آدرس: تهران - میدان انقلاب - روبروی سینما بهمن - نبش خیابان منیری جاوید - آموزشگاه فن و کار

آموزش برق ساختمان

سالیان طولانی است که رشته برق ساختمان نیاز اساسی برای زندگی روزمره افراد شده و جزئی جدا نشدنی از صنعت گردیده است در صورتی که به کارهای برقی علاقه مندید این رشته می تواند پایه و اساس بسیاری از مهارتهای برق را برای شما فراهم آورد

شما با داشتن مهارت دوره برق ساختمان درجه 2 می توانید زمینه فعالیت خود را در سایر رشته های برقی مثل دوربین، اعلام حریق و غیره داشته باشید. در این دوره اصول نقشه کشی، نقشه خوانی، شناخت ادوات و تجهیزات برقی ساختمان ، سیم کشی عملی مدارات ساختمان، اصول انجام پروژه و آشنایی با زیرساختهای لوله گذاری و قوطی گذاری ، آموزش نصب و راه اندازی تایمر، فتوسل و آیفون های تصویری معمولی تا پیشترفه و غیره را آموزش داده می شود.

با شرکت در این دوره شما مهارت کامل برق کشی و اصول و استانداردهای نظام مهندسی برق را آموخته و بعد از دوره با پشتیبانی اساتید فن و کار می توانید وارد بازار کار شوید همچنین از دیگر مزایای به وجود آمده برای شما امکان اخذ مدرک بین المللی فنی و حرفه ای قابل ترجمه برای شما می باشد.

برای تکمیل مهارتهای شغل برق ساختمان به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما دوره برق ساختمان درجه 1 را بگذرانید. این دوره برای علاقه مندان به رشته برق بسیار پولساز بوده و در آن هفت مهارت کاربردی را آموزش خواهید دید که شامل آموزش پایه تا پیشرفته دوربین مداربسته، دزدگیر اماکن، اعلام حریق متعارف، کرکره برقی، جک برقی پارکینگی، اپراتور شیشه ای و تلفن سانترال است.

از مزیت های رشته برق ساختمان درجه 1 برای شما می توان به امکان انجام پروژه ساختمانی به صورت صفر تا صد، بالابردن سطح دانش سیم کشی برای رشته های یاد شده در زمان سیم کشی برق ساختمان، حاشیه سود بالا با صرف زمان کم و تکمیل مهارت های برقی ساختمان را نام برد.

همچنین با شرکت در دوره های فن و کار امکان اخذ مدرک بین المللی، تجدید دوره رایگان، آموزش از راه دور با کلاس های مجازی و آنلاین و پشتیبانی نامحدود آموزشی را خواهید داشت.

بدون شک می توانیم ادعا کنیم آموزش های کلاس آموزش سیم کشی برق ساختمان آموزشگاه فن و کار به حدی کامل و جامع و تخصصی هستند که تمامی کارآموزان می توانند بعد از اتمام دوره در آزمون های کتبی و عملی قبول شده و مدرک فنی و حرفه ای برق ساختمان و سیستم های حفاظتی را به صورت رسمی از طرف سازمان عالی رتبه فنی و حرفه ای کشور ایران دریافت نمایند. این مدرک، یک سند و گواهی نامه مستند و دارای اعتبار و جایگاه ملی و بین المللی می باشد و تایید کننده صلاحیت و دانش و تخصص شما در حوزه برقکاری ساختمان و خدمات الکتریکی منازل و اماکن تجاری می باشد.

ویدئو معرفی دوره آموزش برق و سیم کشی ساختمان آموزشگاه فن و کار

نام دوره: آموزش برق ساختمان و سیستم های حفاظتی
مدت دوره: 65 ساعت
سطح دوره: مبتدی تا پیشرفته
نحوه برگزاری: حضوری و آنلاین
پیش نیاز: ندارد
شرایط سنی: 14 سال به بالا
مدت زمان یادگیری برق ساختمان درجه 2: 20 ساعت
مدت زمان یادگیری برق ساختمان درجه 1: 45 ساعت
مدرک ارائه شده: مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان با اعتبار بین المللی

هزینه دوره آموزش برق ساختمان

شهریه دوره برق ساختمان درجه 2
3,500,000 (تومان)
شهریه آموزش خصوصی برق ساختمان درجه 2
6,000,000 (تومان)
شهریه آموزش آنلاین برق ساختمان درجه 2
3,000,000 (تومان)
شهریه دوره برق ساختمان درجه 1
5,500,000 (تومان)
شهریه آموزش خصوصی برق ساختمان درجه 1
9,400,000 (تومان)
شهریه آموزش آنلاین برق ساختمان درجه 1
4,800,000 (تومان)
تقویم کلاسی
تاریخ شروع روزها ساعت برگزاری
درجه 2 - 19 اسفند ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 13
درجه 2 - 14 فروردین ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 13
درجه 2 - 14 فروردین ماه یکشنبه و سه شنبه ها ساعت 17 الی 20
درجه 2 - 16 فروردین ماه پنجشنبه ها ساعت 9 الی 14
درجه 1 - 18 فروردین ماه روزهای زوج ساعت 17 الی 20
درجه 1 - 25 فروردین ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 14
توانمندی‌هایی که در دوره آموزش برق ساختمان بدست می‌آورید

