آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

آموزش طراحی برد الکترونیکی

آموزش طراحی و ساخت بردهای الکترونیک با هدف ایجاد فهم عمیق تر برای طراحی بردهای متنوع میباشد. کار آموزان می توانند با گذراندن دوره طراحی و ساخت برد به سرعت وارد بازار کار شوند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند. همچنین این دوره دارای پشتیبانی نامحدود می باشد تا اگر کارآموز حتی بعد از دوره به مشکلی برخورد کند میتواند از اساتید آموزشگاه راهنمایی بگیرد.

هدف از دوره برد یا دوره طراحی بردهای صنعتی آموزشگاه فن و کار صرفا برنامه نویسی یک برد نیست. هدف از دوره طراحی PCB ، شناخت صحیح قطعات استفاده شده در یک برد، برنامه نویسی برد ، اصول رفع نویز روی بردها، کم کردن قیمت بردهای ساخته شده و ارائه بردها به صنعت است.

بعد از این دوره کارآموزان با درصد قابل قبول در زمینه طراحی برد با توجه به دانشی که آموزشگاه فن و کار در اختیار شان قرار می دهد وارد صنعت ایران می شوند.

معرفی دوره آموزش طراحی برد الکترونیکی آموزشگاه فن و کار

نام دوره: آموزش طراحی و ساخت برد الکترونیکی
مدت دوره: 60 ساعت
سطح دوره: مبتدی تا پیشرفته
نحوه برگزاری: حضوری و آنلاین
دسته بندی: الکترونیک و برد
اعتبار مدرک دوره: مدرک بین المللی طراحی برد از طرف سازمان فنی حرفه ای

هزینه دوره آموزش طراحی برد الکترونیکی

شهریه دوره طراحی و ساخت برد
5,500,000 (تومان)
شهریه دوره خصوصی طراحی و ساخت برد
8,000,000 (تومان)
شهریه دوره آنلاین طراحی و ساخت برد
4,200,000 (تومان)
شهریه دوره تعمیرات بردهای الکترونیکی
5,500,000 (تومان)
شهریه دوره خصوصی تعمیرات بردهای الکترونیکی
9,400,000 (تومان)
شهریه دوره آنلاین تعمیرات بردهای الکترونیکی
4,800,000 (تومان)
توانمندی‌هایی که در دوره آموزش طراحی برد الکترونیکی بدست می‌آورید

در این دوره ضمن شناخت و بررسی اصول و مفاهیم الکترونیک مورد نیاز برای ساخت برد، کاربرد تک تک قطعات الکترونیکی را یاد می گیرید و توانایی کاملی در نحوه خواندن دیتا شیت و قطعات الکترونیکی و تحلیل اطلاعات آنها به دست می آورید.

در این دوره توانایی کاملی در استفاده از نرم افزار آلتیوم دیازینر برای طراحی مدارات چاپی بردهای الکترونیکی به دست می آورید و قادر خواهید بود با استفاده از این نرم افزار طراحی و پیاده سازی مدارات الکترونیکی مختلف را روی برهای الکترونیکی انجام دهید.

مهارت کاملی در لحیم کاری قطعات روی برد الکترونیکی با استفاده از دستگاههای هویه و هیتر بدست می آورید. و یاد خواهید گرفت چگونه تمامی قطعات روی بردهای الکترونیکی را مونتاژ و دمونتاژ کنید و در نهایت یک برد طراحی شده را بسازید.

توانایی و تسلط کاملی در ساخت انواع بردهای الکترونیکی ساده و پیشرفته از جمله بردهای قابل کنترل از طریق اس ام اس ، بلوتوث ، وای فای و غیره را بدست می آورید. و قادر خواهید بود آنها را بصورت حرفه ای طراحی و برنامه نویسی کنید.

در این دوره ضمن شناخت کاربرد ابازرهای تخصصی و کاربردی در طراحی و ساهت بردهای الکترونیک از جمله مولتی متر ، منابع تغذیه ، نرم افزارهای تخصصی ، پروگرمرها ، دستگاههای لحیم کاری هیتر و هویه و…. ، توانایی کاملی در استفاده حرفه ای از این ابزارها برای طراحی بردهای الکترونیک به دست می آورید.

توانایی کاملی در برنامه نویسی انواع میکروکنترلر ها از جمله میکروکنترلرهای AVR ، ARM و R بدست می آورید و قادر خواهید بود آنها را با توجه اقتضای پروژه در حال انجام، برنامه نویسی کنید و نحوه استفاده از آنها را در ساخت انواع بردهای برنامه پذیر و هوشمند یاد خواهید گرفت.

