آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

آموزش تعمیرات ساعت

آموزش تعمیرات ساعت دوره ای پر ارزش، کاربردی و هدفمند برای کسانی است که از دقت و ریز بینی بالایی برخوردار بوده و دوست دارند صفر تا صد نحوه عیب یابی و رفع مشکلات و ایرادات مربوطه به ساعت های مختلف در انواع برندها را به صورت ماهرانه و اصولی آموخته و بعد از اتمام دوره، ضمن دریافت مدرک بین المللی معتبر از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور (با امکان ترجمه به سایر زبان های دنیا و قابل استناد در اکثر نقاط جهان و کشورهای مدرن و توسعه یافته) وارد بازار کار شده و به صورت استخدامی، فریلنسر (آزاد کار) و پروژه ای و یا کارآفرینی (راه اندازی کسب و کار ارائه دهنده خدمات تعمیر ساعت و یا فروشگاه عرضه کننده محصولات و لوازم جانبی مرتبط با آن) به درآمدزایی و سودآوری مشغول شوند.

هدف آموزشگاه فن و کار از برگزاری دوره تعمیرات ساعت مقدماتی تا پیشرفته، پرورش نیروی کار متخصص و زبده می باشد که قادر باشند بعد از پایان یافتن دوره، با اعتماد به نفس کامل و دقت و سرعت بالا، تمامی انواع مدل های ساعت مچی، دیواری، رو میزی و جیبی با ویژگی های فنی متنوع (مانند اتوماتیک، دیجیتال، آنالوگ، عقربه ای و …) را به درستی تعمیر کرده و به مشتریان خود تحویل دهند. به علاوه؛ کارآموزان و فارغ التحصیلان این دوره باید بتوانند خدمات متعدد از قبیل تعویض باتری، آزمایش و بررسی ضد آب (واتر پروف) بودن، ترمیم و تعویض صفحه و شیشه و قاب و بند ساعت، شست و شو و سرویس کاری قاب و بند و اجزای بیرونی و درونی، کنترل و عیب یابی دستگاه و … را به خوبی و در نهایت کیفیت و ظرافت انجام دهند.

دوره تعمیرات ساعت فنی و حرفه ای تهران در آموزشگاه معتبر و شناخته شده فن و کار، به صورت کاملا عملی و پروژه محور و در کارگاه های مجهز و محیطی ایده آل و مطلوب (برای یادگیری صفر تا صد این رشته به صورت موثر و کارآمد) برگزار می شود و شما شرکت کنندگان گرامی، بلافاصله بعد از آشنایی کامل با مباحث تئوری و نظری مورد نیاز این رشته (مانند علائم، نمادها و اصطلاحات تخصصی به کار رفته در ساعت ها و صنعت تولید و تعمیر ساعت و …) به سراغ فعالیت های عملی رفته و با نظارت و راهنمایی اساتید مجرب و کارآزموده، خودتان انواع ساعت های مچی، دیواری، رو میزی و جیبی را تعمیر کرده و با تکرار و تمرین مداوم؛ به طور کامل به تمامی مهارت های ضروری و حیاتی این حرفه مسلط خواهید شد.

برنامه آموزشی کلاس تخصصی تعمیرات ساعت به گونه ای توسط کادر آموزشی و مدرسان عالی رتبه موسسه فن و کار تدوین و تالیف شده است که تمامی تکنیک ها و روش های تعمیراتی روز دنیا را پوشش داده و از طرف دیگر، با اهداف آموزشی و استانداردهایی که سازمان فنی و حرفه ای کشور معین کرده است، هماهنگی کامل داشته باشد. شرح مختصری از آن چه در کلاس به شما شرکت کنندگان گرامی آموزش داده خواهد شد، به قرار زیر است:

  • آموزش جامع نماد شناسی و لغت نامه تخصصی مربوط به تعمیرات ساعت و تفاوت ویژگی ها و امکانات فنی مربوط به ساعت های مکانیکی و الکترونیکی (عقربه ای، آنالوگ، دیجیتال، اتوماتیک و …)
  • شناخت کامل ساعت های قدیمی و مدرنِ مچی و دیواری و رو میزی در مدل های مختلف و قطعات و اجزای تشکیل دهنده آن ها از جمله قاب، صفحه و شیشه، فنر، پاندول، عقربه، چرخ، تقویم، موتور، بند، بزل یا زه، تاج، پوشرها، میکرو پردازنده، آی سی و سایر قطعات و چگونگی تست و عیب یابی و تعمیر و تعویض این اجزا
  • معرفی تمامی ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر کردن انواع ساعت از جمله ابزار پولیش، پیچ گوشتی، تستر باتری، چاقوی درب ساعت، ذره بین و لوپ، روغن و روان کننده، گریس واتر پروف، تایم گراف و یا ویبرو گراف، نور UV ، آنتی مگنت، کولیس و …
  • آموزش صفر تا صد چگونگی باز و بسته کردن انواع ساعت های معمولی و دو زمانه، تست و عیب یابی قطعات، روغن کاری، شست و شو، جدا سازی و اسمبل (مونتاژ) کردن اجزای داخلی و بیرونی، تنظیم موتور و ساعت و تاریخ و کورنو گراف و …
  • تدریس کامل نحوه بررسی و عیب یابی و تعمیر ساعت های مچی، دیواری، رو میزی و جیبی در برندهای مختلف و تولید شده در کشورهای متنوع مانند چین، آلمان، ترکیه، سوئیس، ژاپن، آمریکا، ایتالیا، انگلستان و …
  • آموزش دیگر مهارت های مهم و کاربردی برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار ساعت حرفه ای و زبده و شروع به فعالیت و درآمدزایی در این رشته

در پایان ذکر این نکته ضروری است که کلاس تعمیرات ساعت مچی و دیواری تهران در موسسه فن و کار به مدت 45 ساعت برگزار می شود و لیست کامل سرفصل ها و شرایط برگزاری و ثبت نام دوره در ادامه همین صفحه درج شده است که بررسی آن ها می تواند دیدگاه خوبی نسبت به کیفیت دوره و مباحث آموزشی آن در اختیار شما قرار دهد. امیدواریم به زودی شما را برای ثبت نام و حضور در این کلاس ارزشمند و کاربردی در آموزشگاه ملاقات کنیم.

معرفی دوره آموزش تعمیرات ساعت آموزشگاه فن و کار

نام دوره: آموزش تعمیرات ساعت
مدت دوره: 45 ساعت
سطح دوره: مبتدی تا پیشرفته
نحوه برگزاری: حضوری و آنلاین
پیش نیاز: ندارد
دسته بندی: تعمیرات
اعتبار مدرک دوره: مدرک فنی حرفه ای تعمیرات ساعت با اعتبار بین المللی

هزینه دوره آموزش تعمیرات ساعت

شهریه دوره تعمیرات ساعت با 30% تخفیف
6,000,000 (تومان)
شهریه دوره خصوصی تعمیرات ساعت
10,000,000 (تومان)
شهریه دوره آنلاین تعمیرات ساعت
5,200,000 (تومان)
توانمندی‌هایی که در دوره آموزش تعمیرات ساعت بدست می‌آورید

توانایی کاملی در قطعه شناسی و درک مکانیزم عمل انواع ساعت ها و کاربرد و عملکرد هر یک از قطعات مکانیکی انواع مختلف ساعت های مچی ، رومیزی و دیواری بدست خواهید آورد.

ضمن شناخت اجزای الکترونیکی انواع مختلف ساعت ، توانایی کاملی در عیب یابی و تعمیرات تخصصی مربوط به اجزای الکترونیکی ساعت ها بدست می آورید.

توانایی و مهارت کاملی در باز و بست اصولی قطعات ساعت بدست می آورید و قادر خواهید بود این قطعات را به خوبی عیب یابی و تعمیر کنید.

توانایی کاملی در تعویض قطعات مخنلف ساعت از جمله تعویض قاب و شیشه ، تعویض و میزان کردن اندازه بند ساعت ، روغن کاری شاسی و سنگهای ساعت و … بدست می اورید.