اگر می خواهید توانایی و مهارت کافی برای عیب یابی برق منزل و ساختمان محل کار خود را به دست آورده و ایرادات رایجی که در برق کشی و سیم کشی وسایل الکتریکی منزل و واحدهای مسکونی پیش می آید (مانند سوختنِ سیم کشی برق ساختمان، وقوع اتصالی در برق خانه، دو فاز شدن برق ساختمان، قطع شدن بی دلیل و ناگهانی برق منزل و …) به شیوه ای ماهرانه و با رعایتِ کامل اصول ایمنی، خودتان برطرف نمایید.

در صورتی که از درآمد و موقعیت کاری فعلی خود راضی نیستید و می خواهید ضمن یادگیری مهارتی پردرآمد و پر تقاضا، آینده شغلی خوبی را برای خود رقم بزنید. چرا که در دوره برق ساختمان فنی و حرفه ای تهران، طیف گسترده ای از تخصص ها و توانمندی ها را یاد می گیرید و به همین جهت می توانید با راهنمایی اساتید آموزشگاه فن و کار، حوزه اختصاصی مورد پسند و ایده آل خود را یافته و طی چند هفته وارد بازار کار شده و شروع به کسب درآمد کنید.

چنانچه در گذشته به کمک تحصیلات مدرسه یا به صورت خود آموز با مطالعه منابع پراکنده، دانش و اطلاعات مختصری در زمینه برق ساختمان به دست آورده و به این رشته علاقه مند شده اید و اکنون قصد دارید این حرفه را به صورت تخصصی یاد گرفته و اطلاعات  خود را در مورد برقکاری و سیم کشی الکتریکی اماکن و ساختمان ها تکمیل کرده و به روز رسانی نمایید.

اگر قبلا به صورت تجربی و غیر رسمی کارهایی را در زمینه برقکاری ساختمان انجام داده اید و یا تجربه کاری کمی در این زمینه دارید و می خواهید با جدیدترین تجهیزات برقی و الکتریکی ساختمان آشنا شده و با نظارت اساتید خبره و کاربلد در کارگاه های کاملا مجهز و ایمن، تمرین های عملی متنوعی انجام داده و تجربه کافی در این حوزه به دست آورید.

در صورتی که می خواهید با شرکت در دوره آموزش برق ساختمان و دریافت مدرک فنی و حرفه ای بین المللی در این زمینه؛ نسبت به راه اندازی مغازه الکتریکی و کسب و کار ارائه دهنده خدمات مربوطه (مانند خدمات برقکاری و سیم کشی، رفع عیوب برقی و نصب تجهیزات امنیتی و رفاهی و سایر خدمات مربوط به الکتریسیته منازل و اماکن) راه اندازی نمایید.

همچنین اگر قصد شما مشغول شدن به حرفه برقکاری ساختمان به صورت پروژه ای و آزادکاری (فریلنسر) باشد؛ باز هم ثبت نام در این کلاسِ کاربردی می تواند شما را در رسیدن به اهداف شغلی مورد نظرتان یاری نماید. چرا که در کلاس آموزش برق کشی ساختمان موسسه فن و کار، مهارت های بسیار متنوعی را کسب کرده و می توانید در ازای انجام پروژه در زمینه این مهارت های پرکاربرد و مورد نیاز در هر شهر و استانی از کشور؛ عایدی خیلی خوبی داشته باشید.

.

چنانچه قصد دارید به صورت جدی و حرفه ای در زمینه نصب و فروش دوربین های مدار بسته تحت شبکه و آنالوگ ایرانی و وارداتی و تجهیزات آن ها (مانند دستگاه های دی وی آر DVR و اِن وی آر NVR ، کابل، هارد دیسک، مانیتور، لنز دوربین، رک، باکس، پروژکتور مادون قرمز و …) کار کرده و بتوانید به مشتریان آینده خود خدمات پس از فروش مانند سیم کشی، نصب اصولی و استاندارد، رفع ایرادات و تعمیرات دوربین و سایر خدمات مربوطه را ارائه دهید.

در صورتی که می خواهید با شرکت در کلاس برق ساختمان مقدماتی تا پیشرفته تهران، به نحوه سیم کشی و نصب استاندارد و اصولی سیستم های اعلام سرقت گوناگون (مانند دزدگیرهای اماکن نوع معمولی، تلفن کننده خط شهری و سیم کارتی سیمی و بی سیم) و همچنین روش سیم کشی و نصب صحیح سیستم های اعلام حریق متعارف و آدرس پذیر سیمی و وایرلس (و تجهیزات جانبی آن ها مانند دتکتور دود و حرارت، شستی، آژیر، فلو سوئیچ و …) کاملا مسلط شده و به عنوان یک متخصص سیستم های اعلام سرقت و اعلان حریق و آتش سوزی مجرب و کاربلد وارد بازار کار شوید و یا شرکت شخصی خود را در زمینه فروش و نصب این سیستم های حیاتی منازل و اماکن راه اندازی نمایید.

