم.

چرا شغل تعمیر لوازم خانگی را انتخاب کنید؟

تعمیر لوازم خانگی یک زمینه عالی برای افرادی است که به کارهای فنی علاقه داشته و در تعمیر نیز مهارت دارند و از آن لذت می برند. این دوره به واسطه کاملا عملی بودن آن یکی از دوره هایی است که علاقمندان زیادی نیز دارد. دلایلی که باید دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی را بگذرانید عبارتند از:

  • همیشه لوازم خانگی برای تعمیر و تعویض قطعات وجود دارد. برخی از صنایع مثل فروش صنایع لوکس شاید در دوران اقتصادی بد، دارای بازاری کوچک باشند، ولی بازار خدمات و تعمیر و نصب در همه شرایط دارای بازار خوبی است و همه به یک تکنسین تعمیرکار نیاز دارند. لوازم خانگی بخشی جدایی ناپذیر از خانه های امروزی هستند. یخچال و اجاق گاز و... وسایلی هستند که همه آنها را دارند.
  • درک اصول اولیه سیم کشی، شناخت تابلوهای کنترل و تجهیزات مکانیکی یک مهارت بسیار ارزشمند است. هنگامی که شما در مورد نحوه عملکرد لوازم خانگی اطلاعات زیادی را کسب کنید، مهارت های شما فقط به تعمیر تجهیزاتی که در آن آموزش دیده اید محدود نمی شود و توانایی درک و عیب یابی دیگر دستگاه ها را نیز درک خواهید کرد.
  • مسیر کارآفرینی را می توانید با گذراندن دوره تعمیر لوازم خانگی برای خود داشته باشید و بصورت مستقل برای راه اندازی کسب و کار خود تلاش کنید. اگر می خواهید در نهایت رئیس خود شوید، تعمیر لوازم خانگی و گذراندن این دوره به شما در این مورد کمک می کند.

چگونه تکنسین و تعمیرکار لوازم خانگی موفقی بشویم؟

برای اینکه یک تکنسین و تعمیرکار موفقی باشید باید مواردی را یاد بگیرید که عبارتند از:

  • در قدم اول برای این که تکنسینی موفق در زمینه تعمیر یخچال، تعمیر گاز، تعمیر مایکروویو و... شوید باید در یک آموزشگاهی خوب و مجهز دوره را ببینید تا همه موارد لازم آموزشی را کسب کنید. تحقیقات اولیه خوب اغلب برای تعیین دوره های مختلف و همچنین کیفیت آموزش با نظرات آن دوستانی که قبلا در آموزشگاه دوره دیده اند و یا دوستی در این زمینه دارید که در آموزشگاه دوره دیده است باید جویا شوید.
  • علاقه و اشتیاق در قدم بعدی است که باید آن را در خود ببینید و هیچ وقت از آموزش موارد جدید جهت بروز بودن خسته نشوید.
  • باید در مورد وسایل و کار با ابزارهای مکانیکی، لوازم اندازه گیری و کارهای مرتبط با برق مهارت خود را افزایش دهید.
  • باید با سرعت بالا در موارد اضطراری به مشتری پاسخ دهید.
  • باید مهارت های ارتباطی کلامی خود را برای ارتباط بهتر با مشتریان بهبود ببخشید.
  • برای بلند کردن لوازم سنگین احتمالی خود را آماده کنید.
  • و...

سرمایه لازم، کسب درآمد و ابزارهای مورد نیاز برای شغل تعمیرات لوازم خانگی بعد از گذراندن دوره

سرمایه لازم برای تعمیرکار شدن وسایل خانگی در این حرفه زیاد نیست و شامل ابزارهای زیر می باشند.

مهمترین ابزارها برای تعمیر برد شامل:

  • منبع تغذیه
  • مولتی متر
  • هویه
  • انبردست
  • روغن لحیم
  • آی سی کش
  • دریل دستی
  • پایه نگهدارنده برد
  • اسیلوسکوپ
  • هیتر هویه
  • و...

می باشند.

از نظر درآمد هم اگر با مثالی کوچک در مورد هزینه های تعمیر لولای درب یخچال و تعمیر آب سرد کن در کمترین حالت 150 هزار تومان در نظر بگیرید، در مورد تعمیر برد و تعویض فن های مختلف در لوازم خانگی به یک تا چند میلیون هم می رسد که با یک حساب سر انگشتی می توان گفت در همان شروع کار بعد از کارآموزی می توانید به درآمدهای بالای حداقل 15 تا بدون محدودیت را در نظر بگیرید.

فرصت های شغلی برای متخصصان و تعمیرکاران تعمیر لوازم خانگی دوره دیده

فرصت های شغلی متعددی برای متخصصان تعمیر لوازم خانگی وجود دارد. با توجه به تعداد لوازم خانگی زیادی که در هر خانه ای از جمله ماشین لباسشویی، پکیج های دیواری، تهویه مطبوع، مایکروویو، یخچال، ساید بای ساید، ماشین ظرفشویی و... وجود دارند می توان گفت هم در شرکت های مختلف و تحت نظر کارفرماها، هم به صورت شخصی و هم به صورت آنلاین با سایت های که فعال در این زمینه هستند فعالیت کرد که در بالا نیز اشاره شد.

شناخت عمده مشکلات لوازم خانگی در دوره آموزش تعمیرات لوزم خانگی

ما در این دوره آموزشی به شما همه انواع مشکلات لوازم خانگی با نحوه تعمیر و عیب یابی آن ها را به صورت کامل شرح خواهیم داد و شما هم باید آن ها را بدانید تا موقع مواجه شدن با این موارد بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

از جمله مشکلات یخچال برای سرویس، تعمیر و نگهداری که به شما به عنوان متخصص تعمیرکار نیاز است عبارتند از:

  • عدم خنک شدن یخچال
  • کار کردن موتور یخچال بدون خاموش شدن
  • صداهای بلند از یخچال
  • خطاهای مختلف و مشکلات مربوط به صفحه دیجیتالی
  • مشکلات یخ ساز یخچال
  • مشکلات در ترموستات یخچال
  • مشکلات فن یخچال
  • گاز یخچال و تمام شدن آن
  • ایرادات شیر برقی
  • ایرادات موتور یخچال
  • و...

از جمله مشکلات ماشین های لباسشویی و ظرفشویی برای سرویس، تعمیر و نگهداری که به شما به عنوان متخصص تعمیرکار لوازم خانگی نیاز است عبارتند از:

  • روشن نشدن دستگاه
  • تخلیه نکردن آب لباسشویی یا ظرفشویی
  • درست آبگیری نکردن دستگاه
  • تخلیه نشدن آب دستگاه ها
  • اجرای ناقص برنامه به خاطر برد دستگاه
  • صداها و تکان های غیرمتعارف دستگاه ها
  • نرساندن آب به دمای مطلوب
  • تعمیر تایمر دستگاه ها
  • تعمیر پمپ تخلیه
  • مشکلات در برد الکترونیکی
  • و...

برای سایر وسایل آشپزخانه نیز به همین شکل است که در دوره آموزشی همه موارد لازم را یاد خواهید گرفت.

تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهریه دوره تعمیرات مکانیک لوازم خانگی 6،000،000 تومان
شهریه دوره تعمیرات برد لوازم خانگی 4،000،000 تومان
دسترسی سریع! شهریه‌ها سرفصل‌ها ثبت نام