آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

آموزش تعمیرات ایسیو

تعمیرات ایسیو ( ecu ) خودرو یا همان کامپیوتر خودرو در سالیان اخیر یکی از شغل های پردرآمد در زمینه برق خودرو محسوب می شود. متخصصین و تعمیرکاران حرفه ای در این زمینه کم هستند برق کاران خودرو سنتی تا دوره ای تخصصی را نگذرانند قادر به تعمیر این دستگاه نخواهند بود و این موضوع عاملی برای عالی بودن بازار کار دوره آموزش تعمیرات ایسیو ECU خودرو می باشد.

اما تعمیرات این دستگاه شامل چه مباحثی است؟ دوره تخصصی تعمیر ایسیو خودرو در آموزشگاه فن و کار بخشی از دوره جامع آموزش برق خودرو می باشد. در این دوره صفر تا صد مباحث تعمیرات برد الکترونیک ECU منجمله برنامه ریزی ICها با دستگاه پروگرمر TNM، آموزش کامل دستگاه تستر ایسیو، آموزش کار با دستگاه یاگ، آموزش نقشه خوانی و شماتیک ایسیوها، آموزش ریمپ ایسیو و چندین سرفصل تخصصی دیگر در اختیار هنرحویان قرار می گیرد.

این آموزش ها در راستای تعمیر ایسیو خودرو خارجی و ایرانی مطابق با بازار کار تدوین شده تا پس از دوره شما بتوانید این شغل را بدون دغدغه از سر بگیرید.

معرفی دوره آموزش تعمیرات ایسیو آموزشگاه فن و کار

نام دوره: آموزش تعمیرات ایسیو ecu
مدت دوره: 60 ساعت
سطح دوره: مبتدی تا پیشرفته
نحوه برگزاری: حضوری و آنلاین
جنسیت: بانوان و آقایان
اعتبار مدرک دوره: مدرک فنی حرفه ای تعمیرات ایسیو با اعتبار بین المللی

پادکست‌های آموزش تعمیرات ایسیو

هزینه دوره آموزش تعمیرات ایسیو

شهریه دوره آموزش تعمیر ecu
5,700,000 (تومان)
شهریه دوره خصوصی آموزش تعمیر ecu
9,000,000 (تومان)
شهریه دوره آموزش آنلاین تعمیر ecu
5,000,000 (تومان)
تقویم کلاسی
تاریخ شروع روزها ساعت برگزاری
19 اسفند ماه شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 الی 18
14 فروردین ماه شنبه تا جمعه ساعت 9 الی 17
25 فروردین ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 الی 21
توانمندی‌هایی که در دوره آموزش تعمیرات ایسیو بدست می‌آورید

توانایی کاملی در نقشه خوانی ایسیو و شناخت سیم کشی های مختلف بدست خواهید آورد و بصورت تخصصی یاد می گیرید چگونه سیم کشی ایسیو را عیب یابی و تعمیر کنید.

با انواع سنسورها ، نحوه کارکرد آنها و چگونگی تاثیر آنها بر ایسیو خودرو بصورت کامل آشنا خواهید شد. همچنین بصورت تخصصی نخوه خواندن پارامترهای استاندارد و عیب یابی سیستم انژکتور را یاد خواهید گرفت.

در این دوره، توانایی کاملی در عیب یابی و تعمیرات ایسیو های مختلف و پرکاربرد ایرانی و خارجی که در بازار موجود هستند را بدست خواهید آورد

توانایی و مهارت کاملی در الکترونیک ایسیو و قطعات مربوطه بدست خواهید آورد. برخی از این موارد شامل باز  و بست ایسیو خودرو و بررسی قطعات داخلی آن، آنالیز نقشه ها، پلاک ها و اندازه گیری قطعات مربوطه، تست و عیب یابی مدارهای داخلی ایسیو و قطعات مربوط به هر کدام از این مدارها مانند سنسورها و… می باشد.