اگر تمایل دارید در زمینه نصب و فروش انواع جک های برقی و هیدرولیکی و UPS یو پی اس و تجهیزات جانبی آن ها (مانند برد و مدار جک پارکینگ، آچار خلاص کن، باتری و …) و انواع کرکره های برقی با موتور توبلار، ساید و سانترال و انواع درب های اتوماتیک (اپراتور شیشه ای) و لوازم جانبی آن (مانند چشمی، مدار فرمان، تسمه، استپر، کاور و …) به صورت جدی و حرفه ای فعالیت کرده و یا صرف سرمایه ای معقول و منطقی، فروشگاه آنلاین یا حضوری برای عرضه این کالاها و خدمات پس از فروش آن ها مانند نصب و تعمیر و سرویس کاری دوره ای و … راه اندازی نمایید.

چنانچه قصد دارید با حضور در دوره صفر تا صد برق ساختمان تهران، فعالیت حرفه ای و مسیر شغلی خود را به سمت ارائه خدمات فروش و نصب انواع آیفون های صوتی و تصویری تک واحدی و چند واحدی و کدینگ برای ساختمان های مختلف و متعلقات جانبی آیفون ها (مانند ترانس، دیکودر، تگ یا کارت در باز کن، تقسیم کننده تصویر و …) یا خدمات فروش و نصب و تعمیرات انواع تلفن های سانترال کم ظرفیت و پر ظرفیت و مرکز پیشرفته NS پاناسونیک (شبکه مخابراتی کوچک با امکان برقراری ارتباط درون سازمانی از طریق مرکز تلفن) هدایت کرده و بدین ترتیب؛ درآمد قابل توجهی را در هر ماه ازآن خود کرده و به رشد شغلی خارق العاده ای در زمان اندک دست یابید.

در صورتی که می خواهید به صورت تخصصی وارد عرصه هوشمند سازی منازل و اماکن تجاری شوید و به همین دلیل تمایل دارید ابتدا با شرکت در دوره برق کشی و سیم کشی ساختمان مبتدی تا حرفه ای، دانش و مهارت خود را در زمینه تجهیزات برقی و الکتریکی اماکن تکمیل کنید و در مرحله بعد، با شرکت در دوره های مخصوص آموزش رشته هوشمندسازی، با سرفصل های پیچیده تر و پیشرفته این حوزه مانند BMS و SHS و RF و … آشنا شده و فعالیت حرفه ای خود را در این زمینه آغاز نمایید.

اگر تمایل دارید در آینده به عنوان استاد یا مربی دوره های آموزش برق کشی ساختمان (که معمولا در آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد مشغول به کار هستند و یا پکیج ها و کلاس های آموزشی آنلاین برگزار می کنند) فعالیت نمایید و صفر تا صد این رشته را به علاقه مندان و دانشجویان آموزش دهید.

سرفصل‌های دوره آموزش برق ساختمان

سرفصل های آموزش برق ساختمان درجه 2

  • الکتریسیته مقدماتی و شناخت اولیه مدارهای برقی
  • تفسیر نقشه‌های برق ساختمان
  • طراحی و نقشه‌کشی پروژه‌های برق ساختمان
  • علائم و نمادهای مربوط به تفسیر نقشه‌های برق ساختمان
  • محاسبات استاندارد برای مکان قرارگیری کلیدها
  • محاسبات استاندارد برای مکان قرارگیری پریزها
  • تفسیر نقشه‌های ساختمان‌های تک واحدی، آپارتمان و برج‌ها
  • خواندن برچسب‌ها و شناسایی انواع کابل‌ها و سیم‌های استفاده شده در برق ساختمان
  • اموزش نمودار فنی، واقعی و مسیر جریان مدارات برق ساختمان
  • اشنایی با مفهوم الکترومغناطیس و کاربردهای آن
  • نحوه استفاده از مولتی‌متر
  • نصب چراغ‌های خیابانی
  • اشنایی با انواع قطعات حفاظتی برق
  • روش ایجاد اتصال به زمین در ساختمان
  • اموزش برق متناوب و مستقیم
  • اموزش برق تک‌فاز و سه‌فاز
  • نصب دستگاه‌های صوتی و تصویری آیفون
  • نصب و اتصال مدار کلید تک‌پل و دوپل
  • نصب کلید تک‌پل و دوپل
  • نصب مدار تک‌پل برای کنترل یک گروه لامپ به صورت سری و موازی از یک نقطه
  • نصب مدار روشنایی اتاق خواب
  • نصب کلید صلیبی
  • نصب مدار کلید تبدیل
  • نصب مدار آیفون
  • نصب مدار تایمر
  • نصب مدار تشخیص حرکت با استفاده از سنسور
  • نصب کنتورهای قدیمی و دیجیتال
  • تحلیل مدار یخچال
  • نصب مدار کولر گازی
  • نصب لامپ‌ها و انواع سوکت‌ها
  • نصب چراغ‌های مهتابی و LED و SMD
  • نصب سیستم اعلام حریق
  • طراحی نورپردازی ساختمان
  • نصب فیوزها و کلیدهای مینیاتوری
  • نصب آنتن و اتصالات مربوط به آن
  • سربندی سیم‌کشی ساختمان
  • نحوه استفاده از ابزارهای سیم‌کشی برقی در ساختمان
  • نصب آیفون‌های کارتی
  • نصب آیفون‌های کدینگ
  • نصب و راه‌اندازی تابلوهای روان‌رنگی به صورت خاص
  • آشنایی با نصب سنسور حضور
  • نصب ساعت فرمان
  • نصب دیمر
  • آشنایی با مدارهای سه‌فاز ستاره و مثلث
  • آشنایی با کنتاکتور و رله
  • آشنایی با سیستم‌های توزیع و انتقال قدرت شبکه
  • آشنایی با انواع فیوزها
  • و…