ضمن شناخت ساختار کلی انواع مختلف موتورهای ساعت ، توانایی کاملی در عیب یابی و تعمیرات موتور ساعت بدست می آورید.

در این دوره توانایی کاملی در مونتاژ انواع ساعت ها بدست می اورید و قادر خواهید بود با بستن و کنار هم قرار دادن قطعات مختلف مورد نیاز یک ساعت بسازید.

توانایی کاملی در عیب یابی صحیح و تعمیرات تخصصی انواع مختلف ساعت های مچی ، رومیزی و دیواری جدید و قدیم بدست می آورید.

سرفصل‌های دوره آموزش تعمیرات ساعت

  • نقشه خوانی و نحوه تطبیق آن با کار
  • قطعه شناسی ساعت های رومیزی مکانیکی و نحوه عملکرد
  • مونتاژ و دمونتاژ ساعت های کوکی رومیزی و دیواری
  • عیب یابی و تعمیرات قطعات ساعت های کوکی رومیزی و دیواری
  • مونتاژ و دمونتاژ ساعت های کوکی مچی
  • عیب یابی و تعمیرات قطعات ساعت های کوکی مچی
  • مونتاژ و دمونتاژ ساعت های جیبی
  • عیب یابی و تعمیرات قطعات ساعت های جیبی
  • تعمیرات تخصصی انواع مختلف ساعت های مچی، کوکی ساده ، ساعت جیبی و ساعت های رومیزی در انواع کالیبرها
  • نحوه استفاده از کمان اره دستی و برشکاری تخصصی
  • نحوه سوهان کاری، فرزکاری، پرداخت کاری در تعمیرات ساعت
  • نحوه استفاده از کولیس و میکرومتر برای اندازه گیری
  • نحوه استفاده از دریل دستی و برقی باری سوراخکاری و خزینه کاری
  • آموزش حدیده و قلاویز کاری های میلیمتری و حساس
  • لحیم کاری اصولی و نحوه خارج کردن پیچ های بریده شده
  • نحوه کار با دستگاههای شستشو در ساعت سازی
  • نحوه انجام تنظیمات (ویبروگراف) و پرس مخصوص با انواع قالب
  • مونتاژ و دمونتازژ دستگاه های تقویم ، تمام اتومات و نیم دور اتومات
  • عیب یابی و تعمیرات تخصصی دستگاه تقویم، تمام اتومات و نیم دور اتومات
  • نحوه تعویض پایه رقاص انواع ساعت های مکانیکی
  1. نحوه کار با مولتی متر آنالوگ و دیجیتال در ساعت سازی
  2. مبانی مقدماتی الکترونیک
  3. شناخت انواع منبع ولتاژ و نحوه مدار گذاری آن
  4. شناخت و بررسی انواع مقاومتها
  5. نحوه بستن مقاومت ها در حالت های سری و موازی
  6. نحوه کار با اسیلوسکوپ بصورت صحیح
  7. نحوه اندازه گیری و محاسبه جریان و ولتاژ متناوب با استفاده از اسیلوسکوپ
  8. اصول بررسی رفتار و عملکرد خازن در جریان های مستقیم و متناوب
  9. اصول بررسی رفتار و عملکرد سیم پیچ در جریان های مستقیم و متناوب
  10. شناخت و بررسی مفاهیم مرتبط با نیمه هادی ها
  11. مونتاژ و دمونتاژ انواع ساعت های دیواری ترانزیستوری (الکترونیکی)
  12. عیب یابی و رفع عیب انواع ساعت های دیواری ترانزیستوری (الکترونیکی)
  13. مونتاز و دمونتاژ اصولی انواع ساعتهای الکترونیکی آنالوگ
  14. عیب یابی و تعمیرات تخصصی انواع ساعتهای الکترونیکی آنالوگ
  15. مونتاژ و دمونتاژ انواع ساعت های دیجیتال
  16. عیب یابی و تعمیرات تخصصی انواع ساعت های دیجیتال
  17. مونتاز و دمونتاژ انواع ساعت های دو زمانه (دی جی آنا)
  18. مونتاژ ، دمونتاژ ، عیب یابی و تعمیرات تخصصی بوبین رنگ
  19. تعمیرات تخصصی انواع ساعت های آنالوگ دیجیتال و دی جی آنا در انواع مختلف کالیبر
  20. نحوه ساخت شیشه و طلق ساعت
  21. تعمیرات مرتبط با بند و قاب در ساعت سازی
  22. و…
مزایای دوره برای کارآموزان
پشتیبانی نامحدود
ارائه گواهینامه معتبر
ارائه آموزش برای بازار کار
دسترسی سریع
آموزش کاربردی و علمی
اساتید با تجربه