ضمن شناخت انواع بلوک بندی های بردهای الکترونیک از جمله قسمت تغذیه، ورودی ها و خروجی ها و قسمتهای مدار فرمان برد، توانایی کاملی در پیاده سازی و طراحی آنها به دست می آورید.

نحوه طراحی انواع بردهای الکترونیکی با توجه به اقتضای هر پروژه را یاد خواهید گرفت و توانایی کاملی در ساخت بردهای عمومی و صنعتی ساده و پیشرفته مانند منابع تغذیه ساده ، شارژر ، محافظ برق ، بردهای ساختمانی هوشمند ، بردهای صنعتی با قابلیت کنترل از راه دور و غیره به دست خواهید اورد.

سرفصل‌های دوره آموزش طراحی برد الکترونیکی

  • آشنایی با مبانی الکترونیک پایه
  • آموزش برنامه نویسی میکروکنترلر AVR
  • آموزش برنامه نویسی میکروکنترلر ARM
  • معرفی انواع قطعات SMD و DIP
  • طراحی برد مدار چاپی PCB
  • طراحی انواع بردهای الکترونیکی
  • طراحی بردهای الکترونیکی با نرم افزار آلتیوم دیزاینر
  • نحوه ایجاد سند شماتیک و PCB
  • انواع مدارات تغزیه
  • انواع ساختار تقویت کننده ها
  • تحلیل و طراحی انواع مدارهای دیودی
  • آموزش نحوه صحیح عیب یابی مدارها
  • طراحی بردهای هوشمند ساختمان
  • طراحی بردهای صنعتی
  •  آموزش نرم افزار آلتیوم دیزاینر
  • طراحی بردهای قابل کنترل از طریق SMS
  • طراحی بردهای قابل کنترل با نرم افزار Windows و Android
  • طراحی بردهای قابل کنترل با بلوتوث
  • اصول نویز گیری و چیدمان صحیح قطعات
  •  و…
مزایای دوره برای کارآموزان
پشتیبانی نامحدود
ارائه گواهینامه معتبر
ارائه آموزش برای بازار کار
دسترسی سریع
آموزش کاربردی و علمی
اساتید با تجربه

گالری کارگاه آموزش طراحی برد الکترونیکی

ویدیو نظر کار آموزان آموزش طراحی برد الکترونیکی

ثبت نام فوری
روش‌های ثبت نام در دوره
1- تماس تلفنی
2- ثبت نام در واتساپ و سایر شبکه های اجتماعی
3- مراجعه حضوری
4- از طریق فرم پیش ثبت نام موجود در سایت
5- درج شماره تماس و دوره مورد نظر برای تماس

دوره آموزش طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی

یکی از رشته های پول ساز در کشورهای مختلف از جمله ایران طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی می باشد که به علت بازار کار داغ و پردرآمدی که دارد و همچنین تنوع بالایی که در این رشته وجود دارد، بسیاری از افراد علاقمند به فعالیت حرفه ای در این رشته می باشند.

طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی را می توان در آموزشگاه فن و کار با استفاده از اساتید و مدرسین متخصص و با تجربه به صورت تئوری و عملی فرا گرفت و به یک تکنسین و متخصص طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی تبدیل شد. سرفصل هایی که در این دوره ها به افراد آموزش داده می شود کاملا جامع بوده و افراد پس از اتمام دوره ها به طور مستقیم به بازار کار معرفی می گردند.

مباحث کلی دوره آموزش ساخت برد الکترونیکی

برخی از سرفصل هایی که به کارآموزان ارائه می شود عبارتند از: آموزش کامل نرم افزار آلتیوم دیزاینر در حدی که بتوانید بردهای چند لایه را طراحی و تحویل مراحل چاپ برد ها یا پی سی بی ها دهید.

طراحی منابع تغذیه سوئیچینگ که در حال حاضر نیاز بزرگ بازار کشورمان است. طراحی مدارات کنترلی ، شناخت قطعات و آی سی های پرکاربردی مثل بافر ها ، ttl ها ، cmos ها ، آی سی 555 که بسیار پرکاربرد هستند. آی سی های دیگر مثل آپ امپ و سایر موارد.... کارآموزان خواهند توانست با این آی سی ها بدون نیاز به میکروکنترلهایی مانند AVR ، R و سایر میکروکنترلرها بتوانند بردهای ساده ای که در صنعت مورد نیاز می باشد را مورد استفاده قرار دهند.

پروژه هایی که با میکروکنترلر در این دوره کار می شوند پروژه هایی مانند اس ام اس کنترلر است ، اس ام اس کنترل هایی که بتوانید به راحتی دما ، شاخص رطوبت، ورودی های دیجیتال ، ورودی های آنالوگ و سایر فرایند ها را تعیین کنید.