سرفصل های آموزش برق ساختمان درجه 1

  • قابلیت و کاربرد BLC
  • قابلیت و کاربرد HLC
  • قابلیت و کاربرد DNR
  • قابلیت و کاربرد Star light
  • قابلیت و کاربرد IR 30 m , IR 40 m ,….
  • قابلیت و کاربرد APNR
  •  قابلیت و کاربرد WDR
  • قابلیت و کاربرد DWDR
  •  قابلیت و کاربرد Zoom Optical / digital
  • قابلیت و کاربرد IP
  •  قابلیت و کاربرد Vandal
  • مباحث شبکه مربوط به دوربین های دیجیتال
  • نصب دوربین های IP
  • انتقال تصویر دوربین به موبایل
  • سخت افزار و نرم افزار دوربین های IP
  • کابل کشی دوربین های IP
  • کابل کشی و سوکت زدن
  • تنظیمات و برنامه ریزی دستگاه NVR
  • نرم افزار IP FINDER
  • تنظیمات دستگاه NVR
  • کانفیگ دوربین IP
  • اموزش نرم افزار CMS
  • نصب و تنظیمات سیستم های IP در شبکه های کامپیوتری
  • نصب سیستم های IP درشبکه با حضور NVR و حالت های دیگر
  • انتقال تصویر سیستم های دیجیتال به روی موبایل
  • انتقال تصویر سیستم های IP تحت شبکه
  • انتقال تصویر به صورت رادیویی یا بی سیم بدون اینترنت (ویژه)
  • اجرای پسیو شبکه
  • اموزش نرم افزار SPss ( Smart Pss )
  • اجرای سناریو های مختلف رادیو های بی سیم
  • بررسی Access و client های رادیو
  • اجرای One Access , Multi Client رادیو ها
  • حفاظت اطلاعات رادیوها
  •  انتقال تصویر دوربین ها با برنامه های V380 , xmeye , Icsee و …
  •  hub و Switch و router
  • همسایگی و انتخاب رنج مناسب IP
  • تشخیص عیب با CMD
  • روشهای آدرس دهی به دوربین ها
  • اجزای تشکیل دهنده دوربین ها
  • انتقال تصویر برروی موبایل و کامپیوتر
  • سیستم HD
  • دوربین های HD SDI , HD TVI , HD CVI , AHD
  • کابل کشی دوربین های آنالوگ و HD
  • تنظیمات منو DVR
  • سخت افزار دستگاه DVR
  • بکاپ گیری اطلاعات دستگاه DVR
  • مدیریت کاربران در دستگاه و سطح دسترسی های مختلف
  • کابل کشی و داکت کشی
  • انواع دوربین های دیواری ،  صنعتی ، PTZ ،  PINHOLE ، DOME
  • نصب دوربین های Fisheye رم خور 360 درجه
  • تجهیزات مرتبط با دوربین
  • قرارگیری آنتن مرکزی در سیستم دوربین ها
  • فیش زدن بر روی کابل کواکسیال
  •  نصب فیش نری و مادگی و استفاده از پاور مرکزی
  • نصب ویدئو بالن
  • محاسبه UPS
  • معرفی HVR , XVR و UVR ها
  • محاسبه هارد مورد نیاز برای سیستم CCTV
  • نحوه کار با تستر مانیتور و مولتی متر
  • قابلیت و موارد کاربرد BLC
  •  قابلیت و موارد کاربرد HLC
  • قابلیت و موارد کاربرد DNR
  • قابلیت و موارد کاربرد Star light
  • قابلیت و موارد کاربرد IR 30 m , IR 40 m ,….
  • قابلیت و موارد کاربرد APNR
  • قابلیت و موارد کاربرد WDR
  • قابلیت و موارد کاربرد DWDR
  • قابلیت و موارد کاربرد Zoom Optical / digital
  • قابلیت و موارد کاربرد IP
  • قابلیت و موارد کاربرد Vandal
  • اجزا و قطعات تشکیل دهنده دزدگیر اماکن
  • نصب دزدگیر های اماکن
  • سیم کشی دزدگیر های اماکن سیم کارتی ، با تلفن کننده خط شهری ، بدون تلفن کننده
  • تنظیمات تلفن کننده سیم کارتی
  • تنظیمات تلفن کننده خط شهری
  • نصب انواع چشمی سیمی
  • نصب انواع چشمی بی سیم
  • انواع چشمی وزنی
  • چشمی های خطی و نصب آنها بر روی دزدگیر ها(RX و TX)
  • تنظیمات پنل مرکزی (زون 24 ساعته،حالت دینگ دانگ، تایم آژیر)
  • تعریف ریموت کنترل به دزدگیر
  • نصب بلندگو و آژیر بر روی پنل دزدگیر
  • نصب پدال بر روی پنل مرکزی
  • نصب دتکتور اعلام حریق بر روی دزدگیر
  • نقشه کشی و طراحی پروژه
  • نقشه خوانی کامل دزدگیر
  • zone های پنل مرکزی و کاربرد آنها
  • ترمینال AUX و عملکرد آن
  • ترمینال BAT وعملکرد آن
  • ترمینال SIR وعملکرد آن
  • ترمینال SPK وعملکرد آن
  • ترمینال ALPHA وعملکرد آن
  • ترمینال -OUT وعملکرد آن
  • ترمینال DOOR وعملکرد آن
  • تعریف یا LERN کردن چشمی بی سیم
  • برندهای مطرح بازار و نحوه عملکرد هر یک (FIVE STAR, CLASSIC,FIRE WALL…)
  • اضافه کردن دزدگیر به تلگرام
  • اجرای پروژه دزدگیر هوشمند اینترنتی
  • تعریف سنسور های بیم روی دستگاه
  • نصب مگنت های با سیم و بی سیم
  • انواع پنل تک زون دو زون الی 24 زون
  • طراحی و زون بندی در پروژه های نصب
  • طراحی و نصب استاندارد برای تاییده آتش نشانی
  • انواع دتکتورهای حرارتی، دودی و حساس به گاز و بیم دتکتور ها و کاربرد آنها
  • نصب آژیر بر روی پنل مرکزی
  • نصب شستی اعلام خطر
  • نصب چراغ سردر
  • نصب تلفن کننده خط شهری بر روی پنل اعلام حریق
  • نصب تلفن کننده سیم کارتی بر روی پنل اعلام حریق
  • برنامه ریزی و شماره دادن به حافظه تلفن کننده خط شهری
  • نحوه برنامه ریزی و شماره دادن به تلفن کننده سیم کارتی
  • نصب سری دتکتورها
  • کابل کشی با کابل استاندارد
  • محل یابی نصب دتکتور
  • محل یابی در نصب شستی اعلام حریق
  • محل یابی در نصب چراغ سردر