گالری کارگاه آموزش تعمیرات ساعت

ثبت نام فوری
روش‌های ثبت نام در دوره
1- تماس تلفنی
2- ثبت نام در واتساپ و سایر شبکه های اجتماعی
3- مراجعه حضوری
4- از طریق فرم پیش ثبت نام موجود در سایت
5- درج شماره تماس و دوره مورد نظر برای تماس

سوالات متداول دوره آموزش تعمیرات ساعت

  1. با شرکت در دوره آموزش تعمیرات ساعت چه مهارت هایی را یاد می گیریم؟

برخی از مهم ترین و کلیدی ترینِ مهارت هایی که در این دوره خواهید آموخت عبارت اند از: شناخت انواع ساعت های موجود در بازار ایران و جهان و نحوه عملکرد و مشخصات فنی منحصر به فرد هر کدام از آن ها، روش صحیح و اصولی باز و بسته کردن ساعت های مختلف (مچی، دیواری، رو میزی، جیبی و ...)، راهکارهای بهینه برای عیب یابی و تعمیر ساعت، نحوه تنظیم و روغن کاری ساعت، روش حرفه ای تعویض قطعات داخلی و بیرونی ساعت، اصول سرویس کاری و بررسی عملکرد ساعت و سایر مهارت های مهم و ضروری که شما را تبدیل به یک تعمیرکار ساعت حرفه ای و مجرب خواهد کرد.

  1. پیش نیازهای شرکت در دوره و مدرک تحصیلی مورد نیاز چیست؟

برای شرکت در این دوره مدرک تحصیلی خاصی مورد نیاز نیست و تنها داشتن سیکل و سواد خواندن و نوشتن کافی است. اما بدون شک علاقه به کارهای فنی و دقت نظر بالا و جزئی نگری، می تواند در یادگیری بهتر و موثرتر این رشته و انجام تمرین ها و فعالیت های عملی در حین دوره (و بعدها اشتغال در بازار کار) به شما کمک شایانی کند.

  1. مدت زمان یادگیری تعمیر ساعت چقدر است؟

آموزشگاه فن و کار برای یادگیری صفر تا صد این رشته، زمانی در حدود 50 ساعت را در نظر گرفته است و کلاس ها به صورت جلسات منظم در طول هفته و یا آخر هفته ها برگزار می شوند. بدیهی است که برای رسیدن به مهارت و تسلط کافی در این حوزه فقط حضور در کلاس ها کافی نیست و شما باید در منزل نیز تمرین کرده و مباحث تدریس شده در دوره را برای خود مرور کنید. به علاوه؛ توصیه می کنیم حتی الامکان در حین دوره و یا بلافاصله بعد از آن، با قبول کردن پروژه های عیب یابی و تعمیر ساعت، مهارت هایی که در این دوره آموخته اید را به صورت کاملا عملی در محیط کار واقعی به کار بگیرید و در جهت بهبود و ارتقای این مهارت ها بکوشید.