توانایی کاملی در نحوه تشخیص و برطرف نمودن مشکلات مربوط به نرم افزار ایسیو مانند بالارفتن مصرف سوخت، لرزش موتور خودرو و سایر مشکلات را بدست خواهید آورد.

نحوه کار با دستگاه های تستر ایسیو، پروگرمر و دیاگ را آموزش می بینید و یاد می گیرید ایسیو را بدون نیاز به خودرو تست و برنامه ریزی کنید و همچنین مشکلات مختلف آن را برطرف کنید.

سرفصل‌های دوره آموزش تعمیرات ایسیو

  • اموزش تعمیرات انژکتور خودرو
  • آشنایی با سنسور ها و عمل گر ها و شیوه درست کردن خرابی آن ها
  • آموزش قطعه شناسی تست و نحوه پالک خوانی قطعات
  • آموزش نحوه نقشه خوانی انواع مدارات ایسیو
  • آموزش پارامتر خوانی
  • آموزش نحوه تعمیرات یونیت ایموبلایزر و کد خوانی سوئیچ و تعریف کد سوئیچ
  • آموزش کار با دستگاه ایسیو تستر به صورت عملی و تئوری
  • آموزش نحوه تعمیرات ایسیو های داخلی و خارجی ایسیو های گازو گیربکس
  • برگزاری دوره ها مطابق استاندارد های سازمان فنی حرفه ای
  • آموزش اصلاح کیلومتر
  • آموزش نقشه خوانی سیم کشی
  • آموزش نحوه شناسایی خطاها..
  • اموزش برنامه ریزی حافظه ی اصلی ( FLASH) و حافظه ی موقتEEPROM
  • اموزش بی کد کردن ایسیو خودرو
  • اموزش و نحوه پاک کردن چراغ آچار در همه خودروها
  • delphi(مخصوص ماشین های چینی و کره ای و ژاپنی) آموزش نقشه خوانی و تعمیر ایسیو های
  • پشتیبانی نامحمدود از کاراموزان
  • اموزش J-TAG برای انواع ایسیوها
  • اموزش دانلود و تبدیل ایسیوهای مختلف
  • اشنایی با نحوه ی تنظیم موتور
  • حذف کد خطای ایسیو با دستگاه TNM
  • TNM7000 آموزش کامل نحوه ی کار با پروگرامر
  • آموزش الکترونیک مقدماتی
  • آموزش کار با دستگاه دیاگ
  • اموزش نحوه تست و اتصال سنسورهای ورودی ایسیو خودرو از جمله سنسور دمای هوا ضربه و سنسور اکسیژن و..
  • اموزش رفع ایراد ایسیو ها با ایسیو تستر و دیاگ
  • اموزش نقشه خوانی و تعمیر ایسیو های bosch
  • و ارایه یکسری لم ها و راهکارهای کاربردی در جهت تعمیرات راحت ایسیو
  • اموزش و راهکارهای تعمیرات تمامی بردهای ایسیو ماشین های داخلی و خارجی
  • آموزش مولتی پلکس تمام خودروهای ایرانی و خارجی
  • اموزش نقشه خوانی و تعمیر ایسیو هایsagem
  • اموزش نقشه خوانی و تعمیر ایسیو های valeo
  • اموزش اصالح کیلومتر
  • آموزش تخصصی ریمیپ انواع ایسیو با دستگاه
  • کم کردن دمای فن
  • حذف کاتاف و کاتاف رگباری
  • اموزش نقشه خوانی و تعمیر ایسیو هایsiemens
  • آموزش تعمیر ایسیو های ایربگ
مزایای دوره برای کارآموزان
پشتیبانی نامحدود
ارائه گواهینامه معتبر
ارائه آموزش برای بازار کار
دسترسی سریع
آموزش کاربردی و علمی
اساتید با تجربه