ادامه سرفصل های آموزش برق ساختمان درجه 1

  • تعریف چندین دتکتور برای نصب به یک چراغ سردر
  •  نصب باطری پشتیبان بر روی پنل
  • استفاده از کانکتورaux
  • استفاده از کانکتور nc
  • استفاده از کانکتور no
  • طراحی اعلام حریق برای آپارتمان ها و شرکت ها
  • نصب اعلام حریق آریاک
  • نصب اعلام حریق zeta
  • شناخت Beam detector ها
  • شناخت Flame detector ها
  • نصب فن اکسیژن ساز
  • نحوه کار با پنل سیستم های آریاک
  • بررسی و شناخت سیستم اعلان حریق آدرس پذیر
  • بررسی دستگاه های سانترال
  • انواع سانترال های کم ظرفیت TES ، TA و TEM
  • انواع سانترال های پرظرفیت TDA
  • انواع سانترال های IP مدل TDE
  • ترمینال های باکس سانترال
  • برنامه ریزی سانترال با تلفن KX-7730
  • برنامه ریزی سانترال با کامپیوتر
  • نصب انواع کارتهای توسعه
  • نصب کارت DISA
  • کارت disa (صندوق صوتی) و نحوه برنامه ریزی آن
  • نصب کارتهای ID-CALLER
  • رنگ بندی سیم های با زوج بالا و نحوه بکارگیری آنها
  • نصب سانترال های کم ظرفیت
  • نصب ترمینال کروز و نصب عملی آن
  • نصب درب بازکن روی مراکز سانترال
  • طریقه صفر بند و دوصفر بند کردن در برنامه ریزی
  • کدهای مراکز سانترال برای برنامه ریزی صحیح آن ها
  • نحوه منشی تلفنی گذاشتن
  • انواع کابل های چند زوج
  • داکت کشی و کابل کشی
  • سوکت زدن توسط دستگاه سوکت زن بر روی انواع کابل ها
  • پورتهای خروجی سانترال مرکزی و کاربرد آن
  • انواع نرم افزارهای کاربردی در سانترال
  • ابزار های نصب سانترال
  • ساختار جک های برقی
  • انواع مختلف جک های برقی (بتا و سیماران)
  • ساختار موتور جک برقی و نحوه عملکرد آن
  • ساختمان تشکیل دهنده بازوهای متحرک جک برقی
  • نصب جک با محاسبات مهندسی
  • نصب جک در چهارچوب های مختلف
  • صفحه پلیت گذاری در چهارچوب های مختلف
  • محاسبه قرارگیری براکت ها در صفحه پلیت ها
  • محاسبه محل نصب براکت های ابتدایی و انتهایی
  • خلاص کردن جک ها در زمان قطع شدن برق
  • سیم کشی جک های برقی
  • تنظیم ریسیور یا مرکز کنترل جک های برقی
  • تایم دادن برای باز ماندن درب پارکینگ
  • تعریف ریموت کنترل به جک های مختلف
  • ریستمرکز کنترل جک پارکینگی
  • نصب فتوسل ها
  • سیم کشی چشمی فرستنده و گیرنده
  • نصب چراغ سردر درب اتوماتیک
  • نصب خازن بر روی برد جک های برقی
  • تنظیم پارامترهایی از قبیل توان، جریان و غیره بر روی برد جک ها
  • نصب قفل برقی جک های پارکینگی
  • تنظیم فشار معکوس و ضربه نهایی قفل برای عملکرد بهتر قفل برقی
  • تنظیم جک ها برای عابر رو و ماشین رو (تک لنگه و دو لنگه)
  • نصب جک بر روی درب های بیرون بازشو
  • استانداردهای نصب اصولی برای افزایش طول عمر جک ها