  1. این دوره برای چه کسانی مناسب و کاربردی است؟

دوره تعمیرات ساعت برای همه کسانی که به رشته های فنی علاقه مند هستند و کار کردن با ابزارها و وسایل ظریف و حساس را دوست دارند، مناسب است. بدیهی است افرادی که دارای دقت و جزئی نگری بالایی هستند، در یادگیری این رشته موفق تر عمل خواهند کرد. به علاوه، کسانی که به دنبال یافتن شغلی پردرآمد با بازار کار خوب هستند هم می توانند در این دوره شرکت کنند و آینده شغلی درخشانی را برای خود رقم بزنند.

  1. این دوره به چه شکلی و در چه محیطی برگزار می شود؟

این دوره به صورت کاملا عملیاتی و پروژه محور در کارگاه های فوق العاده مدرن و مجهز و ایمن برگزار می شود؛ بدین معنا که شما شرکت کنندگان محترم به صورت کاملا عملی با انواع ابزارها و تجهیزات تعمیرات ساعت کار کرده و با انجام پروژه های واقعی و کار بر روی انواع مدل های ساعت های خراب و از کار افتاده، به صفر تا صد این رشته مسلط شده و با تمرین و تکرار مداوم در حین دوره به ایرادات و نواقص کار خود پی برده و می توانید بعد از پایان یافتن دوره بدون هیچ گونه خطایی، وظایف و مسئولیت های مربوط به یک تعمیرکار ساعت را انجام دهید.

  1. اساتید دوره آموزش تعمیرات ساعت چه کسانی هستند و چگونه تدریس می کنند؟

اساتید این دوره در آموزشگاه فن و کار، در درجه اول، تعمیرکاران کارآزموده و مجرب هستند که به دانش و مهارت های لازم در این زمینه تسلط کافی دارند. به علاوه؛ این اساتید برجسته به واسطه تجربه بالای خود در تدریس این مهارت به دانشجویان خود، قادر هستند تمام مفاهیم تئوری و سرفصل ها و تکنیک های عملی مورد نیاز برای تعمیر حرفه ای و اصولی ساعت را به شیوه ای ساده و قابل فهم برای تمامی دانشجویان توضیح دهند و آن ها را در مسیرِ درست هدایت کنند.

  1. هزینه آموزش تعمیرات ساعت چقدر است؟ چگونه باید شهریه را پرداخت کرد؟

شما کاربران محترم در حال حاضر (سال 1402) می توانید به دو شکل عمومی و خصوصی با پرداخت شهریه ای معادل 6 و 10 میلیون تومان در کلاس تعمیرات ساعت شرکت کنید. لازم است توضیح دهیم، این دوره تمامی مباحث مربوط به رشته از سرفصل های تئوری و مقدماتی تا تکنیک های پیشرفته و عملیاتی را پوشش داده و شما با ثبت نام در آن نیازی به حضور در دوره های مکمل و کارآموزی نخواهید داشت. به علاوه؛ برای راحتی بیشتر شما دانشجویان گرامی، شرایط پرداخت به صورت اقساطی نیز فراهم شده است که اطلاعات بیشتر در این زمینه در هنگام ثبت نام به شما داده خواهد شد.

  1. مزایای یادگیری شغل تعمیرات ساعت کدام اند؟

دلایل زیادی وجود دارند که کارآموزان از سراسر کشور مایل به یادگیری این رشته در آموزشگاه فن و کار هستند که همه آن ها مربوط به مزیت های فراوان شغل تعمیر ساعت (داشتن شغلی با درآمد مناسب، تقاضای بالا برای تعمیرکاران ساعت، امکان کار و انجام پروژه به صورت مستقل، یادگیری مهارتی فنی و پرکاربرد، کسب رضایت از کمک به دیگران و ...) می شود.

  1. بازار کار شغل تعمیرات ساعت در ایران و سایر کشورها چطور است؟

در سال های اخیر با توجه به افزایش قیمت شدید و بیشتر شدن میزان استفاده از ساعت های مچی و دیواری و رومیزی (برای کاربردهای شخصی، دکوراسیون داخلی، تبلیغات و ...) و افزایشِ تنوعِ مدل ها و تکنولوژی های به کار رفته در طراحی و ساخت این نوع وسایل (اتوماتیک، آنالوگ، عقربه ای، دیجیتال، هوشمند و ...) در ایران و سراسر دنیا، بازار کار شغل تعمیرات ساعت بسیار رونق پیدا کرده است. تعمیرکاران ماهر ساعت، می توانند خدمات با ارزش خود را در مغازه های تعمیرات ساعت، فروشگاه های ساعت فروشی و یا به صورت مستقل در اختیار مشتریان قرار دهند و به درآمدهای خوبی دست یابند.