گالری کارگاه آموزش تعمیرات ایسیو

ویدیو نظر کار آموزان آموزش تعمیرات ایسیو

ثبت نام فوری
روش‌های ثبت نام در دوره
1- تماس تلفنی
2- ثبت نام در واتساپ و سایر شبکه های اجتماعی
3- مراجعه حضوری
4- از طریق فرم پیش ثبت نام موجود در سایت
5- درج شماره تماس و دوره مورد نظر برای تماس

معرفی دوره آموزش تعمیرات ایسیو

دوره تعمیرات ایسیو ECU خودرو دوره ای بسیار تخصصی و ویژه بازار کار است. ایسیوها در اصل کامپیوترهای کوچک داخل خودرو هستند. در روزگار قدیم فرمان های مختلف در اتومبیل از طریق سیم ها منتقل می شدند، اما امروزه قطعات الکترونیکی کوچکی تحت عنوان ایسیو ECU در خودرو به وجود آمده اند که حکم کنترل کننده و مراکز فرمان دهی خودرو را پیدا کرده است.

در دوره آموزشی تعمیرات ایسیو شما با بردهای تخصصی ایسیو آشنا خواهید شد.

دوره تخصصی تعمیرات ایسیو ECU مناسب چه کسانی است؟

قاعدتاً کسانی که زمینه آشنایی با برد و مدار الکترونیکی اطلاعاتی دارند، از ظرفیت یادگیری بالاتری برای شرکت در این دوره برخودار خواهند شد.

هرچند این دوره تنها مختص دانش آموختگان برق و مکانیک نیست و هر فردی با گذراندن پیش نیازهای الکترونیک و مکانیک قادر به موفقیت در یادگیری فنون تعمیرات ایسیو خودرو خواهد شد.

بنابراین دوره تخصصی ایسیو خودرو می تواند پیش نیاز خوبی برای همه افراد در ورود به بازار کار تعمیر ایسیو محسوب شود.

آموزش تعمیر ایسیو آموزشگاه فن و کار

نحوه تدریس این دوره در مجتمع فن و کار بصورت عملی است. البته مباحث کوتاه و مقدمه دوره تئوری بوده و بقیه آموزش ها بصورت کاملا عملی تدریس می شود تا کارآموز در شرایط واقعی کار قرار بگیرد.

فرصت های کاری برای شغل تعمیرات ایسیو ECU

نمایندگی ها مجاز داخلی همواره مشتاق به کارگیری متخصصینی است که مراکز آن ها را در کشور خوش نام و ممتاز گرداند. بنابراین با گذراندن موفق دوره تعمیر ایسیو خودرو می توانید جذب چنین مراکزی شوید.

از طرف دیگر این روزها تمامی خودروها پیچیده تر از گذشته طراحی می شوند و بردهای تخصصی ایسیو این نقش را بیش از سایر قطعات به عهده گرفته اند، چراکه ایسیوها همانند مغز انسان عمل می کنند، داده هایی را گرفته، پردازش کرده و آن را به خروجی ها منتقل می کنند.

این دقیقا وظیفه مغز انسان است که مشابه همان چیزی است که در خودرو با نام ایسیو ایجاد گشته و می تواند روز به روز کامل تر گردد. بنابراین فرصت‌های شغلی تعمیر ایسیو هیچ‌گاه پایان پذیر نیستند و فرد علاقمند به یادگیری تعمیرات ایسیو با کسب تجربه به فرد ماهرتری تبدیل می شود.

ایسیو ( ecu ) چیست؟

ایسیو از مهم ترین قطعات در سیستم برق خودرو است که از سنسورها و قطعات مختلفی تشکیل شده و نقش بسیار مهمی در نحوه عمکلرد درست دیگر سیستم های خودرو دارد. با توجه به اهمیت قابل توجه ایسیو در خودروها تعمیرکاران خودرو از آن به عنوان مغز خودرو یاد می کنند.

با توجه به اینکه ایسیو از سنسورها و قطعات مختلفی تشکیل شده است بنابراین احتمال خرابی در این سنسور ها و قطعات و خوب کار نکردن ecu و ایجاد خرابی در این قطعه بسیار بالاست .