  • سرویس و نگهداری جک های پارکینگی
  • عیب یابی جک ها
  • اجزای تشکیل دهنده کرکره ها
  • محاسبات نصب و نحوه قیمت دادن در پروژه ها
  • نصب کرکره ها با موتور ساید ، با موتور توبلار ، موتور سانترال
  • انواع موتور ها و تیغه های کرکره های برقی
  • محاسبات وزن کرکره های برقی و انتخاب موتور مناسب
  • نصب قوطی ها در چهارچوب های مختلف
  • نصب صفحه پلیت موتور ساید و توبلار
  • نصب ریل کرکره های برقی
  • نصب شفت بر روی موتور های توبلار و ساید
  • نصب و مونتاژ اندکپ
  • نصب و مونتاژ تیغه های کرکره های برقی
  • کپس کاری تیغه کرکره برقی
  • محاسبات برش تیغه ها برای چهارچوب های مختلف
  • تعمیرات و عیب یابی کرکره ها
  • نصب تیغه انتهایی و لاستیک انتهایی کرکره ها
  • نصب جا قفلی کرکره ها
  • سیم کشی کرکره ها
  • تنظیمات ریسیور یا مرکز کنترل کرکره ها
  • تنظیم ریسیورهای فول کانال پارکینگی
  • تعریف یا LERN کردن ریموت کنترل کرکره ها
  • تعریف ریموت کنترل دیپ سوئیچ
  • نصب چراغ سردر برای کرکره
  • تنظیم تایم ریسیور کرکره برقی
  • نصب چشمی یا فتوسل
  • نصب کاور موتور ساید
  • نصب UPS کرکره ها
  • اصول جوشکاری و کار با لوازم کرکره  های برقی
  • اصول صحیح نصب، تعمیرات و سرویس کاری
  • تنظیم زمان عملکرد موتور
  •  بسته شدن اتومات کرکره های پارکینگی
  • محاسبه ارتفاع نصب صفحه پلیت در محل های مسقف و غیر مسقف
  • تنظیم حد بالا و پایین موتور ساید و توبلار
  • انواع اپراتورها
  • استفاده از یراق آلات موجود در اپراتور
  • شناخت ابزارهای تخصصی
  • سیستم های برقی متناوب و مستقیم و نحوه کارکرد آنها
  • ترسیم نقشه دقیق
  • استفاده از نقشه در انجام پروژه
  • انتخاب نوع شیشه ، فریم و اپراتور مناسب با توجه به پروزه
  • نصب قوطی های کار در جای دقیق خود بدون هیچگونه خطا
  • محاسبه دقیق متراژ تسمه ، تعداد هنگر ، بست ، پیچ و …
  • نصب اصولی اپراتور شیشه ای
  • معرفی جوشکاری ، برشکاری و سوراخکاری در محل دقیق و معین آن
  • معرفی عملیات های شاسی کشی بهمراه جوشکاری آن
  • جازدن هنگرهای درب اتوماتیک شیشه ای در ریل خود
  • نصب شیشه به هنگرهای درب های اتوماتیک
  • اتصال استوپرها بدون درگیری با موتور درب
  • اتصال تسمه به تسمه گیر
  • نصب و سیم بندی چشمی های بیرونی و داخلی
  • نقشه خوانی اپراتورهای شیشه ای
  • تنظیمات آنالوگ و دیجیتال اپراتورهای شیشه ای
  • نصب باطری بک آپ
  • ریگلاژ کردن ابتدا و انتهای حرکت
  • تنظیم درب های اتوماتیک
  • و…
مزایای دوره برای کارآموزان
پشتیبانی نامحدود
ارائه گواهینامه معتبر
ارائه آموزش برای بازار کار
دسترسی سریع
آموزش کاربردی و علمی
اساتید با تجربه