در این دوره کنترل یک برد یا یک میکروکنترلر با شاخص هایی مثل کنترل دما ، کنترل رطوبت ، کنترل ورودی های آنالوگ ، کنترل خروجی آنالوگ و سایر موارد از طریق اپلیکیشن اندروید را آموزش می بینید و به سادگی می توانید از طریق اپلیکیشن اندروید که دولوپ کردن آن نیز آموزش داده می شود یک اپلیکیشن را به نام خودتان وارد بازار کار کنید و از طریق آن بتوانید یک واحدی صنعتی یا نیمه صنعتی را از طریق بلوتوث و از طریق پروتکل وای فای مورد بررسی دقیق قرار دهید. بحث طراحی منابع ارزان قیمت خازنی و بحث طراحی منابع آنالوگ در این دوره مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

بازار کار حرفه ای طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی

امروزه با پیشرفتی که در تکنولوژی به وجود آمده است انواع وسایل الکترونیکی و مکانیکی در منازل و صنایع مختلف به کار می روند که در تمامی این وسایل از بردهای الکترونیکی استفاده می گردد. برد الکترونیکی در واقع یک قطعه سخت افزاری است که بر روی آن قطعات الکترونیکی مختلفی مانند مقاومت، خازن، دیود و … به طریقه خاصی مونتاژ شده و به عملکردی خاص منجر می شوند. لوازم خانگی مختلف مانند یخچال، تلویزیون، لباسشویی، ظرفشویی، دستگاه های به کار رفته در صنایع مختلف و موارد بسیار دیگر از انواع بردهای الکترونیکی در ساختار خود بهره می برند و بدون وجود برد، این دستگاه ها کاربردی نداشته و قادر به کار کردن نخواهند بود.

می توان گفت که بردهای الکترونیکی به عنوان مغز دستگاه عمل کرده و کارکرد دستگاه وابسته به آنها می باشد. انواع مختلفی از بردهای الکترونیکی وجود دارد که در دستگاه های مختلف بسته به نوع استفاده از هر یک از بردها استفاده می شود. طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی کاری بسیار ظریف بوده و نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد و افراد فعال در این زمینه باید با مباحث پایه ای الکترونیک به خوبی آشنا بوده و قادر به نقشه کشی و طراحی برد با توجه به نیازی که دستگاه دارد باشند.

به علت استفاده و کاربرد زیادی که از انواع بردهای الکترونیکی می شود نیاز به افرادی که در طراحی و ساخت این بردها تخصص داشته باشند به شدت احساس می شود و این شغل را می توان از دسته مشاغلی دانست که دارای بازار کار مناسبی بوده و رونق بسیاری دارد. بازار کار این شغل علاوه بر ایران، در سایر کشورها نیز بسیار عالی بوده و افراد فعال در این زمینه معمولا از درآمد بالایی برخوردار می باشند.

شغل های مرتبط با طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی

مشاغل مختلفی وجود دارند که با شغل طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی مرتبط بوده و این مشاغل عموما جزء مشاغل فنی می باشند. از جمله این مشاغل می توان به مهندسی الکترونیک و برق اشاره کرد. افرادی که در رشته الکترونیک تحصیل کرده اند به طور کامل با بردهای الکترونیکی و انواع مختلف آن آشنایی دارند و تا حدودی طراحی و ساخت این بردها را آموزش دیده اند. افراد فارغ التحصیل رشته برق نیز به میزان کمتری نسبت به رشته الکترونیک با بردهای الکترونیکی آشنا می باشند.

این افراد می توانند با شرکت در دوره های آموزشی طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی به مهارت بالایی در این زمینه دست پیدا کرده و به درآمدزایی برسند. تعمیرکاران لوازم خانگی مختلف، تعمیرکاران پکیج های دیواری و تجهیزات الکترونیکی مختلف از جمله مشاغل مرتبط با طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی می باشند. می توان با تعامل با فروشندگان تجهیزات الکترونیکی مختلف، مشتریان بیشتری را جذب نموده و درآمد خود را افزایش داد.

سرمایه مورد نیاز برای ورود به بازار کار

سرمایه یکی از موارد مهمی است که برای راه اندازی مشاغل مختلف باید آن را مورد توجه قرار داده و برای آن برنامه ریزی کرد. یکی از مزایایی که مشاغل فنی مختلف دارند این است که سرمایه آنچنانی برای آغاز به کار مورد نیاز نبوده و می توان با مبلغی اندک به راه اندازی یک شغل فنی پرداخت. طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی از جمله مشاغلی است که تنها سرمایه مورد نیاز برای آن، هزینه شرکت در دوره های آموزشی بوده که این مبلغ چیزی در حدود 5/500/000 هزار تومان می باشد.