تعمیرکار ایسیو شخصی است که مهارت های مورد نیاز در تعمیر و عیب یابی قطعات و سنسورهای ایسیو در انواع خودروهای داخلی و خارجی را دارد. توانایی کار کردن با دیاگ، مهارت در فلش، توانایی نقشه کشی، مهارت در تبدیل ایسیو خودروها به یکدیگر، و نقشه خوانی ایسیوها، دانلود و تبدیل کردن ایسیوها، توانایی تعمیر ایسیوهای خاموش از دیگر مهارت هایی است که یک تعمیرکار ecu باید باید آن را داشته باشد .

ایسیو که به آن مغز خودرو یا کامپیوتر نیز گفته می شود ؛ یکی از مهم ترین قطعات در خودروهای انژکتوری است. ایسیو حسگرهای گوناکونی دارد و با کمک این حسگرها وضعیت بخش های گوناگون خودرو را بررسی کرده و سپس از آنها ورودی دریافت می کند .

سپس روی این ورودی ها پردازش های لازم را انجام داده و بهترین تصمیمات را به عنوان خروجی ارسال می کند. یک ایسیو خوب، از حسگرهای با تعداد بیشتری ساخته شده است . و این موضوع دلیل خروجی های بیشتری با دقت بالاتر است .

ایسیو تمامی الزامات موتور را مدیریت و سپس آن ها را اولویت بندی کرده و اجرا می کند. به طور مثال موقعیت پدال گاز و سیستم اگزوز را برای یک احتراق درست مورد بررسی قرار میدهد . علاوه بر عملکردهای احتراق ، ایسیو عملکردهای امنیتی خودرو را نیز مورد بررسی قرار میدهد .

تعمیرات ایسیو ECU چیست؟

با توجه به ساختار پيچيده ای که خودرو های امروزی دارند و استفاده از عنصرهای هوشمند مانند سنسورها و عملگرهاي الكتريكي ؛ پردازنده هاي سريع و دقيق الكترونيكي، ،کار تعمير و خدمات پس از فروش را براي خودروسازان دچار تحولاتی اساسی کرده است؛ طوری که ديگر نمي توان بدون وجود دستگاه عيب ياب، خودروها را عيب يابي و سپس تعمیر کرد. آشنايي با نحوه عيب يابي و برطرف کردن عیب يك سيستم انژکتوری از ضروريات اوليه اي است که باید هر تعميرکار از آن اطلاع کافی و مورد نیاز را داشته باشد.

در خودروهاي انژکتوري، ECU نقش کنترل کننده پيچيده الكترونيكي را داراست. طوری که در هر لحظه، اطلاعات خودرو را از سنسورهاي مختلفي که به آن متصل است، نظير سنسور دور موتور و سنسور دماي آب موتور دريافت کرده و سيگنال هاي مناسب را به خروجي هايی مانند انژکتورها و کويل اعمال میکند.

عيب يابي چنين مجموعه پیچیده ای بدون ابزارهاي الكترونيكی شاید غیر ممکن نباشد اما بسیار طاقت فرسا ، سخت و زمان بر است. به همين دلیل ، تمامی قطعات الكترونيكي که در خودرو مورد استفاده قرار مي گيرند، داراي خروجی هستند که در صورت وجود عيب های احتمالي، سيگنالي را به کنترل کننده مرکزي يا ایسیو ارسال می کنند.

ایسیو پس از دريافت سيگنال خطا، دو کار را انجام می دهد، اول اینکه با وجود عيوب گزارش شده، بهترين روش را براي ادامه کار موتور انتخاب میکند و دوم اینکه اين عيوب را در قالب کدهای خطا يا DTC به دستگاه عيب ياب گزارش مي دهد و همزمان چراغ عيب ياب را براي آگاهي راننده روشن مي کند.