گالری کارگاه آموزش برق ساختمان

ویدیو نظر کار آموزان آموزش برق ساختمان

سوالات متداول آموزش برق ساختمان

کلاسها با برنامه زمانی منعطف بصورت دوره های فشرده و غیرفشرده در تایم های صبح ، بعد از ظهر و آخر هفته ها  برگزار می شود. همچنین کلاسهای خصوصی برای متقاضیان برگزار می شود.

بله  به کارآموزانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون پایانی شوند، مدرک فنی حرفه ای با اعتبار بین المللی و قابل ترجمه اعطا می شود.

اصول اولیه برق کشی،سیم کشی، داکت کشی، نصب آیفون صوتی تصویری، نصب فیوز و کنتور و سنسور، محاسبات کلید و پریز ،نصب مهتابی و… آموزش داده میشود

برق ساختمان درجه 1 شامل 9 سرفصل میشود: دوربین مداربسته( آنالوگ وip  ) ، دزدگیراماکن، آنتن مرکزی، تلفن سانترال، اعلام حریق، درب های اتوماتیک(جک برقی، کرکره برقی و اپراتور شیشه ای)

ثبت نام فوری
روش‌های ثبت نام در دوره
1- تماس تلفنی
2- ثبت نام در واتساپ و سایر شبکه های اجتماعی
3- مراجعه حضوری
4- از طریق فرم پیش ثبت نام موجود در سایت
5- درج شماره تماس و دوره مورد نظر برای تماس

درباره دوره آموزش برق و سیم کشی ساختمان

دوره آموزش برق ساختمان آموزشگاه فن و کار، در دو سطح درجه ۱ و درجه ۲ برگزار می گردد و مهارت ها و توانمندی های لازم برای ورود به بازار کار و صنعت و فعالیتِ حرفه ای و اثرگذار در شغل های مربوط به برقکاری ساختمان و نصاب سیستم های امنیتی و حفاظتی و رفاهی اماکن را در کارآموزان پرورش داده و به سطح استادی و چیره دستی می رساند.

آموزش صفر تا صد برق و سیستم های حفاظتی ساختمان در این موسسه از مقدمات و مبانی برق در دوره درجه دو شروع شده که این آموزش ها شامل تدریس کامل نقشه خوانی و شناخت علائم روی نقشه های برق اماکن؛ آشنایی با تجهیزات برقی و الکتریکی ساختمان مانند کلید و پریز، لامپ مهتابی، آنتن مرکزی، تابلو روان، فیوز و سایر ادوات برقی و روش صحیح سیم کشی و نصب و عیب یابی و تعمیرات آن ها؛ اصول و استانداردهای کابل کشی و سیم کشی تو کار و رو کار و لوله گذاری و محاسبه ارتفاع نصب تجهیزات در برق کشی ساختمان ها؛ روش استفاده درست از وسایل مورد نیازِ برقکاری و سیم کشی برق منازل و اماکن تجاری مانند رله زمانی، فتوسل، مولتی متر، سنسور و … می شود و پس از آن، در دوره برق ساختمان و سیستم های حفاظتی درجه یک اساتید به سراغ آموزش های پیشرفته تر و پیچیده تر می روند.

بخش اعظم و مهمی از دوره برق کشی ساختمان درجه ۱ در آموزشگاه فن و کار به آموزش روش نصب سیستم های امنیتی و حفاظتی و رفاهی ساختمان مانند انواع دوربین های مداربسته، سیستم های اعلام سرقت و اعلان حریق، تلفن های هوشمند و مدرن سانترال، جک و کرکره برقی و درب های اتوماتیک شیشه ای و انواع آیفون های صوتی و تصویری مجهز و … اختصاص یافته است.