ابزارها و تجهیزاتی که در این شغل مورد استفاده قرار می گیرد و باید برای راه اندازی این شغل تهیه گردند بسیار ساده و ارزان قیمت بوده و شامل ابزاری مانند هویه، سیم مسی، پیچ گوشتی های سایز کوچک، ست آچار ستاره ای، دریل دستی کوچک، مته در سایزهای مختلف، مایع فلکس، انبردست و … می باشد. در صورتی که در این رشته مهارت های لازم را کسب نمودید می توانید به اجاره مغازه ای در مکانی پر رفت و آمد بپردازید و به طراحی و ساخت انواع بردهای الکترونیکی پرداخته و آنها را در اختیار فروشگاه های مختلف قرار دهید.

علاوه بر آن شرکت های مختلف اقدام به استخدام تکنسین های متخصص در زمینه بردهای الکترونیکی می پردازند و می توان در این شرکت ها مشغول به کار شد و به کسب درآمد پرداخت. با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که شغل طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی نیاز به سرمایه خاصی نداشته و با کسب مهارت و تخصص در این زمینه می توان وارد این شغل شده و به درآمدزایی رسید.

کسب درآمد بالا با طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی

شغل طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی از جمله مشاغلی است که امکان مانور بر روی آن زیاد بوده و می توان از راه های مختلفی به کسب درآمد بالا رسید. درآمدزایی در این رشته یک فرآیند بوده و صرفا یک حرکت و اکت خاص نمی باشد و طی این فرآیند نیاز است تا مهارت های خود را افزایش داده و با چم و خم کار آشنا گردید. می توان با ایده پردازی های جدید و نو به ابداعاتی در زمینه طراحی بردهای الکترونیکی دست زد و حتی ثبت اختراع نیز نمود.

رسیدن به درآمد بالا از طریق طراحی بردهای الکترونیکی نیازمند خلق ایده های جدید و طراحی محصول متناسب با اهداف بازار می باشد. برای این کار باید با برنامه ریزی دقیق حرکت کرد و بازار هدف را به صورت دقیق بررسی نموده و با استفاده از مدیریت فروش و پشتیبانی خوب به طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی و فروش و وارد کردن آن به بازار پرداخت. امروزه می توان با راه اندازی استارت آپ های مختلف، گروهی متخصص را دور هم جمع کرد و به تبادل نظر و تجربه های مختلف پرداخت و با وارد کردن سرمایه ای به بازار، به درآمدزایی پرداخت.

چگونه یک متخصص در طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی شویم؟

با شرکت در دوره های آموزشی مختلفی که در آموزشگاه های مختلف وجود دارد می توان به سطح بالایی از مهارت دست یافت و با تقویت این مهارت ها تبدیل به یک متخصص حرفه ای در زمینه طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی گردید. این دوره های آموزشی کوتاه مدت بوده و افرادی که محصل و شاغل نیز می باشند قادر به شرکت کردن در این کلاس ها می باشند.

آموزش ها شامل سرفصل های مختلفی بوده و علاوه بر آموزش های تئوری، به صورت عملی و در کارگاه های مخصوص نیز نحوه طراحی و ساخت این قطعات به کار آموزان ارائه می شود. البته انتخاب آموزشگاه اهمیت ویژه ای داشته و باید در انتخاب آن دقت و توجه کافی را به خرج داد. این آموزشگاه ها باید تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای بوده و مدرک معتبر را پس از پایان دوره به افراد اعطا نمایند. با داشتن اعتماد به نفس و سرعت عمل بالا و مشتری مداری می توان به یک متخصص حرفه ای طراحی بردهای الکترونیکی تبدیل کرد.

چالش های ورود به بازار کار

همانطور که گفته شد شغل طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی با چالش های زیادی مواجه است و با مقابله با این چالش ها می توان به موفقیت بالایی در این زمینه دست یافت.

آشنایی با انواع بردهای الکترونیکی و شناخت قطعات مختلف مونتاژ شده بر روی آن و همچنین نحوه عیب یابی بردهای الکترونیکی از جمله مواردی است که با رعایت آنها می توان به یک متخصص حرفه ای در این شغل تبدیل شد. می توان با کار کردن نزد فردی با تجربه به عنوان کارآموز در این حرفه مهارت و تجربه های لازم را کسب کرده و پس از مدتی به یک تکنسین حرفه ای تبدیل شد و به درآمد بالایی دست یافت.

تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهریه دوره طراحی و ساخت برد 5،500،000 تومان
شهریه دوره آنلاین طراحی و ساخت برد 4،200،000 تومان
دسترسی سریع! شهریه‌ها سرفصل‌ها ثبت نام