بنابراين در اغلب موارد، عيوب ايجاد شده در سيستم را عناصر الكترونيكي داخل ecu تولید کرده و به پردازنده مرکزی ecu گزارش می دهند و در واقع عیب یاب فقط گزارشات یا کدهای خطای ارسال شده را به تعميرکار ارائه می دهد و بدین ترتیب تعمیرکار به راحتی می تواند با مشخص شدن عیب خودرو به تعمیر آن مشغول شود.

معرفی شغل تعمیرات ایسیو ( ecu ) خودرو

ایسیو از مهم ترین قطعات در سیستم برق خودرو است که از قطعات و سنسورها مختلفی ایجاد شده و نقش مهمی را در عمکلرد درست دیگر سیستم های خودرو ایفا مینماید . با توجه به اهمیتی که ایسیو در خودروهای امروزی دارد تعمیرکاران خودرو از آن به عنوان مغز خودرو یا کامپیوتر یاد می کنند.

از آنجایی که ایسیو از قطعات گوناگونی و سنسورها تشکیل شده ؛ بنابراین احتمال خرابی و بروز مشکل در این در این قطعه بسیار وجود دارد.

تعمیرکار ایسیو فردی است که مهارت های لازم در تعمیر کردن و عیب یابی قطعات و سنسورهای ایسیو در انواع خودروهای داخلی و خارجی را دارد. مهارت در تبدیل ایسیو خودروها به یکدیگر، توانایی کار با دیاگ، توانایی نقشه کشی و نقشه خوانی ایسیوها، مهارت در فلش، ، توانایی تعمیر ایسیوهای خاموش دانلود و تبدیل کردن ایسیوها ؛ از جمله دیگر مهارت هایی است که تعمیرکار ecu باید با آن آشنا باشد.

با شرکت در دوره های ایسیو در آموزشگاه ما شما میتوانید تمام مهارت های مورد نیاز این شغل آشنا شده و برای ورود به بازار کار در این شغل با درآمد خوب آماده شوید.
از جمله سرفصل های ایسیو میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آموزش بر طرف کردن معایبی از قبیل اتصالی پیدا کردن آی سی ، رفع قطعی مدار سوخته و ….

در این قسمت را ه بر طرف کردن مشکلات ناشی از خرابی ایسیو در مدارات سنسورها یا عملگرا اشنا میشوید و توانایی این را پیدا میکنیدکه معایب را از داخل برد را پیدا کنید.

  • آموزش شناخت مدارهای مربوط به عملگراها و سنسورها
  • آموزش آشنایی با قطعات الکترونیکی موجود در خودرو که با ایسیو خودرو در ارتباط هستند از مانند : . ICN.cCCN.FN.DDN و …

در خودروهای جدید برای ایجاد استفاده بهتر ؛ از یونیت کنترولهای دیگری غیر از ایسیو استفاده شده که در مواردی با ایسیو خودرو ارتباط در این سر فصل اموزشی با انواع این سیستم ها اشنایی پیدا خواهید کرد. به این سیستم ها سیستم های اکو مکس مالتی پلکس.ا.SM و … میگویند.

  • آموزش دانلود کردن، تبدیل کردن و فلش کردن انواع ایسیو های موجود در خودرو
  • آموزش نقشه خوانی و نقشه کشی برای ایسیوهای جدید که در خودروها استفاده میشود ولی نقشه ای از انها در بازتر موجود نیست.

در این بخش همانطور که در معرفی این سر فصل گفته شد شما در این قسمت توانایی نقشه کشی برای بردهای جدید را پیدا خواهید کرد و همچنین اموزش نقشه خوانی داده میشود

  • آموزش تعمیرات انواع ایسیو فقط با در دست داشتن پین اوت ورودی سوکت ها

یکی از مشکلاتی که بیشتر تعمیر کاران و تکنسین ها در تعمیرات ایسیو در سخت افزار دارند متکی بودن به نقشه و یا دیتا شیت بردهای ایسیو میباشد.که ما در این قسمت به شما آموزش میدهیم تا بتوانید بدون در دست داشتن نقشه برد توانایی تجزیه و تحلیل آن را داشته و بتوانید معایب آن را بر طرف کنید.