  1. درآمد تعمیرکاران ساعت به طور معمول چقدر است؟

مانند هر شغل دیگری، میزان درآمدزایی و سودآوری متخصصان این رشته نیز ثابت نبوده و به فاکتورهای گوناگونی وابسته است از جمله مهارت، تجربه، محل کار، نوع ساعت هایی که تعمیر می کنند، مشتریان بالقوه و دائمی و سایر عوامل. بر اساس آمارها و ارقام، به طور متوسط، تعمیرکاران ساعت می توانند بین 20 تا بیش از 50 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند.

  1. بعد از دوره در چه موقعیت های شغلی و مکان هایی می توان مشغول به کار شد؟

این دوره به گونه ای طراحی شده است که تمامی مهارت ها و دانش تخصصی مورد نیاز شما برای شروع فعالیت و حضور در بازار کار را در اختیارتان قرار می دهد. برخی از اصلی ترین موقعیت های شغلی و مکان هایی که برای اشتغال شما پس از دوره مناسب هستند، عبارت اند از: مغازه های تعمیرات ساعت، فروشگاه های ساعت فروشی، مراکز خدمات پس از فروش ساعت، کارگاه های تولیدی ساعت، ارائه خدمات تعمیر ساعت به صورت مستقل و فریلنسر (آزاد کار) و ...

  1. محیط و شرایط کار برای تعمیرکاران ساعت به چه شکلی است؟

به عنوان افرادی که قصد دارند این رشته را به صورت تخصصی یاد بگیرند؛ باید بدانید محل و شرایط کار شما پس از پایان یافتن دوره به چه شکلی خواهد بود. به طور کلی می توانیم بگوییم محیط کار تعمیرکاران ساعت، معمولا مغازه ها یا کارگاه های کوچک هستند که فاقد هر گونه آلودگی صوتی بوده و مکان هایی آرام و بدون سر و صدا می باشند زیرا تعمیر و تعویض قطعات ساعت کاری است که نیاز به دقت و جزئی نگری و تمرکز بالایی دارد و در محیط های شلوغ و پر سر و صدا نمی توان عملکرد خوبی در این زمینه داشت.

  1. آیا با یادگیری تعمیرات ساعت می توان به کشورهای مدرن و توسعه یافته مهاجرت کرد؟

بله. با یادگیری این رشته و حرفه ای شدن در آن، می توانید به کشورهای مختلف مهاجرت کنید. کشورهای اروپایی مثل آلمان، سوئیس و انگلستان (به دلیل سابقه طولانی در صنعت ساعت سازی و برخورداری از برندهای معروف ساعت) از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت با این رشته هستند. به علاوه؛ لازم است توضیح دهیم آموزشگاه فن و کار زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور فعالیت می کند و شما بعد از پایان یافتن دوره قادر خواهید بود در آزمون های مربوطه شرکت کرده و مدرک بین المللی این رشته با قابلیت ترجمه رسمی به سایر زبان های دنیا از سوی این سازمان دریافت نمایید که می تواند در سریع تر کردنِ روندِ مهاجرت شما بسیار موثر واقع شود.

  1. برای شروع فعالیت در این حرفه چه ابزارها و نرم افزارهایی نیاز است؟

شما در طول دوره به طور کامل روش کار با وسایل و تجهیزات مورد نیاز این رشته را یاد گرفته و می توانید با راهنمایی اساتید دوره، برای شروع فعالیت خود مناسب ترین ابزارها را تهیه کنید. برخی از کلیدی ترین این وسایل عبارت اند از: پیچ گوشتی، انبر، موچین، ذره بین، سوهان، چکش، روغن ساعت، نرم افزارهای طراحی ساعت و ...