شما کارآموزان عزیز می توانید با شرکت در دوره آموزش برق ساختمان درجه ۱ و درجه ۲ و یادگیری این مهارت های ارزشمند و پر تقاضا که پیش تر به آن ها اشاره کردیم؛ به صورت رسمی به استخدامِ بسیاری از شرکت های فنی و مهندسی فعال در صنعت ساختمان در بیایید و یا به صورت تخصصی در حوزه فروش، نصب، تعمیر، خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی این تجهیزات امنیتی و رفاهی فعالیت کرده و یا کسب و کار شخصی خودتان را در این زمینه ها راه اندازی نمایید.

دوره سیم کشی ساختمان مقدماتی تا پیشرفته در آموزشگاه فن و کار به صورت عملی و پروژه محور در کارگاه های پیشرفته و تجهیز شده برگزار می گردد و محیط کار واقعی که متخصصان برقکاری ساختمان و کارشناسان نصب سیستم های امنیتی و رفاهی هر روز با آن سر و کار دارند و چالش ها و مشکلات رایج این مشاغل را به بهترین شکل ممکن برای شرکت کنندگان شبیه سازی می کند. بدین ترتیب؛ شما کارآموزان محترم می توانید با شرکت در این دوره، تمامی مهارت های مربوط به سیم کشی و برق کشی ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و … را به شیوه ای کاملا موثر و عملیاتی آموخته و به راحتی بعد از اتمام دوره، وارد بازار کار و صنعت شوید.

در ادامه، لازم به توضیح است که اساتید دوره برقکاری ساختمان در این موسسه همگی دارای سابقه تدریس بالا بوده و تجربه اجرای پروژه های مستند و موفقِ متعددی را در رزومه کاری خود دارند؛ به همین جهت می توانند صفر تا صد این رشته پرکاربرد و پرطرفدار را از مبتدی تا حرفه ای به علاقه مندان شغل های فنی و مهندسی آموزش دهند.

دوره سیم کشی ساختمان مناسب چه کسانی است؟

دوره آموزش برق ساختمان و سیستم های حفاظتی فنی و حرفه ای برای طیف وسیعی از افراد جامعه مفید و کاربردی است. اما به طور دقیق تر می توان گفت این دوره مناسب شماست اگر به دنبال ...

  • کسب توانایی لازم برای رفع عیوب برق منازل
  • یادگیری شغلی پردرآمد با آینده عالی
  • به روز رسانی اطلاعات و یادگیری تخصصی برق ساختمان و سیستم های حفاظتی
  • کسب تجربه عملی و واقعی از محیط کار
  • راه اندازی مغازه و کسب و کار برقکاری ساختمان
  •  فعالیت در زمینه خدمات فروش و نصب دوربین مدار بسته
  • کار در زمینه نصب و فروش سیستم های اعلام سرقت و حریق
  • کسب تخصص نصب و فروش جک و کرکره برقی و اپراتور شیشه ای
  • فعالیت در زمینه فروش و نصب آیفون خانه و تلفن سانترال
  • فعالیت در زمینه هوشمند سازی ساختمان و اماکن تجاری
  • کار در زمینه آموزش برق و سیم کشی ساختمان و مهاجرت

همچنین اگر دوست دارید با اخذ مدرک فنی و حرفه ای بین المللی برق ساختمان در یک موسسه معتبر، رزومه کاری و تحصیلی خود را تقویت کرده و بدین وسیله، مقدمات مهاجرت خود به کشورهای اروپایی و آمریکایی را فراهم نمایید؛ شرکت در دوره تخصصی برق کشی ساختمان می تواند تصمیم هوشمندانه ای در رسیدن به این اهداف برای شما باشد.

در پایان لازم است متذکر شویم اگر در حال حاضر نمی دانید که می خواهید بعد از دوره فنی و حرفه ای برق ساختمان تهران چه مسیر شغلی و تحصیلی را دنبال کنید، جای نگرانی نیست؛ چرا که آموزشگاه فن و کار برای تمامی شرکت کنندگان دوره، به صورت رایگان کلاس های مشاوره کسب و کار با حضور اساتید برجسته و با تجربه برگزار می نماید که با ثبت نام در آن ها به راحتی می توانید بهترین و مناسب ترین مسیر شغلی را با توجه به علایق و توانمندی های خود انتخاب کنید.

به علاوه؛ موسسه فن و کار شرایطی را برای دانشجویان فراهم کرده است که بتوانند در حین و بعد از دوره برقکاری و سیم کشی برق ساختمان در هر زمان که تمایل داشتند برای دریافت مشاوره رایگان و مطرح کردن سوالات و مشکلات خود با اساتید دوره، به صورت حضوری و تلفنی و یا آنلاين با آموزشگاه در ارتباط باشند.

تمامی دوره‌ها
مشاهده نظرات ثبت نظر
مشاهده نظرات هنوز نظری ثبت نشده است.
نظر خود را با دیگران به اشتراک بزارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهریه دوره آموزش برق ساختمان درجه 2 3،500،000 تومان
شهریه دوره آموزش برق ساختمان درجه 1 5،500،000 تومان
دسترسی سریع! شهریه‌ها سرفصل‌ها ثبت نام