  • آموزش جریانکشی و تست مدارات از این روش

یکی از روشهای عیب یابی بردهای الکترونیکی تست جریانکشی مدارات میباشد که شما در این قسمت از اموزش توانایی تست ایسیوها با این روش را پیدا میکنید.

  • آموزش نرم افزار
  • امورش استفاده از دستگاه پروگرامر، جی تگ کردن و برنامه ریزی آی سی های برنامه پذیر موجود در انواع ایسیو
  • آموزش تبدیل کردن ایسیو ها برای خودروهای دیگر
  • بی کد کردن انواع ایسیو ، آموزش خام کردن ،تعریف سوییچ
  • آموزش کار با دیاگ، پارامترخوانی و پیدا کردن معایب از طریق دستگاه دیاگ
  • آموزش الکترونیک پایه

دراین بخش اموزشی شما با ماهیت قطعات از نظر ساخت و چگونگی استفاده انها در بردهای الکترونیکی و نحوه عملکرد انها بطور کامل اشنا شده و توانایی تست انها از لحاظ سالم بودن یا خراب بودن را بدست خواهید آورد .

  • آموزش آشنایی و شناخت تمامی قطعات الکترونیکی و نحوه قرار گیری در انواع مدارات از قبیل» مقاومت ،خازن،دیود،ترانزیسور و انواع ای سی
  • آموزش شناخت قطعاتی که اطلاعات مورد احتیاج ایسیو را به این قطعه اعلام می کنند (سنسورها) و نحوه تست آنها از لحاظ خراب بودن یا سلامت

در این بخش اموزش نحوه عملکرد سنسورها در خودرو و همچنین نحوه اتصال و ارتباط آنها در سیم کشی خودرو با ایسیو و توانایی رفع ایراد و تشخیص معایب ناشی از عمل نکردن این سنسورها در خودرو از قلبیل سنسور میل سوپاپ،اکسیژن، ناک سنسکر ، پتانسیو متر دریچه گاز و...

  • آموزش استفاده از ابزار تعمیرات بردهای الکترونیکی از قبیل: هویه ، مولتی متر، قلع کاری ، هیتر، جداسازی و نصب صحیح قطعات روی برد

شما پس از اشنایی با قطعات و تست انها در صورت خرابی باید توانایی برداشتن و جایگزاری قطعات در برد را داشته باشید که برای این کار می بایست از ابزار الات مخصوص استفاده شود در این سرفصل اموزشی نحوه صحیح استفاده کردن از این ابزار اموزش داده میشود تا بتوانید بدون آسیب رساندن به برد و قطعات به راحتی آنها را جابجا یا تعویص کنید.

  • آموزش شناخت و عیب یابی قطعات الکترونیکی که وظیفه انجام دستورات ایسیو را دارند که به انها عملگرا نیز میگویند

در این قسمت آموزشی شما با انواع قطعات الکترونیکی که دستورات ایسیو را عملیاتی یا اجرا میکنند آشنا میشوید. از قبیل: انژکتورها ؛فن ، کوئل ها، پمپ بنزین و …..

  • آموزش تعمیرات سخت افزاری انواع یونیت کنترل های موجود در خودرو یا همان ایسیو خودرو

در این سرفصل شما توانایی تشخیص عیب و طریقه رفع آن را در انواع ایسیو پیدا می کنید

  • آموزش مدار شناس

تشخیص مدارات مربوط به قطعه یا عیب مورد نطر در برد هست . که در ایسیو آنها را به دو دسته عملگرا و سنسور تقسیم بندی میکنیم.در این بخش شما با مدارات مربوط به هر کدام آشنا می شوید

  • آموزش تعمیرات ایسیوهای خاموش

در این بخش شما توانایی پیدا کردن عیب ها و بر طرف کردن سخت افزاری آنها از لحاظ اتصالی، قطعی و یا هر مشکلی که باعث خاموش شدن ایسیو شده است را پیدا خواهید کرد .