  1. بعد از این دوره چه مدل و برند ساعت هایی را می توانم تعمیر کنم؟

شما در این دوره به طور کامل روش عیب یابی، باز و بست، تعمیر و تعویض قطعات این وسایل را یاد خواهید گرفت و می توانید تعمیرات انواع مختلفی از ساعت ها را انجام دهید که برخی از اصلی ترینِ آن ها شامل ساعت های مچی، دیواری، رومیزی، جیبی در مدل های مکانیکی، کوارتز و دیجیتال و در برندهای مشهور و مطرح مانند رولکس، امگا، پتک فیلیپ، کارتیه، تیسوت، سیتیزن، کاسیو و ... می شود.

  1. سرمایه مورد نیاز برای شروع کار در این شغل چقدر است؟

به طور کلی می توانیم بگوییم، سرمایه مورد نیاز برای شروع کار در زمینه تعمیر و سرویس کاری ساعت به نوع فعالیت و محل کار شما و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد. اما برای شروع کار به صورت مستقل، به سرمایه ای در حد 30 الی 100 میلیون تومان نیاز دارید. به یاد داشته باشید؛ شما کارآموزان محترم می توانید بعد از فارغ التحصیل شدن، ابتدا کار خود را با استخدام شدن در مغازه های فروش و تعمیرات ساعت شروع کرده و بعدها برای آغاز فعالیت به صورت مستقل، ابزار و تجهیزات مورد نیاز (مانند جعبه ابزار، ذره بین، موچین، پیچ گوشتی و ...) را خودتان تهیه نمایید.

  1. چالش ها و خطرات احتمالی این شغل چه هستند؟

شغل تعمیرات ساعت نیاز به کار با ابزارهای پیچیده و خطرناک ندارد اما لزوم دقت و تمرکز بالا در انجام همه فعالیت ها ممکن است برای برخی افراد خسته کننده باشد و در دراز مدت چالش برانگیز شود.

  1. در چه صورت می توان در این شغل موفق عمل کرد؟

برای موفقیت در این شغل علاوه بر شرکت در دوره تعمیرات ساعت، برخورداری از ویژگی هایی مانند علاقه و پشتکار، دقت و تمرکز بالا، مهارت های فنی و جزئی نگری، توانایی کار با وسایل و قطعات کوچک و ظریف، ارائه خدمات با کیفیت، مشتری مداری و ... بسیار مهم و اثر گذار است.

  1. آیا می توانم بعد از گذراندن این دوره به صورت مستقل کار کنم؟

بله. بعد از گذراندن این دوره می توانید با تهیه وسایل و ابزارآلات لازم که اساتید دوره لیست کاملی از آن ها را در اختیارتان قرار خواهند داد، به صورت مستقل در منزل و یا کارگاه شخصی خود کار کنید و به درآمدزایی برسید.

  1. آیا برای ورود به این شغل نیاز به مجوز خاصی دارم؟

برای ورود به این شغل نیاز به اخذ مجوز خاصی ندارید. اما، شکی نیست که داشتن گواهی نامه ای معتبر و قابل استناد از یک مرکز آموزشی معتبر می تواند در پیدا کردن کار به شما کمک کند. در حال حاضر، معتبرترین گواهی نامه ای که در کشور ایران در این رشته می توانید بگیرید؛ مدرک فنی و حرفه ای بین المللی تعمیرات ساعت می باشد که با شرکت در این دوره در آموزشگاه فن و کار و قبولی در آزمون های مربوطه به شما اعطا خواهد شد. این مدرک می تواند در روند استخدام، کارآفرینی و مهاجرت و بسیاری هدف های شغلی دیگر برای شما مفید واقع شود.

تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهریه دوره تعمیرات ساعت 6،000،000 تومان
شهریه دوره آنلاین تعمیرات ساعت 5،200،000 تومان
دسترسی سریع! شهریه‌ها سرفصل‌ها ثبت نام