ایسیو چگونه کار می کند؟

یک واحد کنترل الکترونیکی ورودی را از یک یا چند قسمت خودرو دریافت می کند و از این اطلاعات در مواقع ضروری استفاده می کند. به عنوان مثال ، ECU کیسه هوا اطلاعات را از سنسورهای تصادف و سنسورهای صندلی دریافت می کند. هنگام تصادف ، ecu بسته به محل نشستن مسافران ، تصمیم می گیرد کیسه های هوای خود را باز کند.

سپس به محرک ها می گوید که آنها را مستقر کنند. سپس محرک ها با استفاده از سوپاپ ، انژکتور یا رله ، سیگنال الکتریکی را به مقدار فیزیکی مورد نیاز تبدیل می کنند.

وسایل نقلیه ممکن است دارای بیش از 100 ECU باشند که علاوه بر عملکردهای ضروری مانند عملکرد موتور و فرمان برقی ، ویژگی های راحتی و امنیتی مانند کمک پارکینگ ، صندلی های حافظه و استفاده از کیسه هوا را کنترل میکنند .

بازار کار تعمیرات ecu ( ایسیو ) خودرو

ایسیو خودرو یکی از قطعات جدید است که در خودروهای امروزی به کار گرفته می شود. شاید بتوان گفت عمر ایسیو خودرو حدود پانزده سال هست و در مقابل عمر 120 ساله خودرو عمر بسیار کوتاهی است . بازار کار اشباع نشده و کمبود نیروی متخصص و حرفه ای نشان از عمر کوتاه ایسیو می دهد.

ایسیو خودرو یک برد الکترونیکی است که به دلایل زیادی امکان دارد دچار آسیب دیدگی شود. از آنجایی که این قطعه نقش مهمی در خودرو داراست و خراب شدن آن مشکلات زیادی را برای خودرو به وجود می آورد .

بنابراین می توان نتیجه گرفت که بازار کار تعمیرات ای سی یو خودرو یک بازار کار بسیار عالی و اشباع نشده است که با یک برنامه ریزی درست و یادگیری مهارت های لازم برای تعمیر ایسیو می توان تعمیرکاری ماهر شد و از فرصت پیش آمده استفاده کرد و بازار کار شد .

بنابراین اگر شما علاقه مند به فعالیت در مشاغل فنی به خصوص مشاغل در ارتباط با خودرو هستید، تعمیر ایسیو خودرو از جمله مشاغل درآمد زا در این زمینه است که به دلایلی چون کمبود نیروی متخصص و اهمیت ای سی یو از بازار کار و درآمد بسیار عالی برخوردار می باشد.

هزینه تعمیرات ECU خیلی دقیق و مشخص نیست و عوامل گوناگونی بر تعیین قیمت تعمیرات ایسیو خودرو اثرگذار هستند. یکی از عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه، میزان آسیب دیدگی ای سی یو میباشد.

در زمینه میزان درآمد تعمیرات ایسیو باید گفت میزان درآمد در این زمینه وابسته به عوامل مختلفی از جمله: میزان ، محل تعمیرگاه، میزان سابقه کار تعمیرکار ایسیو، ، مشتری مداری، تخصص و مهارت ، قیمت ارائه خدمات، کیفیت کار، نوع خودرو و غیره می باشد.

تخصص ومهارت و میزان سابقه کاری از مهم ترین عامل اثر گذار بر میزان درآمد این شغل می باشد. در واقع هر چه قدر تخصص بیشتر باشد؛ همانطور که انتظار میرود؛ درآمد تعمیرات ایسیو نیز افزایش خواهد یافت. بررسی های انجام شده نشان می دهد متوسط درآمد این شغل بین 15 تا 30 میلیون تومان به صورت ماهانه میباشد.

 

تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهریه دوره آموزش تعمیر ecu 5،700،000 تومان
شهریه دوره آموزش آنلاین تعمیر ecu 5،000،000 تومان
دسترسی سریع! شهریه‌ها سرفصل‌ها ثبت نام